Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaartlezer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaartlezer

    Hallo Iedereen

    Ik vroeg mij af welke kaartlezers voor Compact Flash cards jullie zoal gebruiken. Ik ben het namelijk beu dat mijn kaartlezers altijd om de één of andere reden kapot gaan en ik wil deze keer iets goeds kopen.

    Groeten

    Christophe Van Opstal
    CANON EOS 7D - EF 70-200L F2.8 IS USM II - EF 60MM MACRO - TOKINA AT-X PRO 11-16

  • #2
    Re: Kaartlezer

    Ik heb al een jaar of zes een Apacer Mega Steno . Dit type zal wel niet meer te krijgen zijn, een snellere zou ook best leuk zijn
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Kaartlezer

      Dat ga ik een keer bekijken, alvast bedankt voor de info!
      CANON EOS 7D - EF 70-200L F2.8 IS USM II - EF 60MM MACRO - TOKINA AT-X PRO 11-16

      Comment


      • #4
        Re: Kaartlezer

        ik heb een interne apacer all-in-one card reader voor mijn desktop, ook al ouder type. werkt al jaren per perfect, juist met mijn nieuwe 16 gig kaartjes moet ik soms geduld hebben alvorens ik ze kan 'openen' en beginnen overkopiëren.

        daarnaast heb ik eens ene tijdje geleden een cheap-ass externe card reader gekocht, dacht van ICIDU voor 12 euro ofzo. dit gewoon om op verplaatsing soms ook mijn foto's makkellijker en sneller te kunnen bekijken via laptop. deze werkt tot op heden ook nog perfect en sneller regelmatig dan mijn interne card reader, ook met die 16 gig kaartjes

        wordt dus eens tijd dat ik op zoek ga naar een nieuwe interne 3.5 inch card reader
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Kaartlezer

          ik heb al een paar jaar een doodgewone Hama, en dat ding doet zijn job goed genoeg, snel genoeg, ook met mijn 16gig kaartjes. De interne in mijn pc gebruik ik praktisch niet meer.
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: Kaartlezer

            Ik heb ook een Hama en die werkt al jaren en zo goedkoop, dat je beter zo'n setje koopt dan een kort usb-kabeltje.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Kaartlezer

              Ik hoor enorm veel goede reviews over die Lexar kaartlezers, 500mb/sec is zeer indrukwekkend en deze is dus zeker futureproof.

              Comment


              • #8
                Re: Kaartlezer

                Ik gebruik hier al jaren een Sandisk CF kaartlezer, en die werkt altijd prima.
                Let er op als je een CF kaartlezer koopt, dat het CF kaartje redelijk ver in de kaartlezer gaat voor het contact maakt.
                Hoe verder het kaartje in de lezer gaat, hoe kleiner de kans is dat je per ongeluk de contactpinnetjes in de kaartlezer beschadigt door het kaartje een beetje scheef in de lezer te drukken.

                De snelheid van de kaartlezer kan belangrijk zijn als je met heel snelle geheugenkaartjes werkt, de foto's zullen dan sneller op je computer staan.
                Met een tragere lezer zal het geheugenkaartje dus niet op maximale snelheid werken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Kaartlezer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik gebruik hier al jaren een Sandisk CF kaartlezer, en die werkt altijd prima.
                  Let er op als je een CF kaartlezer koopt, dat het CF kaartje redelijk ver in de kaartlezer gaat voor het contact maakt.
                  Hoe verder het kaartje in de lezer gaat, hoe kleiner de kans is dat je per ongeluk de contactpinnetjes in de kaartlezer beschadigt door het kaartje een beetje scheef in de lezer te drukken.

                  De snelheid van de kaartlezer kan belangrijk zijn als je met heel snelle geheugenkaartjes werkt, de foto's zullen dan sneller op je computer staan.
                  Met een tragere lezer zal het geheugenkaartje dus niet op maximale snelheid werken.




                  Hier identiek dezelfde resultaten/ervaringen.

                  Comment


                  • #11
                    Re: Kaartlezer

                    Ik heb zo'n goedkope prul Hama 35 in 1 Cardreader USB 2.0 en deze heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
                    En snelheid..... dat is allemaal zo relatief hé. Als je met je PC nu één seconde moet wachten op iets, duurt het reeds te lang.... maar bvb. een halfuurtje met de buren staan praten, is dan weer geen probleem......dat hoort dan weer onder de noemer sociaal contact, en daar speel tijd geen rol. Zo zie je maar hé.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #12
                      Re: Kaartlezer

                      Ik heb ergens gelezen, ..... misschien is het cafepraat, maar.....

                      In het geval van Compacflash, zijn de contacten in de goedkopere kaartlezers van mindere kwaliteit. De structuur van de pinnen zou ruwer zijn, waardoor de kaartjescontacten meer slijten door het dikwijls in en uitschuiven in de lezer. De contactpinnen in de camera en ook in de duurdere kaartlezers zouden vergulde contacten zijn. Die van de goedkopere niet verguld of de vergulde laag is dunner en dus sneller versleten.
                      Het kan misschien larie zijn maar als je ziet dat een betere kaartlezer van bvb Sandisk amper 30€ kost is het het risico niet waard, en is het misschien ook aan te raden om bvb om de 5 of .... jaar de lezer eens te vernieuwen.

                      Comment


                      • #13
                        Re: Kaartlezer

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        .... maar bvb. een halfuurtje met de buren staan praten, is dan weer geen probleem......dat hoort dan weer onder de noemer sociaal contact, en daar speel tijd geen rol.....
                        helemaal mee eens.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #14
                          Re: Kaartlezer

                          Ik heb ook een of andere merkloze externe cardreader maar mij valt op dat mijn grote kaartjes 8, 16 en 32GB alleen lezen zijn, maw, ik kan er wel foto's vanaf halen maar niet verwijderen, ik heb ook een usb stick waar ik mijn sd kaarten in kan doen maar daarmee heb ik hetzelfde probleem. Sluit ik mijn camera rechtstreeks aan op de PC dan kan ik bijvoorbeeld wel de foto's verwijderen. Kent iemand wellicht dit probleem en wat zou een eventuele oplossing zijn?

                          Comment


                          • #15
                            Re: Kaartlezer

                            Ik heb ook een of andere merkloze externe cardreader maar mij valt op dat mijn grote kaartjes 8, 16 en 32GB alleen lezen zijn, maw, ik kan er wel foto's vanaf halen maar niet verwijderen, ik heb ook een usb stick waar ik mijn sd kaarten in kan doen maar daarmee heb ik hetzelfde probleem. Sluit ik mijn camera rechtstreeks aan op de PC dan kan ik bijvoorbeeld wel de foto's verwijderen. Kent iemand wellicht dit probleem en wat zou een eventuele oplossing zijn?

                            Comment

                            Working...
                            X