Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-700 of SB-910

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB-700 of SB-910

Hallo,

Welke flits zou je aanraden? Is het de moeite om +- 120 euro meer te betalen voor de SB-910 of is de 700 meer dan goed? Voor-nadelen?
    Ik heb een Nikon D700. Ik had eerst een SB800, maar deze werkte ineens niet meer en ik leen nu af en toe de 900. Ik ben student fotografie en gebruik de handflits hoofdzakelijk op de camera (soms remote) en meestal bij reportages..
    Mvg,
    Mister Quinten (Prové)
    http://quintenprove.wordpress.com/

Met de cashbackactie van Nikon heb ik niet getwijfeld en ter vervanging van de SB600 voor de SB910 gekozen.

Comment

Re: SB-700 of SB-910

Hier even tevreden over mijn SB700 als over mijn SB900 tenzij je kabelaansluitingen nodig hebt natuurlijk.
      SB700 is superzuinig op batterijen, en heeft meer dan genoeg vermogen voor het meeste reportagewerk.

Maar wat voor mij van belang is, is het gewicht en omvang, daarom heb ik de SB700 gekocht.

Comment

Zoek uit wat de verschillen zijn en of die belangrijk voor jouw zijn.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb beiden en voor het gewone gebruik is er geen meerwaarde bij de 910 tov de 700.
          Omdat de 700 niet zoveel power heeft zal hij ook niet zo snel overhit geraken.

Comment

dat is denk ik dan ook de nagel op de kop.
            Veel achter elkaar flitsen dwz 12 flitsen op bv 16 sec daar loopt de SB900 nog al eens vast
            Wanneer gebeurt dat ? heel weinig.
            De SB700 kan dat makkelijke 25 keer volhouden.
            Heb je veel power nodig kies dan voor de SB910
            Heb je ietsje minder nodig dan is de SB700 een goede keuze
            Ik heb 2 SB900's een volgende flits gaat zeer zeker een SB700 zijn.