Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-700 of SB-910

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB-700 of SB-910

Hallo,

Welke flits zou je aanraden? Is het de moeite om +- 120 euro meer te betalen voor de SB-910 of is de 700 meer dan goed? Voor-nadelen?
    Ik heb een Nikon D700. Ik had eerst een SB800, maar deze werkte ineens niet meer en ik leen nu af en toe de 900. Ik ben student fotografie en gebruik de handflits hoofdzakelijk op de camera (soms remote) en meestal bij reportages..
    Mvg,
    Mister Quinten (Prové)
    http://quintenprove.wordpress.com/

Met de cashbackactie van Nikon heb ik niet getwijfeld en ter vervanging van de SB600 voor de SB910 gekozen.

Comment

Re: SB-700 of SB-910

Hier even tevreden over mijn SB700 als over mijn SB900 tenzij je kabelaansluitingen nodig hebt natuurlijk.
      SB700 is superzuinig op batterijen, en heeft meer dan genoeg vermogen voor het meeste reportagewerk.

Maar wat voor mij van belang is, is het gewicht en omvang, daarom heb ik de SB700 gekocht.

Comment

Zoek uit wat de verschillen zijn en of die belangrijk voor jouw zijn.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb beiden en voor het gewone gebruik is er geen meerwaarde bij de 910 tov de 700.
          Omdat de 700 niet zoveel power heeft zal hij ook niet zo snel overhit geraken.

Comment

dat is denk ik dan ook de nagel op de kop.
            Veel achter elkaar flitsen dwz 12 flitsen op bv 16 sec daar loopt de SB900 nog al eens vast
            Wanneer gebeurt dat ? heel weinig.
            De SB700 kan dat makkelijke 25 keer volhouden.
            Heb je veel power nodig kies dan voor de SB910
            Heb je ietsje minder nodig dan is de SB700 een goede keuze
            Ik heb 2 SB900's een volgende flits gaat zeer zeker een SB700 zijn.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister Quinten Bekijk bericht
              Ik had eerst een SB800, maar deze werkte ineens niet meer...
              Indien je gebruikelijk je sb800 effectief meer dan regelmatig op volle flitskracht gebruikte kan je toch maar beter voor de sb910 gaan. Indien je de volle power van de sb800 weinig tot nooit gebruikte, dan is de sb700 absoluut aangewezen. Jouw voorgeschiedenis in gebruik van die 800 zou je beste leidraad moeten zijn. Het gebruiksgemak van zowel de 700 als de 910 is superieur aan de 800 (doch de flitskracht is dat niet). Nadelen van de krachtiger 910 tov de 700 is hierboven reeds omschreven.

Veel succes,
              F.

Comment

Vergelijking oververhitting SB900 versus de nieuwe SB910:

Nikon SB-910 vs. Nikon SB-900 Speedlight Overheat Test - NikonRumors.comMusic: "Gotta Slow Down" by Fusebox Funk - www.FuseboxFunk.net

Comment

Working...
                X