Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief....

zit nogal graag in de natuur voor foto's van vogels en landschap maar mijn statief is nogal slap.. was een koopje (verloren geld..) maak mijn foto's met een canon 450d en liefst met de lens 100-400mm ...een degelijk statief rond de 250€ zou passen in mijn budget..ik dacht aan een ,Manfrotto 055 DB statief, +-140€ maar wat voor een kop, met een bol of 3 verschillende draaiassen, heb daar geen ervaring mee.. graag enkele tips ..

dank bv. pierre..

Re: statief....

Ben erg tevreden met mijn Manfrotto 055 met erop een MH054Mo-Q2 ballhead .... macro, erg laag en toch in evenwicht, mooie prijs.
    denk niet dat er iets bovengaat ..... als je het gewicht kan torsen.
    Had oorspronkelijk een panorama-kop, maar dat is het niet.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Ik zit ook het meeste in de natuur en mijn materiaal is zwaarder dan wat u opnoemt. Ik werk met een Benro statief A4580T een stevig kan tot 25kg dragen en dat kost 179- met Benro B2 kop tot 20kg Arca style en kost 139.
      Ik ben daar heel tevreden over. Het is de moeite om dit te overwegen!
      Die hebben ook swing heads zeker zo goed als Wimberly, en ik spreek uit ondervinding ik heb ze allebei.
      Benro - statieven, filters en accessoires voor fotografie video.

Mvg
      Luc
      I try to do always my best.
      http://fotografieluc.jimdo.com/

Comment

Heb je deze topic al eens doorgenomen:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

manfroto is goed maar duur. je kan ook bij benro of suri gaan kijken. ook zeer degelijk maar toch een pak goedkoper.
          zoals lesC zegt ga eens even in dat topic.
          al veel goed gehoord van de suri kx30( of zoiets) is ook arca compatibel.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Zelf vind ik Manfrotto nog wel mee vallen kwa prijs, maar Benro en Sirui zie je vaak voor bij komen. Zelf de laatste op het oog gehad en die zijn ook niet echt goedkoop. 400 a 500 euro ;-)

Wat ik nu wel geleerd heb. Ga bij twijfel naar de winkel en probeer er een paar uit. Zelf in het verleden een statief gekocht van Vanguard en omdat ik het geen prettig statief vond. Poten die niet handig in te stellen waren en balhoofd dat toch net elke keer weer iets naar beneden zakte etc etc heb ik het statief eigenlijk nooit meer gebruikt. En heb toen ook lang gezegd dat een statief niet nodig is tot dat ik van een kennis een Gitzo mocht lenen en heel vlot had ik er zelf één met een Markins balhoofd. En sleep dat ding overal mee naar toe.

Advies koop een statief die jij prettig vind werken. Op basis van de adviezen die je krijg zou ik in de winkel gaan kijken of het statief echt bij je past ;-)

Comment

Working...
            X