Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krijg geheugenkaart niet leeg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Krijg geheugenkaart niet leeg

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Formateer je kaartjes iedere keer.
    Waarom formateren? Als je een kaartje "leegmaakt", verwijder je enkel de "inhoudstabel", de beelden staan er dan nog op, tot ze overschreven worden door nieuwe. Wanneer je formateert, verwijder je alles van de kaart. Ook is het een controle dat je kaart in goede staat is.
    Hello Leonidas,
    Waarom is dit onjuist ?
    Mvla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mvla Bekijk bericht
      Hello Leonidas,
      Waarom is dit onjuist ?
      Mvla
      Omdat het niet klopt. Ook na formatteren blijven de foto's nog (verborgen) op de kaart staan en kunnen ze, mits niet overschreven, door speciale recoverprogrammaatjes nog hersteld worden. Het is een mythe te denken dat een kaartje na formatteren weer helemaal blanco is.

Comment

Maar wat doe ik nu het best om mijn geheugenkaart leeg te maken? Hoe doen jullie dat dan ? Of importeren jullie de foto's met een ander programma ? Ligt het misschien daar aan ? Is Picasa het probleem ?

Mvla

Comment

Als je formatteert, de foto's op de camera - of op de pc via bijv. Windows Explorer - van je geheugenkaartje wist zou je dat probleem niet moeten hebben. Indien wel: ik heb er helaas geen oplossing voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Omdat het niet klopt. Ook na formatteren blijven de foto's nog (verborgen) op de kaart staan en kunnen ze, mits niet overschreven, door speciale recoverprogrammaatjes nog hersteld worden. Het is een mythe te denken dat een kaartje na formatteren weer helemaal blanco is.
            Je hebt gelijk, de beelden staan dan inderdaad nog op de kaart. Bij hard disks is het anders. Ik heb software om beelden te recupereren van een geformateerde kaart. Maar als je gewoon beelden wist, blijft er meer informatie over de inhoud van de kaart bestaan. Bij formateren worden de indexen gewist, waardoor "normale" software (die gewoon bestanden opent) niets meer zal zien.
            Overigens is, zoals ik in mijn eerste post stelde, formatteren (is het nu met één of twee t's?) geeft meer zekerheid over de conditie van een kaart. Weerom, niet zoals een hard disk, maar toch.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
              Bij hard disks is het anders.
              Nee, tenminste als je de standaard tools gebruikt. Bij low-level formatteren is dat anders maar dat wordt tegenwoordig eigenlijk alleen nog in de fabriek gedaan. Ook op een harddisk wordt niet alles echt gewist.

Het is formatteren (met twee t's).

Comment

Ik zeg niet dat het zal lukken, tracht een keer met VieuwNX te werken = Nikonsoftware en zeer waarschijnlijk gratis bij je camera geleverd,en anders gratis op Nikon site te downloaden,wanneer het programma opengaat vind je linksboven de Transferknop,een popup verschijnt met de transfer,daar kan je instellen of de beelden na het overschrijven moeten verwijderd worden of niet van de camera. Het kan zijn dat windows eerst de camera gaat herkennen,maar dat laat je maar doen,en waarschijnlijk start windows een venster om de beelden van je camera te halen, laat maar staan en werk verder met de Transfer
                je opent terug VieuwNX, het kan ook automatisch terug naar VieuwNX met een opdracht in te stellen in het transfer gedeelte, en in de boomstructuur klik je op het mapje met de foto's in mijn afbeeldingen of de plaats die je zelf gekozen hebt.
                Je kan ook alle bassis bewerkingen uitvoeren in VieuwNX.
                De camera pas aanzetten als hij verbonden is.En afzetten als alles overgeschreven is, en met de voorinstelling beelden verwijderen. Als je tevroeg afsluit blijven de beelden op de camera staan.
                Met de camera afsluiten kan je hem verder gewoon ontkoppelen zonder " hardware veilig verwijderen " grt
                Last edited by guido.g; 23 augustus 2012, 13:44.
                https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                  Ik zeg niet dat het zal lukken, tracht een keer met VieuwNX te werken = Nikonsoftware en zeer waarschijnlijk gratis bij je camera geleverd,en anders gratis op Nikon site te downloaden,wanneer het programma opengaat vind je linksboven de Transferknop,een popup verschijnt met de transfer,daar kan je instellen of de beelden na het overschrijven moeten verwijderd worden of niet van de camera. Het kan zijn dat windows eerst de camera gaat herkennen,maar dat laat je maar doen,en waarschijnlijk start windows een venster om de beelden van je camera te halen, laat maar staan en werk verder met de Transfer
                  je opent terug VieuwNX, het kan ook automatisch terug naar VieuwNX met een opdracht in te stellen in het transfer gedeelte, en in de boomstructuur klik je op het mapje met de foto's in mijn afbeeldingen of de plaats die je zelf gekozen hebt.
                  Je kan ook alle bassis bewerkingen uitvoeren in VieuwNX.
                  De camera pas aanzetten als hij verbonden is.En afzetten als alles overgeschreven is, en met de voorinstelling beelden verwijderen. Als je tevroeg afsluit blijven de beelden op de camera staan.
                  Met de camera afsluiten kan je hem verder gewoon ontkoppelen zonder " hardware veilig verwijderen " grt
                  Ik heb VieuwNX op de computer staan, maar nooit gebruikt Ik ga mij daar eens aanzetten op een regendag, en dat zit er al snel aan te komen als ik de weerberichten mag geloven. Bedankt voor de uitgebreide info.
                  Mvla

Comment

Bij het importeren in Picasa heb je de keuze wat er na het importeren met de foto's op je kaartje dient te gebeuren: "negeren" (niets dus), "enkel geïmporteerde wissen" of "alles wissen".
                    Mogelijk staat hier nog negeren ingesteld en kan je zo je probleem oplossen.
                    Er is ook ergens een mogelijkheid om aan te vinken dat ie geen twee keer dezelfde foto importeert.
                    Last edited by gympie; 23 augustus 2012, 16:11. Reden: typo

Comment

Amaai, 'k heb veel geleerd vandaag. Merci
                      Mvla

Comment

Ik laat mijn files toch niet meteen wissen hoor na het importeren, ik kijk eerst na of alle files op mijn pc staan en er een backup gedaan is.
                        Daarna gaat de kaart gewoon met alle info er nog op in de camera en formatteer ik de kaart via de camera.
                        Zodat er geen misvatting kan ontstaan ivm fat structuur of zo iets.
                        Nog nooit gehad dat er dan nog iets op staat, visueel dan voor de pc. Data is er dan wel hé, maar wordt dan overschreven.

Ruud
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

ik gebruik ook wel een Canon maar vr een nikon zal dat toch ergens in dezelfde lijn liggen.
                          ik formatteer ook altijd mijn geheugenkaartjes na het wissen, als ik er zeker van ben dat ze op mijn Imac staan, er wordt automatisch een back-up gemaakt dus ben zeker dat er niets verloren gaat, er blijft toch geregeld gebruikt geheugen staan
                          Maar heb ooit ergens eens gelezen dat je best je geheugenkaartjes altijd via de camera wist of formatteert !!!
                          Normaal vindt je dat ergens in de menu misschien in het tabblad bij wissen

opgezocht op het net de handleiding van de nikon D5000
                          Bekijk en download gratis Nikon Spiegelreflex camera handleidingen. Of stel een vraag aan andere eigenaars in het forum.
                          Last edited by IngridVD; 24 augustus 2012, 15:25. Reden: tekst toegevoegd
                          groetjes Ingrid

Comment

Altijd de kaart formatteren in de camera, nooit via de pc.
                            Zeker niet de foto's automatisch laten wissen via de soft die de foto's binnenhaalt naar je pc. Stel dat er iets foutgaat ben je de foto's kwijt en moet je ze terughalen via recoverysoftware.

Dus foto's inladen in pc, maakt niet uit met welk programma, dan een backup maken op een externe harde schijf of cd of dvd, DAN PAS de kaart wissen, en altijd formateren in de camera.

Als je die werkwijze aanhoud, zal je weinig problemen hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Ik laat mijn files toch niet meteen wissen hoor na het importeren, ik kijk eerst na of alle files op mijn pc staan en er een backup gedaan is.
                              Daarna gaat de kaart gewoon met alle info er nog op in de camera en formatteer ik de kaart via de camera.
                              ..
                              zo doe ik het ook.
                              nog geen problemen gehad.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                                Altijd de kaart formatteren in de camera, nooit via de pc.
                                Heb je enig idee wat er fout kan gaan als je het met de computer doet? Of is het de tamtam aan het werk?
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                                X