Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Selphy CP810

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Selphy CP810

    Iemand ervaring met deze printer.
    Ik zou deze willen gebruiken op lokatie om klanten direct hun foto's aan te kunnen bieden bv. op evenementen.
    En is er ergens een site waar je de kostprijs per print kunt uitrekenen.
    Deze zou ook interessant kunnen zijn om ID prints te maken.

    vriendelijke groeten
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Canon Selphy CP810

    Ik heb de selphy cp800, voor een pak van 108 fotobladen betaal ik bij mijn fotoboer 37€. dus 0,342€ per foto. Dat is dan fotopapier van 100 X 148. Het enige waar ik wat last van heb is dat het papier restjes achter laat op de geleidingswieltjes. Voor ik het vergeet op de selphy cp 800 kan je een batterij plaatsen heb ik ook gedaan, daar kan je heel wat prints mee doen.
    Last edited by eos550; 4 januari 2013, 21:02.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon Selphy CP810

      Heb je er een idee van of foto's uit een dergelijke printer gaan verbleken na verloop van tijd? Affin, sneller dan via andere printtechnieken?

      Comment


      • #4
        Re: Canon Selphy CP810

        Dat is een hele goede vraag, ik heb deze nu een goeie 3j. Deze foto's zien er allemaal nog heel goed uit, maar ja 3j is nog niet zo lang he. Ik ga er van uit dat canon wel kwalitatief en duurzaam papier heeft.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon Selphy CP810

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
          Heb je er een idee van of foto's uit een dergelijke printer gaan verbleken na verloop van tijd? Affin, sneller dan via andere printtechnieken?
          De foto's die uit Canon Selphy fotoprinters komen met sublimatie printtechnologie, zouden langer beschermd moeten zijn tegen verbleken dan bv. inkjet prints.
          Er wordt tijdens (eigenlijk vlak na) het printen nl. een beschermende laag over gelegd die niet alleen stof, water en vlekken zou moeten tegenhouden, maar ook extra resistentie geeft tegen verbleken.

          Enfin, dit beweert toch Canon zelf: "Een duurzame, glanzende coating helpt uw kostbare herinneringen te beschermen tegen vocht en verbleken"

          Mijn eerste foto's zien er in elk geval nog zeer goed uit (hangen nu toch al enkele jaren in de woonkamer)
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #6
            Re: Canon Selphy CP810

            Een tijd geleden was ik ook aan het kijken voor zo'n Selphy voor als ik bijv. Communiefoto's voor klanten zou nodig hebben. Zijn de foto's kwalitatief goed genoeg om aan klanten te verkopen ? Ik dacht ook dat ze een ribbelrandje hadden maar vond er nergens verdere info over. Ribbelrandjes zien er nu niet direct uit als Echte foto's dus daarmee heb ik het onderwerp maar in de vriezer gestoken.

            Zover ik lees is er gegarandeerd geen verbleking over 100 jaar volgens Canon, maar dan wel als ze IN een album steken. MAar als ze 3j in een living hangen zonder verkleuring dan lijkt het me ook al een hele verbetering ten opzichte van mijn huidige printers.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: Canon Selphy CP810

              Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              Een tijd geleden was ik ook aan het kijken voor zo'n Selphy voor als ik bijv. Communiefoto's voor klanten zou nodig hebben. Zijn de foto's kwalitatief goed genoeg om aan klanten te verkopen ? Ik dacht ook dat ze een ribbelrandje hadden maar vond er nergens verdere info over. Ribbelrandjes zien er nu niet direct uit als Echte foto's dus daarmee heb ik het onderwerp maar in de vriezer gestoken.

              Zover ik lees is er gegarandeerd geen verbleking over 100 jaar volgens Canon, maar dan wel als ze IN een album steken. MAar als ze 3j in een living hangen zonder verkleuring dan lijkt het me ook al een hele verbetering ten opzichte van mijn huidige printers.
              Ik heb recent een Selphy 900 aangekocht, de kwaliteit is hetzelfde als de 810, alleen kan deze ook draadloos worden aangestuurd. De kwaliteit is zeker voldoende om de foto's te verkopen, kostprijs is 30 cent per afdruk, houdbaarheid is prima, ook het gevoel als je de print in je handen neemt is degelijk. Mogelijke beperkende factoren zijn, de snelheid, en het formaat van 10 X 15 cm. Het kartelrandje is zeer miniem, en kan vermeden worden als je de afdrukken met een rotatrim gaat snijden, maar ik ben er zeker van dat "een normale " klant zich niet gaat storen aan het iets oneffen randje boven en onder van de afdruk. Voor een beeld " a la minute " heb je nu een kwaliteit die beter is dan een afdruk van een dagdagelijks labo, echter wel minder als een afdruk van een Epson Stylus Pro. In zijn klasse is dit zeker een aanrader, en de gebruiksgoederen verouderen omzeggens niet.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Canon Selphy CP810

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Ik heb recent een Selphy 900 aangekocht, de kwaliteit is hetzelfde als de 810, alleen kan deze ook draadloos worden aangestuurd. De kwaliteit is zeker voldoende om de foto's te verkopen, kostprijs is 30 cent per afdruk, houdbaarheid is prima, ook het gevoel als je de print in je handen neemt is degelijk. Mogelijke beperkende factoren zijn, de snelheid, en het formaat van 10 X 15 cm. Het kartelrandje is zeer miniem, en kan vermeden worden als je de afdrukken met een rotatrim gaat snijden, maar ik ben er zeker van dat "een normale " klant zich niet gaat storen aan het iets oneffen randje boven en onder van de afdruk. Voor een beeld " a la minute " heb je nu een kwaliteit die beter is dan een afdruk van een dagdagelijks labo, echter wel minder als een afdruk van een Epson Stylus Pro. In zijn klasse is dit zeker een aanrader, en de gebruiksgoederen verouderen omzeggens niet.

                MVG, Jeff C.
                kuch, de eerste Epson pro die ik tegenkom heeft 7250 als adviesprijs (maar das blijkbaar een dure versie); Ik zou graag nog een auto kopen de komende jaren
                En wat staat er op de achterkant van de Selphy-fotos, als ik vragen mag ?
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Selphy CP810

                  soms canon-logo's over gans de achterkant, soms postkaartlayout met plaats voor postzegel.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Selphy CP810

                    Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                    kuch, de eerste Epson pro die ik tegenkom heeft 7250 als adviesprijs (maar das blijkbaar een dure versie); Ik zou graag nog een auto kopen de komende jaren
                    En wat staat er op de achterkant van de Selphy-fotos, als ik vragen mag ?

                    Ehhh, dan ben jij aan het kijken naar een grootformaat printer, ik heb een Stylus Pro 3800 , maar die print (slechts) tot A2+ en die zijn te koop voor een 1300 Euro nieuw, de Selphy echter kost maar 100 euro, dus in vergelijk van de prijzen is het een steengoede printer.
                    Tegenwoordig is de rugzijde zeer neutraal met een discreet Canon Logo in een grijze opdruk, vroegere versies hadden een postkaart layout .

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment

                    Working...
                    X