Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

430EX II vs 580 EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 430EX II vs 580 EX

    Hoi iedereen,

    Ik heb een vraagje, mijn vriendin en ik hebben samen een trouwshoot.
    Nu moet ik nog een nieuwe flits hebben. mijn oog was gevallen op de 430 EXII of de 580 EX.
    Het flitsgetal van de 580EX is groter. Maar verder kan ik niet echt vinden wat de verschillen zijn tussen deze twee.
    Als iemand ons iets kan bijbrengen over welke flits we het beste kopen, dat zou geweldig zijn.

    Alvast bedankt voor de reacties !!

  • #2
    Re: 430EX II vs 580 EX

    weather sealing en een ingebouwd bounce kaart. mss nog iets anders ...
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: 430EX II vs 580 EX

      430EXII opladen gebeurt in stilte, kan met 1 klik vastgemaakt geworden, slave

      580 EX opladen is hoorbaar, wieltje om vast te draaien, master en slave, denk dat het hoofd iets meer wentelbaar is

      Comment


      • #4
        Re: 430EX II vs 580 EX

        http://speedlights.net en je kan beide flitsers naast elkaar bekijken qua specificaties
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: 430EX II vs 580 EX

          Onderschat de moeilijkheid van correct flits gebruik niet. Zeker oefenen voor de shoot.

          Met een technische vergelijking tussen beide ben je waarschijnlijk weinig. Meer praktische info in de stickies van d_oracle:

          Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

          Comment


          • #6
            Re: 430EX II vs 580 EX

            De 430 EX II mist het uitschuifbare witte reflectiepaneeltje, waarom Canon dat heeft weggelaten, dat weet ik niet, want zo duur kan dat toch niet zijn.

            Ik gebruik zelf een 430 EX II en een 580 EX (eerste model), ik gebruik de flitsers door elkaar en bij de meeste fotoshoots merk ik eigenlijk geen verschil tussen de twee.
            Alleen mis ik soms het reflectiepaneeltje (je kan ook een wit kartonnetje met een elastiekje aan de flitser vastmaken, dat heeft hetzelfde effect).

            De herlaadtijd van de 430 EX II is korter dan die van de 580 EX (waarschijnlijk is die bij de 580 EX II wel sneller dan bij het eerste model).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 430EX II vs 580 EX

              Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
              Onderschat de moeilijkheid van correct flits gebruik niet. Zeker oefenen voor de shoot.

              Met een technische vergelijking tussen beide ben je waarschijnlijk weinig. Meer praktische info in de stickies van d_oracle:

              http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html
              Ik zou graag weten welke flits ik moet kopen en waarom. de omstandigheden zijn een trouwshoot binnen in een zaal en buiten aan het gemeentehuis.
              Nu zou ik graag weten welke flits ik hiervoor het beste aanschaf aangezien ik nog weinig ken van flitsen.
              Het flitsen zelf krijg ik nog wel voor een deel onder de knie voor de shoot.
              Toch al bedankt voor de info.

              groeten

              Comment


              • #8
                Re: 430EX II vs 580 EX

                correct flitsen is nu niet iets wat je op 1 2 3 onder de knie hebt. zeker als je flitslicht goed wil blenden met omgevingslicht
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: 430EX II vs 580 EX

                  zoals unalom zegt, goed flitsen en het beheersen vraagt tijd

                  als ik mijn persoonlijke mening mag geven omdat je aanhaalt dat het om trouwshoot enz gaat, laat het over aan een pro.
                  Of ik hoop dat het koppel die ook heeft ingehuurd. No offence

                  Aangezien jij vermoedelijk je flits on-camera in 1ste instantie gaat gebruiken, moet je gaan kijken wat voor jou belangrijk is.

                  een nadeel aan de 580 is de herlaadtijd van 6 seconden waar deze een 3-tal seconden maar is bij de 430 EX-II. dit is voor mij toch wel een belangrijke eigenschap omdat dit het verschil kan betekenen tussen de goede foto of niet omdat je flits mss net niet opgeladen was.
                  een voordeel aan de 580 is dan dat de kop -7 graden aankan, wat de 430 EX-II niet kan. persoonlijk heb ik intss ervaren welk nadeel dit is en als je in portret-stand werkt, zit je met het probleem dat je flitslicht niet rechtstreeks naar je onderwerp gaat (in het geval dat je niet aan bouncing gaat doen via plafond of muren)

                  had ik het toen geweten, had ik mezelf toch de 580 EX-II aangeschaft ipv de 430 EX-II, nadeel is dat deze niet 580 EX-II niet meer beschikbaar is en vervangen door de 600 EX-RT. de specs daarvan staan spijtig genoeg nog niet op speedlights, maar zal wel nog krachtiger zijn dan de 580 en hopelijk ook nog iets sneller in herlaadtijd
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 430EX II vs 580 EX

                    Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                    zoals unalom zegt, goed flitsen en het beheersen vraagt tijd

                    als ik mijn persoonlijke mening mag geven omdat je aanhaalt dat het om trouwshoot enz gaat, laat het over aan een pro.
                    Of ik hoop dat het koppel die ook heeft ingehuurd. No offence

                    Aangezien jij vermoedelijk je flits on-camera in 1ste instantie gaat gebruiken, moet je gaan kijken wat voor jou belangrijk is.

                    een nadeel aan de 580 is de herlaadtijd van 6 seconden waar deze een 3-tal seconden maar is bij de 430 EX-II. dit is voor mij toch wel een belangrijke eigenschap omdat dit het verschil kan betekenen tussen de goede foto of niet omdat je flits mss net niet opgeladen was.
                    een voordeel aan de 580 is dan dat de kop -7 graden aankan, wat de 430 EX-II niet kan. persoonlijk heb ik intss ervaren welk nadeel dit is en als je in portret-stand werkt, zit je met het probleem dat je flitslicht niet rechtstreeks naar je onderwerp gaat (in het geval dat je niet aan bouncing gaat doen via plafond of muren)

                    had ik het toen geweten, had ik mezelf toch de 580 EX-II aangeschaft ipv de 430 EX-II, nadeel is dat deze niet 580 EX-II niet meer beschikbaar is en vervangen door de 600 EX-RT. de specs daarvan staan spijtig genoeg nog niet op speedlights, maar zal wel nog krachtiger zijn dan de 580 en hopelijk ook nog iets sneller in herlaadtijd
                    Ik denk niet dat een trouwshoot moet gedaan worden door een pro alleen omdat deze weet hoe hij kan flitsen. Op 2 maanden tijd zal ik al een goed idee hebben over wat ik met de flits aan moet vangen denk ik. Ik ga niet beweren dat een pro niet betere foto's kan maken omdat hij meer ervaring heeft. Maar mijn ervaring is dat de meeste "pro's" nogal klassiek tewerk gaan en dat is wat deze mensen nu net niet willen. Ik denk dat ik voor de 430 EX II ga, aangezien deze sneller is en ik geen heel groot flitsbereik nodig heb. de reflectiekaart zal ik er wel aanbinden met een elastiekje..
                    Al bedankt voor de reacties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 430EX II vs 580 EX

                      Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                      zoals unalom zegt, goed flitsen en het beheersen vraagt tijd

                      als ik mijn persoonlijke mening mag geven omdat je aanhaalt dat het om trouwshoot enz gaat, laat het over aan een pro.
                      Of ik hoop dat het koppel die ook heeft ingehuurd. No offence

                      Aangezien jij vermoedelijk je flits on-camera in 1ste instantie gaat gebruiken, moet je gaan kijken wat voor jou belangrijk is.

                      een nadeel aan de 580 is de herlaadtijd van 6 seconden waar deze een 3-tal seconden maar is bij de 430 EX-II. dit is voor mij toch wel een belangrijke eigenschap omdat dit het verschil kan betekenen tussen de goede foto of niet omdat je flits mss net niet opgeladen was.
                      een voordeel aan de 580 is dan dat de kop -7 graden aankan, wat de 430 EX-II niet kan. persoonlijk heb ik intss ervaren welk nadeel dit is en als je in portret-stand werkt, zit je met het probleem dat je flitslicht niet rechtstreeks naar je onderwerp gaat (in het geval dat je niet aan bouncing gaat doen via plafond of muren)

                      had ik het toen geweten, had ik mezelf toch de 580 EX-II aangeschaft ipv de 430 EX-II, nadeel is dat deze niet 580 EX-II niet meer beschikbaar is en vervangen door de 600 EX-RT. de specs daarvan staan spijtig genoeg nog niet op speedlights, maar zal wel nog krachtiger zijn dan de 580 en hopelijk ook nog iets sneller in herlaadtijd
                      Ik denk niet dat een trouwshoot moet gedaan worden door een pro alleen omdat deze weet hoe hij kan flitsen. Op 2 maanden tijd zal ik al een goed idee hebben over wat ik met de flits aan moet vangen denk ik. Ik ga niet beweren dat een pro niet betere foto's kan maken omdat hij meer ervaring heeft. Maar mijn ervaring is dat de meeste "pro's" nogal klassiek tewerk gaan en dat is wat deze mensen nu net niet willen. Ik denk dat ik voor de 430 EX II ga, aangezien deze sneller is en ik geen heel groot flitsbereik nodig heb. de reflectiekaart zal ik er wel aanbinden met een elastiekje..
                      Al bedankt voor de reacties.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 430EX II vs 580 EX

                        Oorspronkelijk geplaatst door aperture Bekijk bericht
                        Ik denk niet dat een trouwshoot moet gedaan worden door een pro alleen omdat deze weet hoe hij kan flitsen. Op 2 maanden tijd zal ik al een goed idee hebben over wat ik met de flits aan moet vangen denk ik. Ik ga niet beweren dat een pro niet betere foto's kan maken omdat hij meer ervaring heeft. Maar mijn ervaring is dat de meeste "pro's" nogal klassiek tewerk gaan en dat is wat deze mensen nu net niet willen. Ik denk dat ik voor de 430 EX II ga, aangezien deze sneller is en ik geen heel groot flitsbereik nodig heb. de reflectiekaart zal ik er wel aanbinden met een elastiekje..
                        Al bedankt voor de reacties.
                        succes in ieder geval

                        en ik zeg niet dat het noodzakelijk moet gebeuren door een pro he. er zijn hobby-isten die in bepaalde gevallen zelfs soms verder staan dan sommige pro's.
                        doch vind ik het een risico om met minder kennis op een bepaald vlak aan bepaalde zaken te beginnen, toch voor dergelijke belangrijke dagen in het leven van het koppel. zoals ik ook reeds in andere topics die gelijkaardige vragen bevatten voor dergelijke shoots / 'opdrachten', zeg ik altijd van verwittig de mensen die je de vraag stellen omtrent je kunde. iedereen die logisch redeneert en een vriend / familielid vraagt voor dergelijke zaken, weet dan ook dat indien ze een bepaalde kwaliteit/idee voor ogen hebben en dit ook willen, desnoods moet kijken voor het inhuren van een fotograaf.
                        het is nu eenmaal zo dat mensen op bepaalde zaken proberen te besparen, en zeker op dergelijke zaken aangezien de wereld van digitale fotografie grote verschuivingen heeft teweeg gebracht. doch zijn er ook veel mensen met spijt achteraf toch (opnieuw) naar een pro-fotograaf gestapt om hun reportage -foto's opnieuw te laten doen aangezien de nonkel met het 'goede' toestel toch niet de resultaten bezorgde die ze voor ogen hadden.
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 430EX II vs 580 EX

                          Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                          succes in ieder geval

                          en ik zeg niet dat het noodzakelijk moet gebeuren door een pro he. er zijn hobby-isten die in bepaalde gevallen zelfs soms verder staan dan sommige pro's.
                          doch vind ik het een risico om met minder kennis op een bepaald vlak aan bepaalde zaken te beginnen, toch voor dergelijke belangrijke dagen in het leven van het koppel. zoals ik ook reeds in andere topics die gelijkaardige vragen bevatten voor dergelijke shoots / 'opdrachten', zeg ik altijd van verwittig de mensen die je de vraag stellen omtrent je kunde. iedereen die logisch redeneert en een vriend / familielid vraagt voor dergelijke zaken, weet dan ook dat indien ze een bepaalde kwaliteit/idee voor ogen hebben en dit ook willen, desnoods moet kijken voor het inhuren van een fotograaf.
                          het is nu eenmaal zo dat mensen op bepaalde zaken proberen te besparen, en zeker op dergelijke zaken aangezien de wereld van digitale fotografie grote verschuivingen heeft teweeg gebracht. doch zijn er ook veel mensen met spijt achteraf toch (opnieuw) naar een pro-fotograaf gestapt om hun reportage -foto's opnieuw te laten doen aangezien de nonkel met het 'goede' toestel toch niet de resultaten bezorgde die ze voor ogen hadden.
                          Ik snap wat je bedoeld. De mensen die ons gevraagd hebben hebben ook de waarschuwing van ons gekregen dat we enkel hobby fotografen zijn. Dus dat de kans op echte professionele foto's minder groot is dan bij iemand die als voltijdse job foto's trekt.
                          Maar je moet ook zo zien naar besparing toe is het wel een heel verschil, gratis of betalend..
                          We gaan er het beste van maken, maak u daar maar geen zorgen over.

                          Comment

                          Working...
                          X