Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OPGEPAST voor namaakbatterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OPGEPAST voor namaakbatterijen

    Een paar weken geleden een Batterij Canon LP-E6 gekocht op Internet in een bekend batterijzaak in Nederland.
    54 euro's betaald. Op factuur staat "Canon LP-E6 origineel".
    De batterij is geleverd in een doos gelijk aan die van Canon.
    De batterij is totaal gelijk aan die van Canon.

    Batterij geladen en in de 5D MKIII gezet. De batterij word niet erkend door het toestel en de lading is 90%. Raar!!
    Na vergelijking met een batterij geleverd met mijn 5D merk ik dat de pas gekochte batterij een ander label heeft.
    Op het label zie ik dat iets niet klopt. De text "Made in Japan" is geschreven "MDAE in Japan".
    OK, ik begrijp: het gaat hier over een Fake, een copie van een Canon batterij.
    Canon zou nooit zo'n fout laten doorgaan.

    De batterij is terug gestuurd naar de winkel, mijn geld is terug gestort.
    Excuses en uitleg heb ik niet gehad. De enig uitleg van de verkoper is dat hij ook in de maling kan genomen worden!!!
    Hij verkoopt dus "compatibles batterijen, originele batterijen en hij heeft nog een derde fournisseur voor Fake's!!!

    Zo namaak is totaal verboden en de boetes zijn niet mals!




    Ik kan natuurlijk een klacht indienen maar de douane vervolgt alleen de verkopers in Belgïe
    "De Algemene Directie Controle en Bemiddeling behandelt uw klacht indien deze betrekking heeft op fraude op de Belgische binnenlandse markt."

    Imitatie is een product dat gelijkt op het originele maar niet het merk logo, type naam ... draagt
    Volledige namaakt is een product die alle kenmerken draagt van het originele merk logo, type naam ..., dit laatste is zelf een verboden product..

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    Last edited by Selamat; 10 februari 2013, 14:00. Reden: 2de foto bijvoegen
    Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

  • #2
    Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

    Vertel hem eerst eens dat je het zal melden, veel kans is dat hij je zo een origineel opstuurd...
    Ik vind het onaanvaardbaar van een winkel om fakes als originele te verkopen. Hij moet dit zelf controleren als verkoper!

    Comment


    • #3
      Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

      Ook vreemd dat met alle ISO en andere certificaties en tracing etc een niet origineel product "toevallig" bij een handelaar kan terechtkomen. Een ernstige zaak koopt zijn waren bij even ernstige leveranciers. En originele stukken kunnen altijd gelinkt worden aan de fabrikant, op verschillende manieren.
      Ik denk dat deze leverancier heel goed weet wat hij verkoopt. Misschien toch even bij de Belgische Douane polsen bij wie je in NL klacht kunt indienen?
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

        is toch duidelijk te zien:
        op de ene staat Canon Fake.
        en op die andere Canon Original.
        en nog wel met dikke rode letters.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

          Bouk, zonder jou was het een ingewikkelde en saaie wereld
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

            Kan natuurlijk niet dat ze deze verkopen als een originele maar wat denk je nu zelf: 54 euro voor een originele LP-E6?

            Comment


            • #7
              Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

              Bij Rubens, 75 euro voor een Canon, 50 voor een Jupio.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #8
                Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                Canon melden ... zij doen er zeker iets aan ... zijn ook telefonisch bereikbaar , zie http://nl.canon.be/Support/
                Op tweedehands http://www.2dehands.be/markt/?qq=Can...6+&afd=&pc_id= is er ook eentje die een nieuwe te koop heeft aan 35 ... maar ik zou zeker een degelijke Jupio overwegen zoals aangeboden in de eerste link ... heb eentje voor de 1D en tevreden

                Comment


                • #9
                  Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                  Als je betaalt voor een originele accu, dan moeten ze ook een originele leveren...


                  Als je een niet-originele hebt besteld, dan weet je ook dat het geen "echte" Canon accu is.
                  Ik gebruik zelf accu's van 18,36 dollar in de 5D MKIII, en die zijn wel 100% compatibel met de lader en de camera (ze werken prima in de 5D MKII, en ook in de 5D MKIII).

                  Op de niet-originele LP-E6 accu's die ik heb staat bij de ene "Pisen" als merk, de andere heeft geen merkaanduiding, maar er staat duidelijk op "Battery Pack for Canon LP-E6", dan weet je ook dat het geen "echte Canon" accu is.
                  Zolang ze niet proberen om de klanten te misleiden, en een namaak accu als echt te verkopen, dan is er niets aan de hand.
                  Maar op de accu waarvan je hier de foto's laat zien is zelfs het lettertype van Canon nagemaakt, dat is niet het geval op de accu's die ik hier heb.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                    Dit pleit nog maar eens voor zaken die enkel met de leveranciers uit eigen land dealen. Er wordt uiteraard mooi gewonnen op een batterij maar je hebt ten minste peace of mind en niet allerlei miserie.
                    Echter, zoals Bart ook schreef, is het héél duidelijk op te maken uit de omschrijving dat je met een cloon te maken hebt dan ken je de risico's.

                    Toen ik vele jaren geleden eens ene setje oplaadbare batterijen van "den Aldi" heb gekocht (niet de Topcraft waarvan sprake, deze heb ik ook sinds enkele weken) en deze thuis wilde opladen ontplofte er eentje toen ik de lader in het stopcontact stak.
                    Nadien heb ik geen risico meer genomen met batterijen van onbekende origine.

                    Comment


                    • #11
                      Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                      Ik heb ook al een merkaccu gehad (AEG schroefmachine) die ontploft is, die dingen gebeuren. Voor mijn D40 heb ik 1 originele Nikon accu, 1 van Hähnel (meegeleverd met de grip), en 2 Chinese melkloze, pardon, merkloze. Geen enkele geeft problemen. De Nikon en de Hähnel worden samen gebruikt, de twee andere ook als paar (de grip kan 2 accu's bevatten). De capaciteit van de Chineesjes is gelijk aan die van de twee andere, die ik ook met elkaar vergeleken heb, idem. Kostprijs van een originele was toen 60 euro, geloof ik. De Hähnel was deel van een geheel (grip, accu en IR afstandsbediening), dus daar kan ik geen prijs op plakken, de no-names 10 of 12 euro per stuk, alles zo'n kleine 5 jaar geleden.
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                        Hier enkel SLECHTE ervaringen met namaakbatterijen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          Hier enkel SLECHTE ervaringen met namaakbatterijen.
                          en hier alleen maar goede zowel qua levensduur, capaciteit en zeker qua prijs!De enige originele die ik heb zijn deze die meegeleverd zijn met de camera en de andere 6 zijn van chinese origine geleverd met mijn 2 batterygrips van Meike.

                          Wel ook al eens 1 ontplofte gehad: originele Nokia batterij in mijn gsm (die dit ook niet overleefd heeft, garantie heeft alles opgelost ).
                          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                          Comment


                          • #14
                            Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                            Ik heb batterijen van Yanec , gekocht via replace direct , en heel tevreden over , zeker zo goed als de originele.
                            Heb er ook een laptop adapter van hetzelfde merk gekocht om maar een voorbeeld te geven , en ook zeer goed
                            Groeten , VDSDigit@l

                            Comment


                            • #15
                              Re: OPGEPAST voor namaakbatterijen

                              Ik denk dat wij nu verdwalen.
                              Ik heb niets tegen imitatie maar namaak is toch een ander verhaal,
                              de prijs betalen voor een originele en een namaak krijgen is puur diefstal!!!
                              Niemand weet wie die namaak produceert en wat erin zit!!!

                              Imitaties zijn soms even goed als originele, de producenten willen zeker geen risico's lopen!
                              Het gebruik van een imitatie of van een originele product is een persoonlijke keuze.

                              Imitatie of compatible is een product dat gelijkt op het originele maar niet het merk logo, type naam ... draagt
                              Namaak is een product die alle kenmerken draagt van het originele merk logo, type naam.
                              Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

                              Comment

                              Working...
                              X