Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijen voor flitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijen voor flitsers

voor mijn externe flitser zoek ik geschikte oplaadbare batterijen.
    Die flitsers slorpen precies batterijen, dus zoek er die een lange levensduur hebben en veel keer herladen kunnen worden alvorens ze in kracht verliezen! (type AA)

Re: batterijen voor flitsers

aldi batterijen click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

zoek-functie is uw beste vriend

tal van topics hierover, zowel qua laders als batterijen

Zoek eens op Topcraft, GP Recycko / Reycko & maha 9000 en je krijgt uren leesvoer
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb voor mijne nieuwjaar een lader van lenmar met R2G batterijen gekregen, zouden naar't schijnt geen slechte zijn.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Sanyo Eneloop batterijen heb je nodig, die zijn gewoon TOP.
          Op de tweede plaats, GP Recyco. (ook zeer goede reputatie)

Eerste zijn te koop bij www.nkon.nl

Heb er trouwens zelf net ook 8 bijbesteld
          In combinatie met de MAHA 9000 lader kan je echt niet missen.
          Beter vind je niet!

Comment

zelf heb ik ook al 5(x4) setjes Eneloops gekocht bij nkon, evenals een C9000 en daar was ik direct fan van. Maar de laatste testen van Black B@ndit zeggen dat de nieuwe batterijen van de Aldi (de 2100mAh niet de 2300mAh) zeker nier meer moeten onderdoen voor de Eneloop zelfs integendeel. Ik heb daar ook 2 setjes van en die hebben me ook nog niet in de steek gelaten. Ze worden altijd geladen met de Maha C9000 en 1X per jaar doe ik eens een break-in met de lader.
            De Maha C9000 is zijn prijs ook meer dan waard en ik heb me de aankoop ook nog nooit beklaagd!
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Sanyo Eneloop batterijen heb je nodig, die zijn gewoon TOP.
              Op de tweede plaats, GP Recyco. (ook zeer goede reputatie)

Eerste zijn te koop bij www.nkon.nl

Heb er trouwens zelf net ook 8 bijbesteld
              In combinatie met de MAHA 9000 lader kan je echt niet missen.
              Beter vind je niet!
              Inderdaad, beter dan sanyo Eneloop bestaat er niet.
              Sanyo is sinds jaar en dag uit uitverkoren merk voor batterijen, ik ken er die
              oplaadbare NiCad Sanyo batterijsets van 20 jaar oud nog steeds intens gebruiken.
              Aldi batterijen komen hier niet meer binnen, het zou kunnen dat deze van tegenwoordig ook goed zijn,
              maar speel liever op zeker, hier is van de 24 Sanyo Eneloops (AA's) in méér dan drie jaar nog geen enkele stuk gegaan.

Comment

1 woord "ENELOOP" !!!!!

Ben er super blij mee. Doen!!!
                Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Inderdaad, beter dan sanyo Eneloop bestaat er niet.
                  Sanyo is sinds jaar en dag uit uitverkoren merk voor batterijen, ik ken er die
                  oplaadbare NiCad Sanyo batterijsets van 20 jaar oud nog steeds intens gebruiken.
                  Aldi batterijen komen hier niet meer binnen, het zou kunnen dat deze van tegenwoordig ook goed zijn,
                  maar speel liever op zeker, hier is van de 24 Sanyo Eneloops (AA's) in méér dan drie jaar nog geen enkele stuk gegaan.
                  Als je het hebt over Aldi batterijen die niet goed zijn, dan gaat het zeker niet over de low selfdischarge accu's, want die hebben zelfs een iets grotere capaciteit dan de gewone Eneloop accu's (ik heb ze hier allebei).
                  In gebruik merk ik totaal geen verschil tussen Eneloop en eender welke andere low selfdischarge accu.

De Eneloop accu's die je online koopt zijn in ieder geval een heel pak goedkoper dan wat low selfdischarge accu's van bekende merken in de winkel kosten (GP Recyko bijvoorbeeld, de prijs daarvan is gewoonlijk 15-20 euro in de winkel).
                  Maar de Aldi accu's zijn nog goedkoper dan Eneloops, en ze doen net hetzelfde (de vorige soorten toch, wat de nieuwe doen, dat moeten we weer afwachten).

Er zijn er hier al een heleboel die de Aldi Top Craft low selfdischarge accu's gebruiken, en ik heb er nog nooit iemand over weten klagen.
                  Dat zegt voor mij voldoende.
                  Blijkbaar weten de meeste Aldi klanten dat ook, want tegenwoordig moet je er heel snel bij zijn om aan accu's te geraken als ze in de aanbieding zijn.

Voor mij komen de Aldi accu's op de eerste plaats wat prijs/kwaliteit betreft, de Eneloops komen op de tweede plaats omdat ze doorgaans veel goedkoper te vinden zijn dan low selfdischarge accu's van andere merken.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

heb me er zonet eentje besteld ... bedankt voor de tip.

Comment

In de Chip Foto-Video uitgave 65 komt Sanyo Advanced er als testwinnaar uit
                      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                      Flickr - JAlbum

Comment

Wat de batterijen van aldi betreft: vanaf zaterdag in promotie, maar het zijn wel de 2300.

Groetjes

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Wat de batterijen van aldi betreft: vanaf zaterdag in promotie, maar het zijn wel de 2300.

Groetjes

Peter
                          Ik zal proberen om er op tijd te geraken, maar tegen dat ik die getest heb zullen ze wel uitverkocht zijn.
                          Maar waarschijnlijk hebben ze de volgende keer terug dezelfde accu's, en dan is het goed dat we weten of ze goed zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                          In de Chip Foto-Video uitgave 65 komt Sanyo Advanced er als testwinnaar uit
                          Zijn ze weer vergeten om de voordelen van low-selfdischarge accu's uit te leggen? (ik heb de test zelf niet gelezen)
                          In die tests gaat het altijd over de maximale capaciteit, maar als je die accu's samen met een setje low selfdischarge accu's laadt, en je legt ze 14 dagen weg, dan hebben de low selfdischarge accu's nog meer stroom over dan de 2700mAh nimh-accu's.

Op lange termijn verliezen de gewone nimh accu's ook vrij snel een deel van hun capaciteit, na een paar jaar is het daardoor best mogelijk dat ze een veel lagere capaciteit hebben dan de low selfdischarge accu's (dat is mijn ervaring).
                          Die low selfdischarge accu's blijven heel goed hun bruikbare capaciteit houden , véél beter dan gewone nimh-accu's (ik heb verschillende setjes die nu meer dan 3 jaar oud zijn).

Als je dus nu accu's koopt van 2700mAh, dan zijn die na 2 jaar waarschijnlijk slechter dan low selfdischarge accu's die je op hetzelfde ogenblik in gebruik hebt genomen.
                          Dat zie je niet in zo'n test, ze hebben geen tijd om die accu's over meerdere jaren te evalueren, en daarom blijven ze ook die "hoge capaciteit" nimh-accu's aanbevelen.
                          Voor de accufabrikanten zelf zijn de low selfdischarge accu's eigenlijk helemaal geen goede zaak, want die gaan veel te lang mee.
                          Daarom verkopen ze liever de gewone waarbij er een wat hoger getal op de verpakking staat, de meeste consumenten trappen ook in die val, een groter getal op de verpakking verkoopt beter...
                          Last edited by Black B@ndit; 6 januari 2013, 13:57.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

de batterijlader is zo blijkt nog belangrijker om goed te kopen? Zal me dan ook maar zo'n Maha aanschaffen. Is weer een investering voor het leven dan (kost niet veel maar voor een oplader dan weer wel ). Kga zaterdag maar eens naar den Aldi dan denk.

Comment

Ik heb me 2 van die Maha laders gekocht en 4 sets AA en 2 sets AAA Eneloops gekocht bij NKON. Twee sets zijn nu met het "Break-in" regime aan het laden maar zullen dus pas dinsdag klaar zijn .
                              De laders zijn zonder meer topladers, dat is wel duidelijk, amai

Comment

Working...
                              X