Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik heb geen ervaring met Metz en Nissin, maar naar ik begrijp ondersteunen ook deze niet alle functies van Nikon iTTL en CLS. 'k Weet het van horen zeggen, dus 't zal wel waar zijn

    Ik ben sowieso geen strobist en ik flits niet zoveel, behalve bij macro, en dan is het manueel, zoals in de goede oude tijd toen het ook regelmatig foutliep. Nu kan ik wel even proberen, en kijken of mijn berekening een goede gok was...

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #17
      Re: Welke flitser voor Nikon D3000

      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      Google is your friend.
      Oftewel stel je vraag ergens anders het intreseert mij niet allee zo komt bovenstaand antwoord over.

      Mijn mening koop een sb 700 zijn nu toch goedkoop en je hebt zeker geen probleem ,met de sigma misschien wel geen idee ?
      Of eventueel een sb 400 om te beginnen staan regelmatig op marktolaats rond de 80 euro dan verlies je ook niet veel bij doorverkoop.

      Comment


      • #18
        Re: Werkt een Sigma EF 500 DG super op Nikon D3000 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Ik heb geen ervaring met Metz en Nissin, maar naar ik begrijp ondersteunen ook deze niet alle functies van Nikon iTTL en CLS. 'k Weet het van horen zeggen, dus 't zal wel waar zijn
        Ik heb ervaring met Metz en Nkon, en geloof me, er is niets dat een Nikon SB kan dat mijn Metz-58 niet kan. Bovendien heeft die een tweede reflector...

        Comment


        • #19
          Die tweede reflector, dat is inderdaad handig, mijn yongnuo heeft dat ook. Op flitsers die dit missen kun je een kartonnetje gebruiken dat je in de diffusergleuf (ha, weer een nieuw woord voor Van Dale) schuift.

          Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment

          Working...
          X