Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen

    Graag zou ik willen weten welke "goedkopere" alternatieven er zijn voor de sb700 of sb900 ?
    Ik zou graag de belangrijkste functies behouden ( natuurlijk zal er wel degelijk wat verschil aan zitten ) .

    Mvg

  • #2
    Re: Flitsen

    metz / sigma / youngnuo / dissin zijn een aantal andere merken

    vergelijken qua specs kan je doen op speedlights.net
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen

      Hallo,
      Ben in het bezit van een Yongnuo YN-565EX. Richtgetal 58 en werkt zoals een nikon SB900 op mijn Nikon 5100.
      Aanrader, en ong 120 euro voor betaald uit China geleverd.
      Succes met je zoektocht
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen

        Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
        Hallo,
        Ben in het bezit van een Yongnuo YN-565EX. Richtgetal 58 en werkt zoals een nikon SB900 op mijn Nikon 5100.
        Aanrader, en ong 120 euro voor betaald uit China geleverd.
        Succes met je zoektocht
        Hmmm er zullen toch wel duidelijk verschillen zijn tussen een yongnuo en een nikon ,moest dat niet zo zijn verkocht nooit nog een flits.
        Het ligt er maar aan waar je tevreden mee bent .
        Ik heb van mijn vrouw maandagavond juist kerstavond een D7000 met een sb 900 gekregen en ben superblij met beide toestellen

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen

          Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Hmmm er zullen toch wel duidelijk verschillen zijn tussen een yongnuo en een nikon ,moest dat niet zo zijn verkocht nooit nog een flits.
          Het ligt er maar aan waar je tevreden mee bent .
          Het zijn vooral de instelmogelijkheden en de afwerking die verschillen.
          De herlaadtijd kan ook wel een probleem zijn bij de goedkoopste flitsers, en je moet er op letten dat ze alle automatische functies van je camera ondersteunen als je dat nodig hebt.
          Een aantal van die goedkope flitsers kan je alleen manueel instellen, voor sommigen is dat totaal geen probleem, maar anderen hebben toch meer aan een filitser die automatisch werkt.
          Bij meer dan 90% van de foto's zal je het verschil tussen een goedkope en een dure flitser niet zien.

          Een duurdere flitser zal misschien ook niet zo snel uit elkaar vallen als die mishandeld wordt.
          Als de flitser voor 100% compatibel moet zijn met alle laatste nieuwe snufjes van de camera, dan moet je gewoonlijk wel een flitser kopen van hetzelfde merk als de camera (en dan moet je soms ook de nieuwste versie kopen omdat de oudere modellen nog niet volledig up to date zijn om alles correct te laten werken).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Flitsen

            Koop de laatste Zoom, daar staat een flitsertest met genoemde merken en Nikon en Canon.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Flitsen

              Ik heb de volgende flitsers gebruikt:
              sb 600
              sb 700
              sb 800
              metz 48
              metz 58

              Van dezen, was de metz 58 mijn favoriet. Metz flitsers hebben zich voor mij bewezen volledig compatibel te zijn met alle geavanceerde opties van het nikon CLS (slave/master/groepen/kanalen/etc.). Dat werkt allemaal erg goed samen en laat zich perfect mixen. De Metz 48 heeft alleen een inferieur swivel/tilt mechanisme. Daar is de flitser ooit voor gerepareerd en ook nu gaat die niet meer zo vloeiend als vlak na de reparatie. De 58 had daar veel minder problemen mee. De 48 is ondertussen opgevolgd door de 50 en erg recent door de 52. ik zou dus eens kijken of je die 50 niet voor minder kan vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Flitsen

                Kijk ook eens rond op het forum, in de 'aangeboden' topic. Er passeren regelmatig flitsers aan een mooi prijsje!

                Comment


                • #9
                  Re: Flitsen

                  Er staat een sb 800 voor €185. Da's een erg redelijke prijs imho. Als ik nu op zoek was naar een nikonflitser, ik zou het wel weten.

                  Comment

                  Working...
                  X