Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flash aankopen voor strobisten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flash aankopen voor strobisten

    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
    Last edited by d_oracle; 20 december 2013, 08:58.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Welke flash aankopen voor strobisten

    bedankt al voor alle info D_oracle
    ik wou eerst yongnuo flitsers kopen maar nu heb ik 2 nikon SB28's gevonden in goede staat voor 70euro per stuk en voor de kleine meerprijs ga ik dit natuurlijk niet laten liggen

    enkel mn minolta flits kan ik niet gebruiken off cam daar deze volledig automatish werkt

    mss dat ik nog een 3e flits van yongnuo koop als achtergrond fill ofzo

    kvond tot nu toe al je info zeer informatief voor me !
    de RF602 triggers moet ik ook nog bestellen via DealExtreme

    iemand de sony -> hotshoe al getest van daar btw ?

    Comment


    • #3
      Re: Welke flash aankopen voor strobisten

      Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
      iemand de sony -> hotshoe al getest van daar btw ?
      Nee, niet specifiek dat model; maar zaken zoals deze koop ik steeds in het dubbel kwestie van wat redundantie te hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Welke flash aankopen voor strobisten

        Ik heb al mijn "goedkope" flitsen vervangen door SB-900's + SD-9 battery packs ...

        Een zware investering maar ik was het "foefelen" en "wachten" beu, ik miste 70% van de leuke beelden omdat de flitsen niet volledig geladen waren.

        "Goedkope" flitsen zoals YN-460/462/465 en Cactus KF-36 zijn ideaal om voor jezelf uit te zoeken of off-camera je "ding" is ... éénmaal dat je vertrouwd bent met off-camera zullen deze flitsen je "snelheid" niet meer kunnen volgen.
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke flash aankopen voor strobisten

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Ik heb al mijn "goedkope" flitsen vervangen door SB-900's + SD-9 battery packs ...

          Een zware investering maar ik was het "foefelen" en "wachten" beu, ik miste 70% van de leuke beelden omdat de flitsen niet volledig geladen waren.

          "Goedkope" flitsen zoals YN-460/462/465 en Cactus KF-36 zijn ideaal om voor jezelf uit te zoeken of off-camera je "ding" is ... éénmaal dat je vertrouwd bent met off-camera zullen deze flitsen je "snelheid" niet meer kunnen volgen.
          kan dit wel beamen... ik gebruik meestal SB800 met battery packs...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Welke flash aankopen voor strobisten

            Wat is eigenlijk het verschil tussen de YN-460, 460 II, de 462 en de 465?
            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
            http://foto-actiecode.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke flash aankopen voor strobisten

              Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
              Wat is eigenlijk het verschil tussen de YN-460, 460 II, de 462 en de 465?
              Sorry dat ik zo'n cru vergelijking maak maar de flitsers die jij opsomt kan je vergelijken met ...

              Afdrukken van Extrafilm, Kruidvat, Hema en andere "goedkope" afdrukcentrales.

              ... Hun prints tonen je foto - kleuren kunnen wel eens van print tot verschillen maar als je prijs verkiest boven kwaliteit ben je beter af met dit soort centrales.

              De YN-460, 460 II, de 462 en de 465 flitsen ... maar daar stopt het ook mee.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Sorry dat ik zo'n cru vergelijking maak maar de flitsers die jij opsomt kan je vergelijken met ...

                Afdrukken van Extrafilm, Kruidvat, Hema en andere "goedkope" afdrukcentrales.

                ... Hun prints tonen je foto - kleuren kunnen wel eens van print tot verschillen maar als je prijs verkiest boven kwaliteit ben je beter af met dit soort centrales.

                De YN-460, 460 II, de 462 en de 465 flitsen ... maar daar stopt het ook mee.
                Het is ook niet de bedoeling ze als flits op men camera te gebruiken, heb al een 430II ,maar om binnenkort wat te experimenteren met een 2de off camera.
                Is btw de vergelijking met de afdrukcentrales toeval of niet ?
                http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                http://foto-actiecode.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                  Ik gebruik LP120 flashes van Lumopro. Zeer krachtig (GN80) en flexibel (alle connectiemogelijkheden). Kosten 100 a 120€/stuk en werken goed in combi met Cactus V4
                  Kan je kopen op www.cameratools.nl
                  Gr,
                  Daan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                    Een tijdje geleden heb ik me 4 Metz 45CT-1 flitsen aangekocht op marktplaats.nl. Prijs gemiddeld 25€ per stuk.
                    Deze flitsen kan je heel makkelijk "modden" naar full manual. Het materiaal om zo'n 4 flitsen te modden (weerstandjes, doosje, draaischakelaar) kost ongeveer 12€.
                    Hier nog een setje triggers bij, één zender, 4 ontvangers en je hebt een complete set...
                    Dit werkt perfect. Enige nadeel is dat die flitsers 6 batterijen gebruiken, batterijen hiervoor heb ik aangeschaft op nkon.nl.

                    Zo zie je maar dat het niet altijd nieuw en duur hoeft te zijn. En nee, die metz flitskanonnen zijn geen prullen.
                    Tommy
                    My homepage : www.digitalviolence.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                      Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                      Ik gebruik LP120 flashes van Lumopro. Zeer krachtig (GN80) en flexibel (alle connectiemogelijkheden). Kosten 100 a 120€/stuk en werken goed in combi met Cactus V4
                      Kan je kopen op www.cameratools.nl
                      Gr,
                      Daan
                      Staar je niet blind op de GN (guide number) want dit moet je steeds met een flinke korrel zout nemen
                      En deze flitser is niet zo krachtig als je wel zou denken.
                      Bij specificaties van een flitser wordt wel eens gesmeten met GN nummers (meestal dan uitgedrukt in ft) maar als je de afstandschalen bekijkt is het andere koek.

                      Guide Number (GN) = meestal in voet
                      Richtgetal (RG) = meter

                      Richtgetal is het product van de afstand (flitser tot onderwerp) en diafragma.

                      Als ik de afstandschaal op de rugzijde van de flitser correct lees heeft deze een richtgetal (1/1 bij 100iso en zoom 50) van 30.
                      Ter vergelijking:
                      de SB-800 heeft dan RG 44
                      Een SB-26 heeft dan RG 42

                      Op full zoom waar het richtgetal meestal wordt opgegeven tegenwoordig is dit respectievelijk:
                      LP120 = 36 (zoom 85)
                      SB-800 = 53 (56 op zoom 105)
                      SB-26 = 50 (zoom 85)

                      De LP120 kan je dus qua lichtsterkte vergelijken met een SB-600
                      Last edited by zunoel; 6 januari 2010, 08:52.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                        Hey,

                        Zeer interessante topic! Ik ben zelf alles aan het zoeken om zelf te beginnen met stribisme. Nu heb ik een vraagje.

                        Ik heb op mijn 50D al de 580EX II, ik zou daar nu een kleine flits willen bijkopen.
                        Is de Metz Mecablitz 36 AF-4 een goede flits om te gebruiken met een trigger?
                        Ik kan nergens vinden of je manueel aan kan passen. En voor zover ik lees op dit forum is dat toch wel nodig.

                        Hartelijk dank voor jullie reacties,
                        Peeke
                        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                          Nope, kan niet manueel ingesteld worden
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Nope, kan niet manueel ingesteld worden
                            Dat dacht ik al, die komt dus niet in aanmerking.
                            Ik was eerst aan het kijken naar de YN-460 maar vrees dat de laad tijd van 5 sec me parten gaat spelen...

                            Stelt iemand een andere flits voor die te krijgen is aan een redelijk budget (max 150€)?
                            Niet dat ik het geld er niet aan wil geven, maar voor mij is het nog allemaal redelijk nieuw en ik investeer liever meer als ik de ervaring heb.

                            Bedankt!
                            Peeke
                            ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke flash aankopen voor strobisten

                              hmmmm, ik had bijna 3 LP120's gekocht omdat ze zogezegt krachtig zouden zijn, volgens toch wel redelijk wat mensen.

                              Wat zijn dan de krachtigste flitsen die je kunt kopen voor max 150/stuk, zowel nieuw als 2e hands? (ik zou wat googlen, maar ik ken er op dit moment weinig van en ik DACHT dat GN altijd het belangrijkste was?)

                              vereiste is manueel instelbaar of een "testknop", dus zonder trigger afvuren

                              edit: zelf denk ik richting de SB28 dan?
                              Last edited by PJH; 6 januari 2010, 13:29.
                              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                              Comment

                              Working...
                              X