Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camerarugzak op vliegtuig.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camerarugzak op vliegtuig.

Ik moet er eens uit en daarom ben ik aan het rondkijken om eens een reisje te maken met het vliegtuig.

Nu is de vraag: kan ik mijn fotorugzak (LowePro Nature Trekker AWII) meenemen als handbagage? Kan het zijn dat dat ook verschilt volgens maatschappij? Mijn statief prop ik eventueel wel bij mijn reserve-onderbroeken.

seppuku.
    Last edited by seppuku; 19 januari 2005, 23:15.

Re: Camerarugzak op vliegtuig.

volgens de site van lowepro zou dit moeten gaan. Ik twijfel er zelf ook aan, dat is echt wel een grote rugzak
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Heb al twee stuks meegenomen op het vliegtuig. Een rugzak en een schoudertas met fotomateriaal erin. Geen probleem gehad.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
        volgens de site van lowepro zou dit moeten gaan. Ik twijfel er zelf ook aan, dat is echt wel een grote rugzak
        Heb die tas on-line gekocht en schrok mij een aap toen ik hem zag... Zo groot...

Is wel nog OK als handbagage denk ik, maar hangt vooral af van wat je erin stopt, luchtvaartmaatschappij geeft vaak ook maximale gewicht op...

SN hanteert een norm van 115 cm (l+b+h) en 6 kg..., je kan natuurlijk ook steeds in business vliegen daar kan jemeer meenemen : ik ben ooit van Brazilië terug gekomen met een jumbo-koffer als handbagage

Mijn advies : informeer bij je luchtvaartmaatschappij, als je zoiets vriendelijk vraagt krijg je vaak veel gedaan (zeker als je uitlegt dat het wel erg duur speelgoed is...)

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          SN hanteert een norm van 115 cm (l+b+h) en 6 kg..., je kan natuurlijk ook steeds in business vliegen daar kan jemeer meenemen : ik ben ooit van Brazilië terug gekomen met een jumbo-koffer als handbagage
          de groote zal mssn nog gaan maar als je die volsteekt ga je volgens mij vlotjes over die zes kilo.
          Die tas zelf weegt al een kilo of drie vier als het niet meer is
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Bij de check-in staat een frame waarin de handbagage in moet passen. Met zijn 37cm is deze Nature Trekker veel te dik, tenzij je hem maar half vult.
            Soms mag je zelfs grotere handbagage meenemen, maar eens aan het vliegtuig aangekomen moet het dan toch nog in de bagageruimte. Vroeger kreeg je die bagage dan terug alvorens de valiezen werden uitgeladen. Nu moet het gewoon met de valiezen naar de bagage claim. Ik spreek uit eigen ervaring met lijnvluchten. Met charters weet ik het niet.(behalve Ryann Air waar het zeker niet mag)

Comment

Op de website van elke maatschappij staan de gegevens wat betreft afmetingen en gewicht. De meeste maatschappijen wijken daar niet van af.
              Afmetingen gaan van 40 tot 55 hoog, 35 tot 40 breed en 20 tot 23 dik.
              Het gewicht varieert van 5 (meestal) tot 10 kilo voor europese en tot 18 kilo voor intercontinentale vluchten.
              Vorig jaar vertrok ik met Air Transat uit Parijs en daar hadden ze geen medelijden, alles wat boven de 5 kilo was vloog er uit - duur speelgoed of niet.

Ik had vooraf toelating gevraagd om 1 handbagage van 10 kilo voor 2 personen mee te nemen maar dat werd pertinent geweigerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005
                Op de website van elke maatschappij staan de gegevens wat betreft afmetingen en gewicht. De meeste maatschappijen wijken daar niet van af.
                Afmetingen gaan van 40 tot 55 hoog, 35 tot 40 breed en 20 tot 23 dik.
                Het gewicht varieert van 5 (meestal) tot 10 kilo voor europese en tot 18 kilo voor intercontinentale vluchten.
                Vorig jaar vertrok ik met Air Transat uit Parijs en daar hadden ze geen medelijden, alles wat boven de 5 kilo was vloog er uit - duur speelgoed of niet.

Ik had vooraf toelating gevraagd om 1 handbagage van 10 kilo voor 2 personen mee te nemen maar dat werd pertinent geweigerd.
                Dan moet je het boordpersoneel vragen om de inhoud van de tas te checken en te tekenen, om een verzekeringsclaim te kunnen indienen bij diefstal (wat echt wel vaak voorkomt). Vaak zijn ze dan al wat vlotter. Stel ook voor dat je bereid bent het onder de zetel van de stoel voor je te leggen...

Hangt trouwens allemaal af van de maatschappij en van de bezetting van het vliegtuig, de ene keer zijn ze wat vlotter dan de andere keer.

Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik mij steeds weer opnieuw erger aan mensen die teveel handbagage meenemen...

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik heb laatst toen ik terug kwam van ierland een "Bohdran" (slaginstrument van diameter 50cm) meegenomen als handbagage Leg je gewoon onder je voeten ...
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Dan moet je het boordpersoneel vragen om de inhoud van de tas te checken en te tekenen, om een verzekeringsclaim te kunnen indienen bij diefstal (wat echt wel vaak voorkomt). Vaak zijn ze dan al wat vlotter. Stel ook voor dat je bereid bent het onder de zetel van de stoel voor je te leggen...

Hangt trouwens allemaal af van de maatschappij en van de bezetting van het vliegtuig, de ene keer zijn ze wat vlotter dan de andere keer.

Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik mij steeds weer opnieuw erger aan mensen die teveel handbagage meenemen...

sugar
                    Het probleem is dat je niet met je handbagage bij het boordpersoneel raakt als het te veel weegt. De laatste paar jaar wordt het dikwijls gewogen bij de check-in en als het niet conform is zetten ze het onmiddellijk op de band bij je valies ofwel moet je een deel overladen in je valies.
                    Vorig jaar had ik op tijd gezien dat alles gewogen werd en heb ik een paar spullen in mijn jaszakken gestopt.
                    Vroeger mocht alles en namen veel mensen idd jumbo koffers mee als handbagage met als gevolg dat de laatste passagiers in de problemen kwamen.
                    Maar eerlijk zijn, 5 kilo is ZEER weinig.
                    Weeg eens uw fotospullen, enkele tijdschriften voor mevrouw (voor een vlucht van meer dan 10 uur) scheerapparaat, reserveondergoed voor het geval uw valies niet mee is, toiletzak en nog één en ander dat me niet direct te binnen schiet en je komt ver boven de 10 kilo.

Comment

Je hebt altijd al een neen, een ja kan je eventueel krijgen.
                      Houd dit in gedachten. Bij aanbieden aan check-in is het nuttig melding te doen van alles wat je mee hebt. Indien ze zien dat je handbagage binnen hanteerbare normen valt, indien je hen toont en duidelijk maakt dat het doorsturen als gewone bagage zeer risicovol is op beschadiging, diefstal ... en last but not least, je totale gewicht aan bagage, zowel hand als gewone bagage, niet meer is dan de toegelaten kilokes, dan zal je geen probleem hebben.
                      Ik stel me toch dikwijls vragen over datgene mensen toch allemaal meesleuren indien ze op reis gaan ?
                      Indertijd, toen mijn ouders in Afrika zaten, hadden we het recht op 30 kg bagage per persoon. Dit hield in dat je handbagage en je gewone bagage en je koffer niet meer dan 30 kg mochten bedragen. Indien je dan rekening houdt dat dit voor een periode van 2 tot 3 jaar was ga je echt oordeelkundig je koffer samenstellen en neem je mee wat je echt nodig hebt. Raar maar waar, we hadden zelden meer dan het toegelaten gewicht, soms zelfs eronder.
                      Maar ja, de koffers moeten momenteel de grootte van een jumbo-racer hebben, liefst in dikke metaal, plastiek, ... Er moeten nog wielkes onder en nog een metalen staaf om het geheel te trekken.
                      Dus Seppuku, open kaart spelen en duidelijk maken dat je niet boven het toegelaten gewicht zit en duidelijk maken warover het gaat. Het komt vermoedelijk goed. Je kan eventueel ook vragen indien ze dit in afzonderlijke ruimte willen bijhouden, indien het de andere passagiers zou belemmeren.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Het hangt idd veel af van de luchtvaartmaatschappij en het aantal passagiers op die bewuste vlucht.

Normaal mag je slechts 1 stuk handbagage meenemen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met een normale tas voor handbagage en een niet al te grote fototas.

Maar opgepast : als je bijvoorbeeld je vliegtuigtickets in je fototas stopt, geldt dat die tas als 2de stuk handbagage en dat mag dan weer niet. Die fototas mag enkele fotomateriaal bevatten.

See the difference.

Comment

Ik heb zowel mijn Lowepro Dryzone 100 als mijn Tamrac 759 mee op het vliegtuig genomen. Ik denk dat de Tamrac niet echt voldoet aan de normen van dat frame, maar tot op heden nog nooit problemen gehad. Ik zorg er wel voor dat ik maar een minimum aan spullen in mijn handbage: camera, lenzen, flits, laptop, gps, een boek en een reserve onderbroek.

Het is overigens ten zeerste aan te raden om je statief in je gewone bagage te steken. Ik vrees dat de luchtvaartmaatschappijen niet erg blij zijn met een uitstekend slagwapen aan boord.

Kris.
                          My work: VICTORIE.com

Comment

je rugzak mag dan wel maar een bepaald gewicht hebben maar zelf mag je wegen hoeveel je wil.
                            als mijn handbagage gewogen moet worden steek ik (op voorhand) wel een paar lenzen in mijn broek en jaszakken. dat mag
                            www.vildaphoto.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM
                              je rugzak mag dan wel maar een bepaald gewicht hebben maar zelf mag je wegen hoeveel je wil.
                              Maar zelf ga je niet in de bagagekasten liggen .

Ik heb het meegemaakt dat er tijdens een beetje turbulente vlucht zo'n bagagekastje opensprong en er een vrij zware tas uit viel. Geloof me, een pak van een kilo of zes wil je niet op je knar krijgen - daar kun je een behoorlijke hersenschudding (of erger) van oplopen!

Comment

Working...
                              X