Welke callibrator is goed om het scherm en de printer te callibreren? De printer is een Epson 2880, ik kan er profielen voor aanmaken, dus dit zou moeten lukken. Had al gekeken naar de Spyder Studio 4, maar deze is wel duur. Als deze echt uitstekend is voor printer als scherm zou ik deze wel aanschaffen (er moeten hier namelijk een 15-tal schermen worden gecallibreerd). Welke callibrators zijn volgens jullie ook zeer goed en accuraat? Waar zouden jullie deze aankopen?
Maar zou dit ook gaan voor een HP colorlaserjet, een redelijk oud model dat nog steeds in gebruik is omdat we er hier nog meer dan 50 patronen voor hebben (en die kosten een 150€ per stuk). Deze wordt gebruikt voor het grote printwerk (als er meer dan 1000 pagina's moeten afgedrukt worden), maar het zou tof zijn mocht deze ook gebruikt kunnen worden als fotoprinter als het snel moet gaan en er veel gedrukt moet worden (moet geen kwaliteit zijn, maar nu is het echt niet goed gewoon door het dichtlopen van alle donkere tinten).
Het zou al fantastisch zijn mocht ik mijn eerste vraag beantwoord krijgen
.
PS: Heb nu al een hoop reviews bekeken en de meningen tussen de Colormunki en de Spyder studio 4 zijn verdeeld. Niemand ervaring met de 2?
Maar zou dit ook gaan voor een HP colorlaserjet, een redelijk oud model dat nog steeds in gebruik is omdat we er hier nog meer dan 50 patronen voor hebben (en die kosten een 150€ per stuk). Deze wordt gebruikt voor het grote printwerk (als er meer dan 1000 pagina's moeten afgedrukt worden), maar het zou tof zijn mocht deze ook gebruikt kunnen worden als fotoprinter als het snel moet gaan en er veel gedrukt moet worden (moet geen kwaliteit zijn, maar nu is het echt niet goed gewoon door het dichtlopen van alle donkere tinten).
Het zou al fantastisch zijn mocht ik mijn eerste vraag beantwoord krijgen
![Wink](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/wink.gif)
PS: Heb nu al een hoop reviews bekeken en de meningen tussen de Colormunki en de Spyder studio 4 zijn verdeeld. Niemand ervaring met de 2?
Comment