Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijstzak/bonenzak of macro statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

    Al bij al is dit nog een aardige uitwisseling geweest van ideeën en meningen op een paar kleine uitzonderingen na dan....
    Reageren op een forum blijkt toch delicaat voor sommigen.....
    En jullie kunnen nooit raden waar ik mijn bonen- of rijstzak mee heb gevuld .....
    Met graan voor de kippen, legkorrel inclusief. Groot voordeel : je komt thuis en het kan direct bij de kippen, het kost zo goed als niets....
    Nadeel is de geur van de legkorrel bij het scherpstellen. Misschien onderwerp voor een nieuwe topic
    En voor de critici : ja , het is stabiel

    Comment


    • #17
      Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

      Aan allen,
      Dank voor de tips, daar kan ik al wat mee.

      Wat ik persoonlijk heel belangrijk vind, dat is dat het materiaal die gebruikt wordt ook
      nat mag worden, want ik ben iemand die ook actief ben als er eens regen of sneeuw enz. uit de lucht komt.
      Toestel en lenzen die ik gebruik kunnen tegen een stootje, dus worden die ook in de regen gebruikt.
      Dus bepaalde korrels kunnen al niet gebruikt worden.

      Het moet dus een product zijn die voldoende stabiliteit bied en geen last geeft van weersinvloeden
      en ook niet direct een voedingsbodem zijn voor schimmels.

      Groetjes,

      Dirk

      Comment


      • #18
        Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

        Zelf gebruik ik plastiekkorrels in mijn rijstzakken
        Net om de reden die je schrijft Dirk, dat het mag nat worden en die korrels houden geen vocht vast
        Het nadeel van al die "natuurlijke" vullingen is ook dat er redelijk snel schimmel op komt, dus inwendig in de rijstzak
        En dat vind ik dan een heel groot nadeel want er hangt ook een geurtje aan mettertijd



        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 2 oktober 2019, 22:12.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

          @Sieg,
          Dank voor je inbreng.
          Klopt volledig wat je schrijft en eigenlijk het gebruik van voedingsstoffen voor zoiets is eigenlijk zonde
          en je weet dat het niet lang mee zal gaan wegens zwellen, schimmels, stank enz, of je gaat enkel op stap als alles droog is buiten.

          Groetjes,

          Dirk

          Comment


          • #20
            Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

            Goede avond allemaal,

            Juist daarom gebruik ik graag kippeneten van Aveve als vulling. Je komt na je foto-trip thuis en de vulling van je rijst- of bonenzak kan zo in de eetbak van de kippen. Bij de volgende fototrip neem je gewoon een nieuwe vulling kippeneten.

            Comment


            • #21
              Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

              Je moet dan wel kippen hebben.

              Comment


              • #22
                Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                Ik heb nu toch al behoorlijk wat paddestoelen gefotografeerd, en diegene die ik tegenkom staan vlak tegen de grond.
                Ik vraag me toch af hoe je een rijstzak gebruikt met daarop een camera als je een laag standpunt wilt innemen gelijk met de grond.
                Misschien eerst een gat graven voor je rijstzak in te leggen...
                Nee, ik gebruik altijd een statief, zodat mijn camera gelijk met de grond is. Ik zou niet weten hoe je het anders kan doen...

                Groeten,
                Raf
                Instagram

                Comment


                • #23
                  Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                  @Raf : welk statief gebruik je dan? Soms is de rijstzak inderdaad iets té hoog.
                  Ben benieuwd naar je opstelling met statief.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                    Instagram

                    Comment


                    • #25
                      Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                      Zo kan het, maar dan is het (zonder kantelbaar scherm) onmogelijk om scherp te stellen met live view. Het is schuiven en trekken en duwen, zeker in de paddenstoelentijd!
                      http://www.paulvanrooy.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                        als je last hebt van de geur van je kippenvoer kan je dat natuurlijk altijd in een plastiekdiepvrieszak steken, deze dicht sealen en dan pas in de rijst- bonenzak. Wil je dan terplaatse wat vogels of dergelijke lokken kan je nog altijd de plastiekzak stukmaken en er wat van uitstrooien.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                          Dank voor de foto. Met welk item kan je je fototoestel aan de onderkant van je statief bevestigen?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                            Oorspronkelijk geplaatst door Guce Bekijk bericht
                            Dank voor de foto. Met welk item kan je je fototoestel aan de onderkant van je statief bevestigen?
                            Met een statiefgondel.
                            http://www.paulvanrooy.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                              Goed gevonden om de camera terug om te draaien bij omgekeerde middenkolom
                              Heb al een paar keer geprobeerd om onderste boven te werken maar erg handig vond ik het niet
                              Als ik statiefgondel opzoek bij mijn vriend Google dan kom ik terecht op hetgene ik ken als "lensvoet" ofte "Lens collar"
                              En idd als je objectief voorzien is van een lensvoet dan ligt de oplossing voorhanden.
                              Maar hoe ga je tewerk als het objectief geen lensvoet heeft ? (bvb sigma 105mm f2.8 ex dg macro os)
                              Een lensvoet kopen misschien - dikwijls zijn die specifiek gemaakt voor een bepaald type lens.
                              Op eerste zicht niet standaard dus - al is er wellicht wel ergens eentje dat past - zal ook redelijk dun moeten zijn - en uitkijken dat het niet op de knopjes zit.
                              Niet helemaal duidelijk op de foto - maar zijn hier geen andere hulpstukken gebruikt ?
                              Peter
                              Last edited by blauwzwart; 12 oktober 2019, 15:58.
                              mijn website : klik

                              Comment


                              • #30
                                Re: Rijstzak/bonenzak of macro statief

                                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                                Goed gevonden om de camera terug om te draaien bij omgekeerde middenkolom
                                Heb al een paar keer geprobeerd om onderste boven te werken maar erg handig vond ik het niet
                                Als ik statiefgondel opzoek bij mijn vriend Google dan kom ik terecht op hetgene ik ken als "lensvoet" ofte "Lens collar"
                                En idd als je objectief voorzien is van een lensvoet dan ligt de oplossing voorhanden.
                                Maar hoe ga je tewerk als het objectief geen lensvoet heeft ? (bvb sigma 105mm f2.8 ex dg macro os)
                                Een lensvoet kopen misschien - dikwijls zijn die specifiek gemaakt voor een bepaald type lens.
                                Op eerste zicht niet standaard dus - al is er wellicht wel ergens eentje dat past - zal ook redelijk dun moeten zijn - en uitkijken dat het niet op de knopjes zit.
                                Niet helemaal duidelijk op de foto - maar zijn hier geen andere hulpstukken gebruikt ?
                                Peter
                                Als je lens geen lensvoet heeft, kun je het plaatje aan de camerabody vastmaken. Bij sommige lenzen kun je als extra een lensvoet bijbestellen (niet aanwezig bij de aankoop van de lens), wat bv bij de Canon 100 mm macro IS meer dan 200€ kost!!! Bij mijn Sigma 150 macro OS is er dat wel bij, maar dat is zo'n brol omdat deze te pas en te onpas losschiet. De fotocamera zo ondersteboven werkt niet voor mij bij macro, tenzij je een hoekzoeker zou gebruiken..... Maar ik zie mezelf daar niet mee bezig.
                                http://www.paulvanrooy.be

                                Comment

                                Working...
                                X