Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Callibratie Scherm + Printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Callibratie Scherm + Printer

De Spyder 4 Pro is alleen de colorimeter voor schermcalibratie. De Spyder Studio is een koffertje met dezelfde colorimeter met dezelfde functies als de Pro + een spectrometer (voor het meten van printtargets + maken van printerprofielen) + de SpyderCube.
    Last edited by guydw; 23 februari 2013, 10:04.
    www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Heb je er al aan gedacht om zelf alleen het scherm te kalibreren en de printerprofielen extern te laten aanmaken? Dit werkt perfect bij mij, en zo veel verschillende soorten papier gebruik ik toch niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
        Heb je er al aan gedacht om zelf alleen het scherm te kalibreren en de printerprofielen extern te laten aanmaken? Dit werkt perfect bij mij, en zo veel verschillende soorten papier gebruik ik toch niet.
        En hoeveel kost dit ongeveer om dat extern te laten doen? Ik gebruik persoonlijk 3 soorten papier: Mat, semi-gloss en iets neutraal (kan nu niet op de naam komen, maar ligt dicht bij gewoon dik papier).
        Naar het schijnt is het beter om ook af en toe je printer te hercallibreren, is het dan niet beter het zelf te kunnen doen?

Comment

Marc Cielen vraagt 10 euro per profiel, dus per papiervel. Zou voor jou dus op 30 euro komen:

Comment

De laatse keer was het inderdaad 10€ en dan krijg je het profiel voor dat papier toegepast op je printer. In de 10€ zit zowel kleur als ZW bij Marc.

Comment

Re: Callibratie Scherm (ook voor linux) - de ColorHug

Zelf heb ik een oudere spyder2 - werkt prima, zelfs onder linux. Wie echt goedkoop wil gaan (en er niet mee inzit om z'n scherm onder linux te calibreren) kan overwegen om met de colorhug van start te gaan.
              Opstarten vanaf cd - en de resultaten van de profilering wegschrijven op een stick en inladen in windows - 't kan ook zo.

De ColorHug is qua bouwvorm niet zo geweldig, maar de resultaten met de laatste correcties zijn niet merkbaar verschillend t.o.v. de spyder2.

De prijs - die is wel ok - 64£

Wie m.a.w. een linux kleurcalibrator zoekt kan daar terecht - deze zit standaard in Ubuntu en Mint + er is een fedora-distro beschikbaar. De man in kwestie is wellicht nog meer hardware aan't ontwikkelen voor calibratie.

Comment

Working...
              X