Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot prijsverschil CF geheugenkaarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groot prijsverschil CF geheugenkaarten

Dag,
    net een tweedehands Canon 7D aangeschaft , en dus op zoek naar 2 CF-geheugenkaartjes. Na wat zoeken uitgekomen op de Sandisk CF Extreme 16GB 60MB/s UDMA
    Voor (volgens de bijhorende foto's) identieke kaarten toch wel een immens prijsverschil.
    Is de goedkoopste betrouwbaar? Of heb ik toch ergens iets over het hoofd gezien?
    - Pixmania.com: 59 euro
    - Fotoshop Aalten : 74,95 euro (heb hier al dingen besteld, en zeer tevreden)
    - Conrad: 89,9 euro
    - Konijnenberg: 96,95
    - Van Den Borre: 99 euro
    - Art en Craft: 109,99

Re: Groot prijsverschil CF geheugenkaarten

Amazon:
    http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...4544941&sr=8-1

Gratis verzenden en vlot in huis.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Amazon:
      http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...4544941&sr=8-1

Gratis verzenden en vlot in huis.
      THANKS! 42,75 euro
      Hoe kan zoiets? Legaal? Kwaliteit? In Amazon heb ik ook wel vertrouwen, maar geeft eigenlijk wel een slecht gevoel als je weet dat je er zo "opgelegd" wordt bij de gekende winkels

Comment

Ik heb onlangs een Lexar 16 GB CF 1000X gekocht. Supersnelle kaart. Nu ja de kaart kan maar zo snel werken als dat mij 7D kan maar merkte toch een verschil tov mijn ander Sandisk CF 16GB extreme (niet pro). Met een Lexar USB 3.0 card reader kan ik supersnel foto's op PC zetten. Zulk een kaartje kost wel al snel 115 euro.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

je kan ook op amazon.de een adapter sd naar cf kopen en verder je eventuele sd kaartjes gebruiken. Bij mijn 5dmkii werkt dat perfect. De adapter kost een kleine 20 euro en de sd kaartjes zijn meer dan de helft goedkoper dan gelijkaardige cf kaartjes
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Fantastische tips hier
            @ Lazy Charles: zou je eens kunnen specifieëren: ik heb enkele zeer goede SD kaartjes van mijn 500D die ik dan zou kunnen blijven gebruiken. Weet iemand of dat ook werkt bij een 7D?

Comment

ik heb onlangs bij 2compute een aantal kaarten besteld, kingston 16 gig 266x, ik had 4 kaarten voor ongeveer 120 euro
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

En hier 2SD 32GB Sandisk extr. a 36€ per stuk en 2x 32cf -32Gb Transcend 400x a 44€ per stuk, snel en juist behandeld.
                https://ggpics.be/

Comment

ik zou in een 7D toch minimum 60MB/s steken hoor. Sandisk Extreme (pro) of lexar 600X / 1000X. Eigenlijk zou elke UDMA kaart moeten volstaan.
                  Last edited by TBiRD; 3 december 2012, 22:52.

Comment

ALS je de mitrailettemodus graag gebruikt. Anders is dat echt niet zo cruciaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      ALS je de mitrailettemodus graag gebruikt. Anders is dat echt niet zo cruciaal.
                      Als je een 7D koopt wil je dat toch gebruiken?

Comment

zelfs op burst heb ik zelden problemen gehad met tragere kaartjes zoals 30mb/s. tenzij je constant je raw buffer wil volschieten.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
                          Fantastische tips hier
                          @ Lazy Charles: zou je eens kunnen specifieëren: ik heb enkele zeer goede SD kaartjes van mijn 500D die ik dan zou kunnen blijven gebruiken. Weet iemand of dat ook werkt bij een 7D?
                          Ik heb momenteel twee "DeLock" adapters SD naar CF in gebruik. Even zoeken op www.amazon.de
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                            ik zou in een 7D toch minimum 60MB/s steken hoor. Sandisk Extreme (pro) of lexar 600X / 1000X. Eigenlijk zou elke UDMA kaart moeten volstaan.
                            't Is vooral de UDMA die het doet (een 1D MkIII had dat bv niet).

Maar met de nieuwe firmware heb je een buffer van 23 raws, daar kan je al 3 seconden mee doormitrailleren, een SD kaartje in zo'n adapter zal in de meeste gevallen wel snel genoeg zijn.

Comment

Opgelet bij Amazon : http://www.petapixel.com/2012/12/09/...on-warehouses/ ... oogjes open dus.

Check ook prijzen bij B&H ... 'k heb daar juist 2*32Gb Lexar 1000 CF + 2*64Gb Sandisk Xtrm Pro 95Mb SD besteld.
                              Inclusief shipping en BTW, aan de helft van de prijs van hier ... kwestie van de D800e wat bezig te houden .....

Grtjs
                              Guy

Comment

Working...
                              X