Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

    Zoals in de titel staat, Is dit een goede combinatie?

    Zijn er andere alternatieven?

    Spijtig genoeg weet ik nagenoeg nog niets over flitssystemen, daarom roep ik jullie hulp in!

    Alvast bedankt!


    Nikon D7000 - Nikkor MB-D11 - Nikkor 105mm F2.8 - Nikkor 50mm F1.8g - Nikkor 18-55mm - Nikkor 55-200mm - SIGMA 17-50mm F2.8 - 2x YN 460II

  • #2
    Re: D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

    Wat verwacht je ervan of wat wil je ermee doen?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Wat verwacht je ervan of wat wil je ermee doen?
      Wel, Het zou mijn eerste flitser worden, dus ik wil er gewoon wat leuke experimenten mee doen om te beginnen. ik wil dus vanuit verschillende hoeken mijn objecten kunnen belichten, zonder te veel te liggen klooien met al die kabels. ik heb ook gezien dat deze Versie 5 een sluiter afstandsbediening is, dus dat is ook goed meegenomen vind ik, mits ik ook van plan was om me zo'n aftandsbediening aan te schaffen.
      Nikon D7000 - Nikkor MB-D11 - Nikkor 105mm F2.8 - Nikkor 50mm F1.8g - Nikkor 18-55mm - Nikkor 55-200mm - SIGMA 17-50mm F2.8 - 2x YN 460II

      Comment


      • #4
        Re: D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

        SB-700 is een erg goeie flitser, ook on-camera.

        D3x00 kan je niet als master gebruiken, anders had je al alles om off-camera te werken.

        Cactus is goed, heb zelf meer voorkeur voor rf-602 (die je ook als camera-remote) kan gebruiken.
        Zowel met de cactus als rf-602 ga je manueel moeten werken (camera manueel/ flits manueel), aangezien deze triggers geen informatie doorgeven.

        Een statief en swivel is ook wel handig om off-camera te werken.
        Heb je dit al gelezen : http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Cactus is goed, heb zelf meer voorkeur voor rf-602 (die je ook als camera-remote) kan gebruiken.
          met de cactus 5 kan je ook remote je camera triggeren... zelfs iets beter, want ze hebben een bulb mode... maar ze zijn heel erg lomp... click en click

          mijn voorkeur gaat uit naar de Phottix strato Multi II en op de tweede plaats de RF-602 die de absolute value voor money bieden.
          Last edited by d_oracle; 13 februari 2013, 20:41.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

            Ja weet dat cactus ook als remote kan gebruikt worden, dat was ook de reden van de keuze van Proxxy. Vandaar dat ik aanhaalde dat de rf als remote gebruikt kan worden.
            Vind de cactus ook vrij lomp gebouwd.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Ja weet dat cactus ook als remote kan gebruikt worden, dat was ook de reden van de keuze van Proxxy. Vandaar dat ik aanhaalde dat de rf als remote gebruikt kan worden.
              Vind de cactus ook vrij lomp gebouwd.
              right... wel als bulb triggering een issue is, dan zou ik toch voor de cactus 5 gaan...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: D3100 icm SB-700 en Cactus Wireless Flash V5 Dubbel

                Bulb triggeren is niet echt een probleem, als ik dat toch wil gaan gebruiken kan ik altijd nog een kabeltje kopen ofzo



                Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                SB-700 is een erg goeie flitser, ook on-camera.

                D3x00 kan je niet als master gebruiken, anders had je al alles om off-camera te werken.

                Cactus is goed, heb zelf meer voorkeur voor rf-602 (die je ook als camera-remote) kan gebruiken.
                Zowel met de cactus als rf-602 ga je manueel moeten werken (camera manueel/ flits manueel), aangezien deze triggers geen informatie doorgeven.

                Een statief en swivel is ook wel handig om off-camera te werken.
                Heb je dit al gelezen : http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html
                Deze link is echt knap, en goedkoop! ik heb gewoon alles besteld Dankje voor de info!
                Nikon D7000 - Nikkor MB-D11 - Nikkor 105mm F2.8 - Nikkor 50mm F1.8g - Nikkor 18-55mm - Nikkor 55-200mm - SIGMA 17-50mm F2.8 - 2x YN 460II

                Comment

                Working...
                X