Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenspen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenspen

Wie heeft er ervaring met dit ding ?

Explore LensPen for top-notch camera clean solutions, ensuring clarity in every shot. Our products DSLR Pro Kit, FilterKlear, LensPen and more uses carbon technology. We offer free shipping within North America & 30 day hassle-free return!

Is het werkelijk zo goed als ze zeggen ?

Normaal gebruik ik een speciale lensdoek van Nikonians en event. lenspapier + vloeistof

Re: lenspen

ik gebruik een dergelijke lenspen(-nen) toch al wel 2 jaar en ben er zeer tevreden van. Eerst even met de borstel over het glas om het eventuele stof weg te doen en dan met de "cleaning tip" poetsen. Laat geen sporen na en zeker geen beschadigingen aan de coating of aan het glas. In mijn grote rugzak zit er eentje en ook in mijn schoudertas. Voor mij is camera mee ook lenspen mee!
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
      ik gebruik een dergelijke lenspen(-nen) toch al wel 2 jaar en ben er zeer tevreden van. Eerst even met de borstel over het glas om het eventuele stof weg te doen en dan met de "cleaning tip" poetsen. Laat geen sporen na en zeker geen beschadigingen aan de coating of aan het glas. In mijn grote rugzak zit er eentje en ook in mijn schoudertas. Voor mij is camera mee ook lenspen mee!
      hier idem,
      de eerste keer heel voorzichtigjes gebruikt... je weet maar nooit
      maar:
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Gebruik dit ook om mijn lenzen mee te reinigen, heel handig

Comment

Gebruik deze ook al een tijdje en zeer tevreden. Gebruik ook de kleinere Sensorklear, als de blaasbalg niet helpt, ook hier zeer tevreden over.
          Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

Alsof je glaswerk zo uit de winkel komt. Fantastisch.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Iedereen bedankt voor de reactie, ik ga straks bestellen.

Comment

Wat ik nooit gesnapt heb, is hoe je een groter lensoppervlak (lenzen diameter 77mm bvb) reinigt met zo'n klein brushoppervlak ???

Is dit dan enkel om 1 vlekje weg te doen ? Laat dit dan geen sporen na tov het niet gepoeste oppervlak ? Wat als je een soort van nevel op je lens hebt ?
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Wat ik nooit gesnapt heb, is hoe je een groter lensoppervlak (lenzen diameter 77mm bvb) reinigt met zo'n klein brushoppervlak ???
                  beetje meer wrijven

ik heb nog geen sporen gezien van stukken die ik eventueel zou overgeslagen hebben.
                  Met die nevel heb ik nog geen ervaring.
                  Ik zou zeggen: probeer het eens (voor nog geen 10 euro heb je al eentje)
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Is dit dan enkel om 1 vlekje weg te doen ? Laat dit dan geen sporen na tov het niet gepoeste oppervlak ? Wat als je een soort van nevel op je lens hebt ?
                    Hoi,
                    Dit filmpje zal veel duidelijk maken.
                    Omdat het koolstofvlakje zo klein is , kan je ook nog eens de achterlens schoonmaken, die mogelijk nog belangrijker is om schoon te houden.
                    En echt zo schoon en helder als in de vitrine bij de fotowinkel.

Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ik bezit er ook zo eentje van Hama en het reinigt inderdaad optimaal. Wat ik mij wel afvraag is, of het koolstofvlakje verslijt en moet dat niet geregeld gereinigd worden met weet ik veel?

quidam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quidam Bekijk bericht
                        Ik bezit er ook zo eentje van Hama en het reinigt inderdaad optimaal. Wat ik mij wel afvraag is, of het koolstofvlakje verslijt en moet dat niet geregeld gereinigd worden met weet ik veel?

quidam
                        Het reinigen gebeurd door de dop er op te plaatsen en er dan even mee te draaien. In de dop zit ook koolstof die er voor zorgt dat je topje mooi geactiveerd blijft zoals zij dat zo mooi zeggen.

Ik heb er mij deze week ook één aangeschaft en ik moet zeggen, het werkt beter dan ik had gedacht. Mijn lenzen en filters zien er terug uit als nieuw.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Naar aanleiding van dit topic heb ik er ook een besteld, ben benieuwd naar de resultaten.

Comment

Heb je ooit een spons en zeem gezien zo groot als een etalageruit?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

snel....

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Heb je ooit een spons en zeem gezien zo groot als een etalageruit?
                              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
                              X