Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eigen studio

Ik ben tweedejaars in opleiding fotograaf en wil mijn eigen studio maken.
    Nu was mijn vraag wat ik het beste haal, waar en welk merk ik het beste neem.
    Kunnen jullie mij hier misschien bij helpen?
    Alvast bedankt.

Re: Eigen studio

Hier ga je al veel info vinden KLIK grt.
    https://ggpics.be/

Comment

Sjoupke of Sjouke? :-)

Draagbare studio of heb je een vaste locatie? Budget?
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

ik volg eerlijk gezegd de vraag niet goed

is het een studio dat je zoekt voor productfotografie? dus zo een kleine?

of een grote studio van 5-6 hoog, 7-8 breed & 15 diep ofzo? met dan kleedkamer etc bij? ik denk nie da ge die zomaar gaat halen
        om nog maar te zwijgen over de prijs voor te kopen en in te richten met degelijk materiaal

mss is het praktischer om iets gerichtere vragen te stellen.

een 'studio' kan je op veel manieren bekomen, het is in veel gevallen een kwestie van eventueel te leren leven met 'beperkingen' e.a.
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

het is in veel gevallen een kwestie van eventueel te leren leven met 'beperkingen'
          Zeer correcte bemerking. Sterker nog: het is ALTIJD leren werken met beperkingen, perfectie bestaat niet...
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

Comment

Als 2e jaars zou ik toch verwachten dat je een vraag kunt formuleren en dat je weet wat je wilt. Communicatie, ook met je klanten is tegenwoordig een eerste vereiste naast vakmanschap.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ik heb een eigen plaats ter beschikking. Ik zou graag softboxen halen, flitskoppen, achtergronden en ophangsysteem (zwart + wit) + een tafel voor productfotografie. Weet alleen niet voor welk merk dat ik moet gaan en waar ik deze het beste haal.

Comment

Hoe groot is je ruimte, want als dat maar een paar m2 zijn, dan moet je bv. al geen 500w lampen kopen.

Waar kopen. Heb mijn set gekocht bij studioflash.be. illustar. maar alles hangt ook af van je budget natuurlijk.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoepke Bekijk bericht
                  Ik heb een eigen plaats ter beschikking. Ik zou graag softboxen halen, flitskoppen, achtergronden en ophangsysteem (zwart + wit) + een tafel voor productfotografie. Weet alleen niet voor welk merk dat ik moet gaan en waar ik deze het beste haal.
                  En je leraren weten dat ook niet dan??
                  Ik vind het vreemd in het 2dejaar dat je info moet gaan halen op een forum terwijl je eigenlijk bij de bron van informatie zit??
                  Het is nog vreemder dat mijn neefje die opleiding ook volgt en alles met grote kortigen kan aankopen via de school?
                  Dan stel jeje vraag op 30-06 (einde schooljaar dus)ben je dan 2dejaars geweest of ga je naar het 2de jaar of zijn dromen bedrog?

Begrijp je waar ik naartoe wil??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    En je leraren weten dat ook niet dan??
                    Ik vind het vreemd in het 2dejaar dat je info moet gaan halen op een forum terwijl je eigenlijk bij de bron van informatie zit??
                    Het is nog vreemder dat mijn neefje die opleiding ook volgt en alles met grote kortigen kan aankopen via de school?
                    Dan stel jeje vraag op 30-06 (einde schooljaar dus)ben je dan 2dejaars geweest of ga je naar het 2de jaar of zijn dromen bedrog?

Begrijp je waar ik naartoe wil??
                    Het is wel lekker om meerdere meningen te weten.
                    Heb je bij aankoop via de school keus uit meerdere mogelijkheden? Is dat met korting goedkoper dan in een winkel?

Wat heeft het leerjaar te doen met de vraagstelling?

Groet Hans.

Comment

Kan het wat vriendelijker aub, waarom zo moeilijk doen, in mijn ogen is de vraag duidelijk, Sjoepke (kon beter :-)) zoekt geen gebouw hij/zij heeft er al één en wil dat inrichten met materiaal... ja fotostudiomateriaal...
                      Ik herinner mij trouwens mijn opleiding ook nog alsof ze gisteren was... ik heb geen flits aangeraakt op de academie, dat moest niet en dus deed ik het niet, zij die het wel deden mochten het zelf uitzoeken of in het beste geval een lustig dampende leraar uit één vd klaslokalen sleuren om dan te weten te komen dat ge bij een andere moest zijn daarvoor...
                      Allé techneutjes, help Sjoepke (kon écht beter) want ik ga het niet kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                        Het is wel lekker om meerdere meningen te weten.
                        Heb je bij aankoop via de school keus uit meerdere mogelijkheden? Is dat met korting goedkoper dan in een winkel?

Wat heeft het leerjaar te doen met de vraagstelling?

Groet Hans.
                        Het leerjaar heeft er niets mee te maken , maar ik geloof niet dat hij bezig is en 2jaar opleiding eropzitten heeft zo simpel is het gewoon .
                        het is redelijk doorzichtig dat hij volgens mij geen fotografieopleiding volgt want iedere docent kan je op zijn minst helpen met merkkeuze en typekeuze .
                        Je kan tegenwoordig alle materiaal aankopen via de school met studentenkortingen die niet gering zijn en dan zou ts totaal in het ongewisse zijn .

Ik geef sinds wat jaren zelfs les nee geen fotografie maar het principe is hetzelfde voor mijn leerlingen alsook de fotografiestudenten die ook op onze school zitten.

Nu ik ben altijd rechtuit en kom misschien grof over maar beter grof dan de boel bedotten zeg ik altijd en dat is ts hier aan het doen hij zal wel met fotografie bezig zijn maar ik geloof het verhaa lvan de opleiding niet.

profiel sjoepke

Beroep bediende
                        hobby fotografie

mischien een avondopleiding in dat geval een slechte zeker geen van syntra of gelijkaardig
                        Last edited by stefan.d; 10 juli 2012, 14:43.

Comment

Misschien kan dit ook helpen,

Groeten
                          Efex

Comment

Even ter verduidelijking.. ik ben een zij.. ik ben 22 jaar en volg wel degelijk een opleiding aan school voor fotograaf.
                            Ik begin nu mijn tweede jaar en heb wel al uitleg gevraagd naar materiaal aan mijn leerkrachten, maar het is altijd fijn voor meerdere meningen.
                            Waarom dient een forum anders?
                            Zelf hebben mijn leerkrachten mij elinchrom aangeraden voor te halen om mee te beginnen omdat het degelijk materiaal is in tegenstelling tot Jinbei en dergelijke.
                            Een persoon zo rap beoordelen is ook niet echt de bedoeling. De tijd voor mijn eigen foto's hier op te zetten heb ik nog niet gehad en voor mijn profiel aan te passen ook niet.
                            Ik wou gewoon fijn even weten waar anderen mee bezig zijn.

Comment

Ik kan je elinchrome zeker aanbevelen. Startset D-Lite 400 of 200, afhankelijk van je formaat studio. Gewoon mee beginnen en langzaam maar zeker uitbreiden met andere softboxen, reflectors etc.
                              Vergeet ook geen belichtingsmeter aan te schaffen.

En trek je niks aan van de bovenstaande opmerkingen. Vragen staat vrij en antwoorden is niet verplicht. En iemand doorzien op een forum... ;-). Maar ja, ik had vroeger altijd al bonje met leraren!!!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
                              X