Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijpack?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijpack?

Hallo iedereen,

weet iemand of er ook batterijpacks bestaan voor flitsers van Nikon?
    Ik vind er alleen maar met gewone AA-batterijen, maar dit zoek ik niet. Bestaan er ook waarbij je pack een batterij zelf is? En waar ik deze kopen?
    Ik gebruik momenteel de Nikon SB-800, maar ik heb het gevoel dat mijn batterijen die in de flits niet zo lang meegaan.

Alvast bedankt,

Lars
    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Re: batterijpack?

google en godox zoeken!
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lars.c Bekijk bericht
      Ik gebruik momenteel de Nikon SB-800, maar ik heb het gevoel dat mijn batterijen die in de flits niet zo lang meegaan.
      Ik heb er 4 GP recyclo inzitten en heb het gevoel dat ze nooit leeg raken.
      Goede accu's en een wat hogere iso gebruiken, is een goed recept.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ga binnenkort zo'n batterijpack voor AA's opengooien en er Lipo accu's in steken. Moet je wat voor knutselen en een specifieke lader hebben maar de power en levensduur zal enorm zijn. (en hopelijk blaas ik mijn lamp niet op)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          Ik ga binnenkort zo'n batterijpack voor AA's opengooien en er Lipo accu's in steken. Moet je wat voor knutselen en een specifieke lader hebben maar de power en levensduur zal enorm zijn. (en hopelijk blaas ik mijn lamp niet op)
          hou je ons hiervan op de hoogte?

of heb je ergens een link naar de werkwijze??
          nikon stuff

Comment

Is een winterprojectje: Goedkoop batterypack van yongnuo gekocht (heb enkel de fiche nodig eigenlijk), uiteen halen, lipo's selecteren (die ik vroeger gebruikte in telegeleide racewagens) en dan proberen in een mooi doosje/jasje/krimpkous te stoppen.

En nu ik eraan denk, misschien kan ik actieve koeling in de flitser bouwen .

Comment

Een lithium-polymeer (lipo) accu is niet meteen de veiligste stroombron.
              Zorg er al zeker voor dat er de nodige beveiligingen ingebouwd worden (tegen overladen en ook te diep ontladen, want als je ze te diep ontlaadt dan kan dat problemen geven als je ze terug wil laden).

Als je echt zoveel stroom nodig hebt, dan zal dat voor de flitser zelf ook niet goed zijn, want die wordt dan veel te warm.
              Bij de duurdere flitsers zal er wel een beveiliging ingebouwd zijn, maar als dat niet het geval is, dan gaat die gewoon stuk als je er teveel van vraagt.
              Hou ook rekening met de spanning, een flitser is gemaakt om op de spanning te werken van de accu's die er normaal in passen.
              4 AA's is dus zo'n 6V (alkaline), met 4 nimh's heb je maar 4,8V (maar omdat die zonder problemen een veel grotere stroom kunnen verwerken zal de flitser toch sneller laden met accu's dan met batterijen, zeker als die batterijen al iets van hun capaciteit beginnen te verliezen.
              Een lithium-polymeer accu heeft een maximale spanning van 4,2V, de nominale spanning is 3,7V.
              Met één cel heb je dan een te lage spanning, en met 3 cellen zit je ruim boven de maximale spanning die de batterijen kunnen leveren die er standaard in passen...
              Het is mogelijk dat de flitser daar geen probleem mee heeft, maar ik zou dat toch liever niet testen met een flitser van 500 euro...
              Met wat pech explodeert de flitser, en dat gebeurt dan vlak bij je hoofd.

Ik kan ook heel veel foto's maken met een setje low-selfdischarge nimh-accu's, ik zie niet meteen een reden om er nog een extra voedingspakket aan te hangen.
              Dan kan je even goed een tweede setje accu's meenemen, want in zo'n accupack krijg je ook maar 6 of 8 AA accu's.
              Als je er nog meer in zou kunnen krijgen, dan wordt dat pakketje veel te zwaar.

Koop gewoon een paar setjes low-selfdischarge nimh-accu's en een degelijke lader, meer heb je niet nodig.
              Voor meer info over een goede lader en accu's zoek je hier op het forum op " Maha MH-C9000".
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

I know Bart, maar gewoon 4 Nimh is zo saai.
                Ik heb die accu's en die Maha lader.

Nu terug naar het spannende project:
                Voor zover ik het nagekeken heb gaat er 8*1.2V (9.6V) naar de flitslamp en blijven de 4 AA accu's in de flitser voor de elektronica bediening, ik moet dit nog nakijken!
                EDIT: inderdaad 12V het extern accupakket.
                3 lipo cellen van 3.7V geven dan een 'ideale' voltage (11.1V).
                In onze RC zenders vervangen we ook 8 AA's voor 3 lipo cellen.

Laden/ontladen geen probleem, bestaan laders en beveiliging voor uit de RC die ik wel ergens heb liggen.
                Uiteraard ga ik het testen op een goedkope manuele flitser (en eventueel bare bulb flash maken)

Conclusie: leuk projectje voor mij, maar niet voor Jan met de pet.
                Last edited by Jer0en; 9 november 2012, 20:41.

Comment

Draagt U een hoed dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht

Draagt U een hoed dan?

Comment

Is dit uw eigen foto. lees het reglement betreft foto's plaatsen van iemand anders en dan nog zonder vermelding van een repost of auteur. komt uit http://www.pottwalblog.ch/wp-content...rrelephant.jpg
                      Last edited by guido.g; 11 november 2012, 17:08.
                      https://ggpics.be/

Comment

Ik denk dat ik het maar gewoon bij batterijen hou. Ik had volgens mij nood aan nieuwe, want nu gaat de flitser plots wel een stuk langer mee. Nu heb ik eerder 'nood' aan een batterijgrip. Toch bedankt!

Grts,

Lars
                        Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lars.c Bekijk bericht
                          Dat is zeer relatief. Een sb800 met 4 x 2500Nimh batterijen schiet ik doorgaans (bvb gemiddelde trouwshoot: dicht, ver, bouncen, rechtstreeks, afwisselend, ..., niet continu full power) een 250-tal shots mee. Meestal voorbij de 300 zelfs... Maar ik calculeer reportageshoots vooraf in per 250, enkel voor de zekerheid. Indien je laadsnelheid belangrijk is hang je aan je sb800 een sd-8a battery pack met opnieuw 8 AA accu'tjes. Een combinatie die in allround reportage gebruik goed is voor een 500-tal geflitste shots. In het geval van een trouwshoot van 's morgens vroeg tot een gat in de nacht (i.e. 1000 geflitste shots), dan heb je toch wel genoeg aan 1 enkele vervanging onderweg van de 12 oorspronkelijk geplaatste AA's. Wanneer je 'on the road' bent is dat de meest eenvoudige/goedkope situatie. Zeker wetende dat je AA's desnoods, weliswaar met een serieuze 'kill rate', in 15 minuten laadt (maar dan maak je 't weer minder goeikoop; voorbereiding is de weg van de besparing).

Have fun!
                          F.

Comment

Wow u flitst al uw shots? Ik bijna geen enkel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              Wow u flitst al uw shots? Ik bijna geen enkel...
                              en zo heb je het verschil

ieder maakt op dat vlak zijn keuzes en beslissingen net zoals klanten dat gaan doen gebaseerd op beelden die ze zien van iemand en desbetreffend kiezen en beslissen wie ze willen, aansluitend bij hetgeen zij voor ogen hebben.

bij mij is het afwisselend, al werk ik veelal als strobist
                              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
                              X