Laat ik me eerst en vooral voorstellen : een jonge opa, momenteel niet meer werkend, maar een volledige leek op het gebied van fotografie....
Nu is oma van plan om volgend jaar met vakantie te gaan (cruisen op de Nijl) en ik wil van deze reis mooie momenten meebrengen!
Ik ben van plan om een nikon D3200 aan te schaffen...
Gewoonlijk wordt deze aangeboden met een lens 18-55mm en eventueel eentje 55-200mm...
Ik heb het wat moeilijk om met 2 lenzen te moeten werken : telkenmale op en af vind ik behoorlijk 'ambetant'...
Wat surfen op het net leerde me dat er verscheidene lenzen zijn die wat performanter zijn :
18-200, 18-250, 18-270 en zelfs 18-300mm !
Enkele vraagjes aan jullie bollebozen...
1 voor een huis- tuin en keukenboef als ik, is 18-200 voldoende ?
2.het (extra) gewicht van de grotere lens, zal deze de verhouding met de camera verstoren ?
3.welk merk lens kan ik nemen ? Nikkor (oorspronkelijk) of is Tamron een behoorlijk alternatief ?
De kerstdagen liggen in het verschiet, maar ik moet m'n briefje naar de kerstman nog versturen...
Kan iemand me helpen om deze oude man de juiste info te verstrekken ?
Opa zal je eeuwig dankbaar zijn !
Nu is oma van plan om volgend jaar met vakantie te gaan (cruisen op de Nijl) en ik wil van deze reis mooie momenten meebrengen!
Ik ben van plan om een nikon D3200 aan te schaffen...
Gewoonlijk wordt deze aangeboden met een lens 18-55mm en eventueel eentje 55-200mm...
Ik heb het wat moeilijk om met 2 lenzen te moeten werken : telkenmale op en af vind ik behoorlijk 'ambetant'...
Wat surfen op het net leerde me dat er verscheidene lenzen zijn die wat performanter zijn :
18-200, 18-250, 18-270 en zelfs 18-300mm !
Enkele vraagjes aan jullie bollebozen...
1 voor een huis- tuin en keukenboef als ik, is 18-200 voldoende ?
2.het (extra) gewicht van de grotere lens, zal deze de verhouding met de camera verstoren ?
3.welk merk lens kan ik nemen ? Nikkor (oorspronkelijk) of is Tamron een behoorlijk alternatief ?
De kerstdagen liggen in het verschiet, maar ik moet m'n briefje naar de kerstman nog versturen...
Kan iemand me helpen om deze oude man de juiste info te verstrekken ?
Opa zal je eeuwig dankbaar zijn !
Comment