Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eigen studio

Wij werken in de opleiding met elinchrom en ik vind ze verdomd onhandig. En de helft van de tijd is de display kapot, waardoor je niet ziet wat je doet.
    Hier thuis heb ik de gemini 400 en de 500R van Bowens en die zijn zaaaaaaaaaaalig. Besturing aan de zijkant. Alles gaat altijd als een fluitje van een cent.
    Ik weet het ook wel: het is gewoonte, maar ik ben mijn Bowenskes gewoon en die blijven. Ze komen trouwens van bij Studio-tecnic in Brussel. Diene mens kan u ook zooooveeeel uitleg geven, diene kent zijn materiaal.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Dankje voor de informatie.
      Ja ik heb op school altijd met Elinchrom gewerkt en toen leken die sets mij wel heel handig.
      Dat verschilt van persoon tot persoon denk ik wel en wat je gewoon bent.
      Ik ga wel eens kijken voor Gemini en Bowens, heb daar ook al veel goeds van gehoord.

Comment

GSL is een aanrader alvast.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Toen ik fotoschool volgde gebruikt ze daar Bowens Gemini en die waren ook regelmatig stuk

Ik heb al met tal van merken gewerkt en mijn voorkeur gaat toch uit naar de Elinchrom's.
          De BD flitsset is trouwens ook Elinchrom, gaat nu toch al een paar jaar mee en nog niks aan stuk geweest ondanks ze veel uitgeleend geweest is.

Ik vind het verdomd handig dat je de flitsen kan regelen vanop de camera (met de Skyport) of zelfs volledig kan bedienen vanop een computer (met de Skyport USB).
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoepke Bekijk bericht
            Ik begin nu mijn tweede jaar en heb wel al uitleg gevraagd naar materiaal aan mijn leerkrachten, maar het is altijd fijn voor meerdere meningen.
            Waarom dient een forum anders?
            Zelf hebben mijn leerkrachten mij elinchrom aangeraden voor te halen om mee te beginnen omdat het degelijk materiaal is in tegenstelling tot Jinbei en dergelijke.
            Een persoon zo rap beoordelen is ook niet echt de bedoeling. De tijd voor mijn eigen foto's hier op te zetten heb ik nog niet gehad en voor mijn profiel aan te passen ook niet.
            Ik wou gewoon fijn even weten waar anderen mee bezig zijn.
            niets van aantrekken van al die zwanworsten hier. Je volledigste recht om andere meningen te vragen. Nu moeten het echt studio flitskoppen zijn? Want ik probeer geregeld eens een zelfportret te doen met mijn speedlites en paraplutjes op mijn kamer ( 3mx6m ) heel klein dus en dit werkt prima met mijn speedlites:

de foto

de opstelling

ik ben totaal geen ervaren strobist, verre van ik begin er net mee te experimenteren op mijn eigen. Maar zou dat bvb niet handiger en goedkoper zijn voor jou. Ook zijn speedlites gemakkelijk te vervoeren en hebben geen andere stroombron nodig dan batterijen. Ik ken je budget natuurlijk niet. En je vermeld ook van dat je leerkrachten Elinchrom aangeraden hebben om mee te beginnen? Volgens mij zijn Elinchroms al high end flitskoppen hoor Ik kan mis zijn natuurlijk.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

ik werk met van die goedkope rommel Jinbei flitsen ... en dat tot volle tevredenheid

je vraagt naar het "beste", wel dat hangt af van een heel aantal factoren :

- hoe vaak ga je ze gebruiken
              - blijf je altijd binnen, of gaan ze ook buiten
              - ga je er voorzichtig mee omgaan of ermee voetballen
              - mag het wat kosten, of liever budget vriendelijk
              - welke modifiers wil je erop
              - etc
              - etc
              - etc

ik zou zeggen koop een cheap ass ding ... geen kat hier dit het verschil zal zien in je fotos

TravelToy
              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
              X