Hallo iedereen,
Ik zal even beginnen door me voor te stellen.
Mijn naam is Sonny en sinds enkele jaren ben ik erg geďnteresseerd geworden in allerlei vormen van kunst.
Nu ik een jaartje werken achter de rug heb heb ik besloten een stapje verder te gaan en zelf een reflexcamera aan te schaffen.
Het toeval sloeg toe en het bleek dat een vriend (ook de vader van mijn o zo lieve petekind) ook net begonnen was met een cursus fotografie en zichzelf een high-end toestel had aangeschaft.
Zo kunnen we samen onze hobby opbouwen.
Reeds heb ik samen mijn opties afgewogen en besloten voor welk toestel ik ga.
met de flits:
Alleen ben ik nog een beetje in de war i.v.m. de accessoires.
Ik heb namelijk geen idee waar te beginnen.
Als statief heb ik deze gevonden: http://webshop.verschoore.nl/statiev...rt_c1279_a3671
Deze ziet er interessant uit omdat die tot 2 meter hoog gaat (waar ik enkele ideeën met zou kunnen uitvoeren) en omdat er een balhoofd bij zit.
Of deze echt zo interessant is als ik denk heb ik geen idee van.
Er zijn er zo veel dat ik nogal in de war ben.
Qua geheugenkaarten, extra batterijen en draagtassen ben ik ook nogal in de war.. :P
Geheugenkaarten heb ik gehoord dat 2 van 16 gig het gemakkelijkste in gebruik is, in hoeverre is dit waar?
Zijn extra batterijen nodig? Hoe lang gaat zo'n batterij eigenlijk mee?
Draagtassen, veel te veel om te beslissen. Pff.
Zijn er nog extra handige accessoires voor een beginner zoals mij?
Qua budget had ik gedacht aan een totaalbedrag van 1000 euro, maar dit werd al snel duidelijk dat dit onmogelijk is met mijn eisen. Dus laten we zeggen, tussen de 1000 & de 1500..
Zou iemand mij een stapje in de juiste richting kunnen helpen?
Ik tast namelijk nogal in het diepe momenteel.
Dank bij voorbaat!
Groeten,
Sonny
Ik zal even beginnen door me voor te stellen.
Mijn naam is Sonny en sinds enkele jaren ben ik erg geďnteresseerd geworden in allerlei vormen van kunst.
Nu ik een jaartje werken achter de rug heb heb ik besloten een stapje verder te gaan en zelf een reflexcamera aan te schaffen.
Het toeval sloeg toe en het bleek dat een vriend (ook de vader van mijn o zo lieve petekind) ook net begonnen was met een cursus fotografie en zichzelf een high-end toestel had aangeschaft.
Zo kunnen we samen onze hobby opbouwen.
Reeds heb ik samen mijn opties afgewogen en besloten voor welk toestel ik ga.
met de flits:
Alleen ben ik nog een beetje in de war i.v.m. de accessoires.
Ik heb namelijk geen idee waar te beginnen.
Als statief heb ik deze gevonden: http://webshop.verschoore.nl/statiev...rt_c1279_a3671
Deze ziet er interessant uit omdat die tot 2 meter hoog gaat (waar ik enkele ideeën met zou kunnen uitvoeren) en omdat er een balhoofd bij zit.
Of deze echt zo interessant is als ik denk heb ik geen idee van.
Er zijn er zo veel dat ik nogal in de war ben.
Qua geheugenkaarten, extra batterijen en draagtassen ben ik ook nogal in de war.. :P
Geheugenkaarten heb ik gehoord dat 2 van 16 gig het gemakkelijkste in gebruik is, in hoeverre is dit waar?
Zijn extra batterijen nodig? Hoe lang gaat zo'n batterij eigenlijk mee?
Draagtassen, veel te veel om te beslissen. Pff.
Zijn er nog extra handige accessoires voor een beginner zoals mij?
Qua budget had ik gedacht aan een totaalbedrag van 1000 euro, maar dit werd al snel duidelijk dat dit onmogelijk is met mijn eisen. Dus laten we zeggen, tussen de 1000 & de 1500..
Zou iemand mij een stapje in de juiste richting kunnen helpen?
Ik tast namelijk nogal in het diepe momenteel.
Dank bij voorbaat!
Groeten,
Sonny
Comment