Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon Speedlite 270EX ii een verstandige keuze?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Canon Speedlite 270EX ii een verstandige keuze?

Om compacter op stap te gaan overweeg ik om een Canon Speedlite 270EX II aan te kopen, zodat ik voor de kleine uitstappen de Canon 580EX II thuis kan laten.

De voordelen van de Canon 270EX II vs de pop-up flitser van de Canon 7D lijken me de volgende:
    • Compact en makkelijk op te bergen in een top-loader.
    • Trekt minder aandacht bij het fotograferen van mensen.
    • Geen donkere rand meer in beeld van de zonnekap, want deze verwijderen doe ik niet graag).
    • Krachtigere flits.
    • Omnibounce (enkel een richting).
    • Als slave te gebruiken.

Zijn er hier gebruikers die hier anders over denken, laat het dan aub weten
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

Re: Aankoop Canon Speedlite 270EX ii een verstandige keuze?

ik vrees dat je met die flitser nog altijd risico loopt op zwarte rand door de lens of zonnekap. Bij mijn weten staat die niet zo hoog op het toestel en is hij meer bedoeld voor toestellen als de powershot 12 en dergelijke
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Is imo niet de moeite waard. Die kost meer dan 150 EUR, dan kan je beter een 430EXII kopen.
      Ik heb de voorganger ervan (270EXI) en ie ligt hier stof te vergaren.
      Die II heeft wel een slave functie, maar dan wel enkel TTL (en ik denk zonder flitscompensatie).
      Die flitser heeft ook geen AF beam. Dus die 270EX(II) gaat in donkere situaties als een zot
      beginnen te flashen dus daardoor trek je nog meer aandacht.
      Als jij die voordelen echt het geld waard vind, dan koop je die.
      Ik denk dat je beter je geld in iets anders steekt, of je koopt een extra 430EXII.
      Als je toch al een grote DSRL meepakt, kan je evengoed de (grote) flitser meedoen he.

Comment

De 270 EX is op zich wel leuk. Ik gebruik deze op mijn 550D. Bij indirect flitsen heb ik vaak de indruk dat het vermogen te plat is, dus kan je volgens mij beter een 430 EX nemen of gewoon je huidige verder gebruiken.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

Comment

Hoi,

ik heb de 270 type I bij m'n 5D MKII. Omdat daar geen interne flitser op zit.
          Voor een dergelijke camera vind ik het een zeer handig en compact flitsertje, voor een beetje te flitsen of in te flitsen.
          Voor een 7D zou ik minimaal een 430 kopen of een zwaardere uit de Metz serie.
          Daar heb je meer aan.

Groet
          Adrie

Comment

Working...
          X