Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening voor vogelfotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandsbediening voor vogelfotografie.

Hey iedereen.

Een vriendin van me kocht onlangs de canon 60D.
    Ze keek al wat rond op het internet voor een afstandsbediening voor haar camera.
    Ze wil graag foto's nemen van vogels, maar sommige afstandsbedieningen werken alleen maar als je àchter de camera staat?
    Ik fotografeer geen vogels dus ik weet niet zo goed of dat zo belangrijk is of niet. Maar ik neem aan de afstandsbediening
    toch best ook werkt van langs de zijkanten of voorkant?

En sommige lopen zo hoog op in prijs, is er echt een verschil met de ''goedkopere'' onder de 100e?

Bedankt, groetjes.
    Jill.
    Last edited by jill.tje; 9 maart 2013, 14:00.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Re: Afstandsbediening voor vogelfotografie.

Ik snap niet goed waarom (en hoe) je een afstandsbediening zou gebruiken voor vogelfotografie ??
    Of wil ze mss met een groothoek plaatjes maken van tuinvogels dichtbij ?
    Ze kan beter dat geld in een deftig schuiltentje steken volgens mij.

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ik snap niet goed waarom (en hoe) je een afstandsbediening zou gebruiken voor vogelfotografie ??
      je zet je toestel daar neer waar de vogels komen en strooit dan voer rondom je toestel.
      zelf vershuil je je bv in huis, en met de afstandsbediening klik je de foto,s.
      veel makkelijker dan met zo,n schuiltentje hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dan zou ik toch n Canon 6D kopen, waarmee je de foto's kan projecteren op je smartphone voor je afdrukt. En scherpstellen etc gaat ook via de foon.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Dan zou ik toch n Canon 6D kopen, waarmee je de foto's kan projecteren op je smartphone voor je afdrukt. En scherpstellen etc gaat ook via de foon.
          Schatjes, ze heeft net 3 maand geen oog toegedaan omdat ze ''geinvesteerd'' heeft in een camera (haar eerste trouwens.)
          Doe mij dat niet nog eens aan hahahaha !!!

Maar tja, nu weet ik nog niets ivm een afstandsbediening...?
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Ik ben van dit toestelletje zeer tevreden
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Volgens mij kan je met DEZE zelfs je camera laten fotograferen als er iets door het beeld loopt. Wel ff checken of het ook op de Canon van je vriendin werkt. (En haar smartphone).
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Merci merci, ik bekeek ze al eens alle twee.
                H@rm, ze heeft geen smartphone. Ik zoek het even uit of het past op haar camera, maar de afstandsbediening van Soeki Wan ziet er ook wel ok uit.
                'k Moet ook bekijken of het goed is om melkzeeën te fotograferen, maar dat zal wel he. Ze moet het knoppeke maar ingedrukt houden ipv met een timer te werken.
                facebook

Comment

je hebt van yongnuo een flitsbesturing die je ook als afstandsbediening kan gebruiken. Kan nu niet op type komen, maar kan het straks wel eens nakijken. Dan heb je meteen iets om een flitser off camera aan te sturen. Valt in prijs ook goed mee en werkt denk ik langs alle richtingen en over voldoende grote afstand.

Comment

Een afstandsbediening is 1 zaak, zien wat je fotografeert en juist kunnen scherpstellen is nog n ander paar mouwen.

Ms met n laptop en n lange usb-kabel (tethered) ?
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Of wil ze mss met een groothoek plaatjes maken van tuinvogels dichtbij ?
                      Ze kan beter dat geld in een deftig schuiltentje steken volgens mij.
                      Jij fotografeerd toch veel vogels he? Nee, ze wil waarschijnlijk de 50-500mm van Sigma kopen, om echt vogeltjes te kunnen fotograferen zoals je ze hier zo vaak ziet
                      passeren in SC, ik denk eigenlijk ook wel beter ze in een schuilhutje kruipt.
                      Denk dat een heel gedoe is om scherp te stellen, zoals Johan zegt, met laptop of zo, maar het is waarschijnlijk (?) nog beter om recht door je zoeker te kijken?
                      Persoonlijk zou ik toch liever zo werken.

Ze zou misschien best zoals je zegt investeren in een kotje of tentje (en een goed statief.) Straks komt ze si, kunnen we weer brainstormen.
                      facebook

Comment

Ik heb de Hähnel Giga T Pro II (hij ligt naast me, ik kan die naam niet onthouden.)
                        Daarmee heb je een afstandsbediening waarmee je ook half kunt indrukken (voor je AF), maar ook volledige timing kunt instellen, zoals om de 4 minuten 3 beelden schieten, handig als je ook bracketing wil.
                        Info:http://www.fotokonijnenberg.be/produ...rol-canon.html
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

ik heb me een NEROTRIGGER aangeschaft deze werkt met timelaps -laser-sound - hdr-Dyv ,
                          dus als je de nerotrigger op geluid zet ga je fototoestel direct afgaan moet wel zeggen is heel super gevoelig hoor,kostprijs voor dit speeltje 169 € bij een gekende fotozaak .
                          Als je het met een laser wilt proberen gaat ook als de vogel dan door je laser straaltje vliegt gaat je toestel ook af ,net zoals bij de andere opties,ik vindt de timelaps mogelijkheid heel leuk
                          omdat je instelt hoeveel foto's er moet gemaakt worden ,en met hoeveel sec-minuten of uur er moet tussen zitten .

Mvg
                          Ardesign
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Afstandsbedieningen van €169, als je er ook van €10 hebt? Er wordt toch alleen maar om en afstandbediening gevraagd en geen remote computer bediening....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je de TS informatie geeft, dan kan ze er nog mee doen wat ze wil. Misschien vindt ze de mogelijkheden van een geavanceerde remote interessant genoeg, of is een simpele IR afstandsbediening voldoende, misschien komt ze tot het besluit dat ze helemaal geen remote nodig heeft.
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
                              X