Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY afstandsbediending Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DIY afstandsbediending Nikon

Hello!

Ik ben op zoek om voor mijn D5000 zelf een afstandsbediening te maken. Op het internet heb ik al een paar tutorials gevonden voor Canon, maar nergens voor Nikon. Naar het schijnt zijn de toestellen bij Nikon meer beveiligd dan Canon...

Weet er iemand hoe ik zelf een afstandsbediening met draad zou kunnen maken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Re: DIY afstandsbediending Nikon

Ik weet niet welke afstandsbediening je nodig hebt voor die camera, maar als je een beetje zoekt op het internet dan kan je afstandsbedieningen vinden voor een lagere prijs dan wat je voor de onderdelen moet betalen als je ze zelf probeert te maken.
    KIjk hier al eens: http://s.dealextreme.com/search/camera%20remote%20nikon
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

lein nadeel aan je D5000 is dat e niet echt een voorziening is voor een remote met draad.
      de connectie is er niet
      nikon stuff

Comment

@ Black B@ndit: Het probleem is dat ik de remote moet verwerken in een kast en deze dus custom made moet zijn. Ik heb deze website ook al tegengekomen. Als ik geen oplossing zou vinden, dan ga ik dergelijk remote kopen en die modificeren of anders proberen weg te werken om dan te triggeren via een andere knop.
        Bij Canon werken ze met remote met een jack en kan je kleinere knopjes e.d. vinden of zelf één samensteken. Voor Nikon is het een ander verhaal... jammer genoeg. Indien ik kabel zou kunnen verwerken met één simpel knopje zou het iets makkelijker zijn :-)

@ david_ve: Remote met draad werkt wel voor een D5000, zie: Nikon Remote Cords Compatible With

Comment

Nikon steekt deze connectie niet in de instapmodellen omdat slechts 1 % van de gebruikers dit zou gebruiken. Ik zou dat ook niet verwachten dat deze connectie in een D5000 zit.

Comment

In de gebruikershandleiding van de D5000 staat er wel degelijk dat je volgende afstandsbedieningen kunt gebruiken: MC-DC2 (met draad) of ML-L3 (draadloos).

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
            Nikon steekt deze connectie niet in de instapmodellen omdat slechts 1 % van de gebruikers dit zou gebruiken. Ik zou dat ook niet verwachten dat deze connectie in een D5000 zit.

Comment

Die afstandsbediening kopen, knoppen erafknippen, kijken wat er in her kastje zit(drukknop met driekontakten die na elkaar sluiten met één retourkontakt), kabeltje aansnijden, invoeren in kastje, 2 drukknoppen op het kastje en zo doorverbinden als bij het origineel. Je hebt dan één drukknop voor scherpstellen en één voor afdrukken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Die afstandsbediening kopen, knoppen erafknippen, kijken wat er in her kastje zit(drukknop met driekontakten die na elkaar sluiten met één retourkontakt), kabeltje aansnijden, invoeren in kastje, 2 drukknoppen op het kastje en zo doorverbinden als bij het origineel. Je hebt dan één drukknop voor scherpstellen en één voor afdrukken.
                Denk inderdaad dat dit één van de weinige oplossingen zal zijn. Zal sowieso zo'n dergelijke afstandbediening bestellen, voor die prijs... Wel stom dat in vgl. met Canon dat ze niet met een simpele jack werken.
                Bedankt voor de tip alvast!
                Last edited by Dekion; 8 augustus 2012, 18:46.

Comment

Working...
                X