Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijen voor flitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: batterijen voor flitsers

ik ben sinds vandaag dan maar trotse eigenaar van de maha oplader gezien deze een groot voordeel blijkt te zijn tov standaard opladers.
    Nu heb ik hier op BD een zeer uitgebreid topic gevonden over deze lader, maar door examens heb ik te weinig tijd om dit volledig door te lezen. Mag ik hier 1 vraag stellen: ik zou de batterijen van mijn batterijen van enkel toestellen reeds willen opladen, gewoon via charge. Dit duurt niet extreem lang, maar aangezien ik deze toestellen overdag nodig heb zou ik ze enkel 's nachts kunnen insteken. Vormt dit geen probleem dat ze gedurende enkele uren na oplading nog steeds in de oplader zitten? (de charge duurt namelijk maar 2-3u heb ik precies gelezen)

alvast bedankt voor jullie reacties, de rest van de functies en vragen over deze oplader lees ik na mijn examens in het topic van LesC wel! Zaterdag stuur ik ook maar iemand naar de Aldi om batterijtje te gaan halen

Comment

is geen enkel probleem met de maha lader
      hij kijkt per cel of de lading rond is.
      is die gedaan dan staat hij gewoon te wachten tot je de cellen er uit haalt met de melding "done"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Ik heb me 2 van die Maha laders gekocht en 4 sets AA en 2 sets AAA Eneloops gekocht bij NKON. Twee sets zijn nu met het "Break-in" regime aan het laden maar zullen dus pas dinsdag klaar zijn .
        De laders zijn zonder meer topladers, dat is wel duidelijk, amai
        Deze heb ik ook, één woord: TOP !

Comment

Ik heb een paar setjes AA (2300mAh) en AAA (850mAh) accu's gehaald bij den Aldi.
          De testgegevens zal ik later in een apart topic zetten, in ieder geval was het eerste setje AA accu's dat ik uitgepakt had voorgeladen, de spanning van de accu's zat rond de 1,31V.
          Dat setje ben ik nu aan het ontladen om de "ready to use" capaciteit vast te stellen, daarna worden ze geladen en terug ontladen om de bruikbare capaciteit te bepalen.
          Of ze werkelijk een capaciteit hebben van 2300mAh, dat valt af te wachten, omdat de meeste low selfdischarge accu's ergens tegen de 2000mAh zitten.

Op de verpakking staat "Vooraf opgeladen", en in kleinere lettertjes "geringe automatische ontlading ook bij langere opslag", dat wil normaalgezien wel zeggen dat het low selfdischarge accu's zijn.
          Maar dat is eigenlijk alleen maar te testen na een "langere opslagtijd".
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

ben benieuwd naar de resultaten! heb ook setje laten halen

Comment

Dag Bart,

Ik heb net de maha binnengekregen en ben zaterdag de aldi-batterijen gaan halen. Als ik de gebruiksaanwijzing lees, is de break in de beste methode om nieuwe batterijen optimaal te laden. Klopt dit ?

Groetjes

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Dag Bart,

Ik heb net de maha binnengekregen en ben zaterdag de aldi-batterijen gaan halen. Als ik de gebruiksaanwijzing lees, is de break in de beste methode om nieuwe batterijen optimaal te laden. Klopt dit ?

Groetjes

Peter
                Misschien haal je er een heel klein beetje meer uit met de break in mode, maar ik gebruik gewoonlijk de refresh/analyze, na 2 keer zitten low selfdischarge accu's dan gewoonlijk wel op hun maximale capaciteit.
                Door een heel kleine laadstroom en ontlaadstroom zal de capaciteit altijd wel iets hoger worden omdat er dan minder verliezen zijn in de accu's.
                Maar als je de accu's gebruikt in een flitser, dan gaat er een flinke stroom door de accu's, daarom wil ik weten hoe de accu's zich gedragen bij grotere stroomverbruikers, en dan geeft de refresh/analyze een realistischer beeld.

Meer info over de recentste Top Craft accu's komt er direct aan, ik wou er net een nieuw topic over openen met alle testgegevens van de AA en AAA accu's.
                BD0338BE

Comment

Ik had ook eerst oplaadbare batterijen maar ben daar ook van afgestapt
                  Voor mijn externe flitser (canon speedlite 580 EX II) maak ik nu gebruik van de GODOX PB820 Propac Power Pack, dat is een soort van grote batterij welke je gedurende twee uur oplaad, dan met de geschikte kabel (Optie) verbind met je externe flits en waarmee je dan 320x achter elkaar kan flitsen, dan moet je het weer opladen.
                  Het apparaat kan je door middel van een draagriem aan je schouder hangen of aan je riem door middel van een clip
                  Grtjs
                  Goofymarc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goofymarc Bekijk bericht
                    Ik had ook eerst oplaadbare batterijen maar ben daar ook van afgestapt
                    Voor mijn externe flitser (canon speedlite 580 EX II) maak ik nu gebruik van de GODOX PB820 Propac Power Pack, dat is een soort van grote batterij welke je gedurende twee uur oplaad, dan met de geschikte kabel (Optie) verbind met je externe flits en waarmee je dan 320x achter elkaar kan flitsen, dan moet je het weer opladen.
                    Het apparaat kan je door middel van een draagriem aan je schouder hangen of aan je riem door middel van een clip
                    Als je de camera altijd op de laagst mogelijke iso wil gebruiken, dan zal de flitser ook veel verbruiken, en heb je meer accu's (of een accupack nodig).
                    Maar als je de iso wat hoger zet, wat bij de huidige DSLR's geen enkel probleem is, dan kan je met een setje oplaadbare batterijen gemakkelijk meer dan 500 flitsfoto's maken.

Onlangs heb ik nog ergens een discussie gehoord over een oververhitte flitser tijdens een huwelijksreportage, als je de iso wat hoger zet, dan heb je ook geen last van flitsers die te heet worden.
                    Ik heb zelf nog maar 1 huwelijksreportage gemaakt, die dag heb ik 2 camera's en 2 flitsers gebruikt (op elke camera een flitser dus), en ik heb de hele dag geen enkele accu moeten wisselen (ik heb de Aldi-Top Craft accu's gebruikt).
                    De accu's van de flitser die ik het meest gebruikt had waren wel zo goed als leeg na de fotoshoot (ik heb de resterende capaciteit gecontroleerd in de Maha lader, die was minder dan 100mAh).

Een apart accupack voor de flitser(s) maakt het nog onhandiger, want bij sommige reportages is het handiger om 2 camera's te gebruiken, als er dan ook nog aan elke flitser zo'n extern accupack hangt, dan geraken de kabeltjes in de knoop tijdens de fotoshoot...
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X