Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Type CF voor D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Type CF voor D700

    Wil voor de pas aangeschafte 2e hands D700 een of meerdere CF kaartjes aanschaffen.
    Zijn er beperkingen ivm bepaalde types of aantal GB die niet werken in een D700?
    Raden jullie meerdere kleinere 4GB kaarten of één grotere vb 16 GB kaart aan?
    Geef zowiezo de voorkeur aan originele Sandisc kwaliteit.

    Alvast bedankt voor het advies

    Greetz,
    Yamato

  • #2
    Re: Type CF voor D700

    ken de d700 niet maar vaak staat er in de handleiding wel iets over welk type kaart.
    ivm met grote, voor events gebruik ik liever veel 'kleinere' kaarten, meestal 8g. voor al het huis tuin en keuken werk heb ik 16g.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Type CF voor D700

      In de handleiding staan letterlijk onderstaande gegevens ivm compatibiliteit

      SanDisk
      Extreme IV SDCFX4 8 GB, 4 GB, 2 GB
      Extreme III SDCFX3 8 GB, 4 GB, 2 GB, 1 GB
      Ultra II SDCFH 8 GB, 4 GB, 2 GB, 1 GB
      Standaard SDCFB 4 GB, 2 GB, 1 GB

      Lexar Media
      Professional UDMA 300 × 8 GB, 4 GB, 2 GB
      Platinum II 80 × 2 GB, 1 GB, 512 MB 60 × 4 GB
      Professional 133 × WA 8 GB, 4 GB, 2 GB, 1 GB

      Er is dus op dat moment nog geen sprake van kaarten groter dan 8GB.
      Al wat gegoogled, en daar komt ook niet veel nuttige info uit.
      Voor toekomstige plannen is het de bedoeling om voor langere tijd na mekaar foto's te maken zonder de kaarten leeg te kunnen maken.

      Greetz,
      Yamato

      Comment


      • #4
        Re: Type CF voor D700

        Ik gebruik kaarten van sandisk en zelfs emtec probleemloos in de D700.
        D700 is geen snelheidskampioen en heeft relatief kleine bestanden in vergelijking met pakweg een D800 dus een recente CF kaart zal het wel goed doen.
        Nikon D700, wat glas en Sony RX100
        BD2424BE
        Klik voor meer!

        Comment


        • #5
          Re: Type CF voor D700

          Oorspronkelijk geplaatst door yamato Bekijk bericht
          Wil voor de pas aangeschafte 2e hands D700 een of meerdere CF kaartjes aanschaffen.
          Zijn er beperkingen ivm bepaalde types of aantal GB die niet werken in een D700?
          Raden jullie meerdere kleinere 4GB kaarten of één grotere vb 16 GB kaart aan?
          Geef zowiezo de voorkeur aan originele Sandisc kwaliteit.
          ik heb allerhande kaartjes voor m'n D700, maar gebruik een 16Gb het meest... dat betekent 720 foto's in RAW formaat... meestal genoeg voor een shoot...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Type CF voor D700

            Heb ondertussen zowel op de sites van Sandisk en Transcend een compatibliteitszoeker gevonden waar ik de geschikte types voor de D700 terugvond.
            Via http://www.dataio.nl/techinfo/index....d=53&TreeId=28 is er een 16 en een 32GB kaart onderweg.
            Prijzen zijn daar echt héél interessant

            Greetz,
            Yamato

            Comment


            • #7
              Re: Type CF voor D700

              Yamato, die site ziet er niet pluis uit, de prijzen al zeker niet. Check die site maar eerst eens.

              Comment


              • #8
                Re: Type CF voor D700

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Yamato, die site ziet er niet pluis uit, de prijzen al zeker niet. Check die site maar eerst eens.
                Die site is hier ook al eens gepasseerd

                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


                En GuidoG heeft er blijkbaar goede ervaringen mee kan je daar lezen.

                On topic; ik heb zelf voor mijn D3 (ook 12MP) een beetje vanalles , van 2GB ultra tot 16GB extreme. Ik trek alles in raw en vind 8 en 16 GB het handigst. Daaronder is het voor shoots en opdrachten te klein.
                Maar voor feestjes thuis en studio worden de kleine ook nog gebruikt.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Type CF voor D700

                  Dus woensdagavond besteld, en nu reeds in huis
                  Kaartjes net getest, en werken beiden perfect. snelheid is zeker OK en ook verpakkingen zien er héél origineel uit.
                  De 32GB 400X van Transcend op authenticiteit getest, en is een door transcend erkend serienummer!
                  Site lijkt dus zeker te vertrouwen wat mij betreft.

                  Greetz,
                  Yamato
                  Last edited by yamato; 15 februari 2013, 09:47.

                  Comment

                  Working...
                  X