Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camerarugzak op vliegtuig.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camerarugzak op vliegtuig.

Ben vorige herfst naar Turkije geweest. Twijfelde tussen mijn Lowepro Phototrekker Classic rugzak of de Lowepro Omni Pro schoudertas. Om de 300 2.8 mee te nemen moest ik wel de rugzak gebruiken. Vertrouwde het echter niet en liet helaas de 300 2.8 en rugzak thuis.

De gevulde Omni Pro woog meer dan 10 kg, maar zoals bij eerdere postings reeds vermeld heb ook ik een deel van het materiaal in mijn fotovest gestoken alvorens naar de check-in te gaan :
    over de schouder 50mm + EOS 1NHS
    in de vest : 28-105, 20-35, 1.4x, 2.0x, 380EX
    in de rugzak : EOS 1NRS, 70-200 2.8, 15mm fisheye, hoekzoeker, 50 filmen

Geen problemen ondervonden - alleen was in Turkije de tas wat te zwaar om rond te zeulen. Daar had de rugzak handiger geweest.
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Ik ben in oktober met Continental Airlnes naar de USA gevlogen en ik had een cameratas én een laptoprugzak bij met wat "eerste dag" spulletjes.
      Toen ze me doodleuk vertelden dat een van de 2 in het ruim moest heb ik op de balie de inhoud laten zien en gevraagd voor de waarde van welke tas zij graag wou tekenen.
      Resultaat: twee tassen mee aan boord en geen woord meer.
      In Washington DC bij de retourvlucht het zelfde verhaal, zelfde resultaat.
      Kwestie van overredingskracht denk ik.
      Patrick
      Last edited by Patrick_DV; 18 februari 2005, 22:32.
      ---------------------------------------------------------------------------------
      Een expert is iemand die op een bepaald gebied alle fouten al een keer gemaakt heeft
      Canon 20D/Sigma 18-55/ 28-75 F2.8/Canon 70-200 L F4/Sigma 170-500/ Canon 550 EX

Comment

Ik ben afgelopen augustus/september met de KLM naar Canada (Vancouver) gevlogen (en weer terug). Had Lowepro Toploader 75 AW met een van m'n camera's op m'n heupen hangen en de Lowepro Phototrekker AW II op m'n rug.
        De toploader in het vliegtuig bij mijn voeten gehouden, de Phototrekker boven m'n hoofd in het bagagerek.
        Geen problemen gehad.

Afgelopen januari met Transavia naar La Palma met Toploader 75 AW en Toploader 70 AW. Zonder rugzak dit keer, want we gingen maar een weekje.
        Ook hier geen problemen gehad.
        Ben,
        Nikon D2X, D100, D70
        Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
        Tamron 17-35, 28-75, 90
        Sigma 170-500,
        Nikon SB 800

Comment

Normaal is dat geen probleem. Ik neem ook regelmatig het vliegtuig met een Lowepro Nature Trekker die echt barste volzit (ca 15kg) en nog een apparte case voor de laptop.
          In sommige Airbussen kan die niet in de toploader en moet ik de Lowepro bij het instappen in een apparte kast met rolluik plaatsen. Ik steek de Lowepro wel in een PacSafe (www.pac-safe.com) die ik bij AS Adventure heb aangeschaft waardoor deze beveiligd is voor diefstal ... (meestal zijn in die kasten zijn op de bodem stalen verankerogen voorzien).
          D2H, 10.5mm f/2.8G ED AF DX, 17-35mm f/2.8D ED-IF AF-S, 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX, 28-70mm f/2.8 ED-IF AF-S, 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR, TC-17E II AF-S, AF-I, SB-800, Photo Trekker AW II, CompuTrekker AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
            Ik moet er eens uit en daarom ben ik aan het rondkijken om eens een reisje te maken met het vliegtuig.

Nu is de vraag: kan ik mijn fotorugzak (LowePro Nature Trekker AWII) meenemen als handbagage? Kan het zijn dat dat ook verschilt volgens maatschappij? Mijn statief prop ik eventueel wel bij mijn reserve-onderbroeken.

seppuku.
            Ja dat kan, maar zorg er dan wel voor dat enkel uw fotogerief (onderaan) vol zit, dus de bovenkant niet volledig vol gaan stouwen. Zo kun je toch de bovenkant wat plooien en zo de zak perfect opbergen.
            Normaal gezien staat er op de luchthaven een frame waar je handbagage moet inpassen. Deze rugzak kun je (indien niet vol) gerust plooien zodat hij erin past, dus hij kan mee
            Ikzelf heb dezelfde rugzak, een maat kleiner, en ik neem die altijd mee (maar dan wel volgestouwd)
            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

ik heb zelf een lowepro nature trekker aw2 en die mag bij de grotere maatschappijen probleemloos mee als handbagage. zo ben ik naar australie gevlogen met deze fotorugzak als handbagage (2 grote bodies, enkele lenzen, x-drive, ...) en dat was geen probleem. opladers, statief e.d. zaten wel in hoofdbagage.

Comment

Alleen mijn statief gaat in de koffer. Ik wil niet het risico lopen dat ik, aangekomen in verweggistan, mijn koffer kwijt ben en ik een aantal van m'n lenzen, een body, mijn X's drive of laadapparatuur kwijt ben. Als je problemen verwacht bij het inchecken of bij het boarden, stouw dan zoveel mogelijk in je zakken. Is bij mij nog niet nodig geweest. Alles zat in de Phototrekker en die mocht zonder probleem mee. Als men problemen zou maken, dan zou ik ook vragen om een handtekening van het personeel onder een verklaring mbt de inhoud (en waarde) van de afgegeven fotospullen.
                Ben,
                Nikon D2X, D100, D70
                Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
                Tamron 17-35, 28-75, 90
                Sigma 170-500,
                Nikon SB 800

Comment

Working...
                X