Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart d300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugenkaart d300

hey.

waar kan ik geheugenkaarten kopen voor mijn nikon d300?
    en welke kan ik best nemen?

ben van omgeving hasselt (limburg).

Greetz

Re: geheugenkaart d300

Waar kopen? Overal waar men CF-kaartjes verkoopt.

Welke? Elk CF kaartje zal voldoen maar door het feit dat u deze vraag stelt denk ik dat u een beginner bent. Hoe groter de opslagruimte van het kaartje hoe duurder maar hoe goedkoper ze zijn per MB tov kleinere kaartjes.
    Ook wordt aangenomen dat je maar beter niet de 16 of 32GB kaartjes kan nemen omdat dit een risico kan zijn als het kaartje kapot zou gaan en je héél veel foto's kwijt bent.
    Ikzelf gebruik kaartjes van 8GB van Sandisk. Waaarom? Er is nog nooit eentje stuk gegaan en neem 8GB omdat ik ook RAW schiet en kleinere kaartjes te weinig foto's kunnen bevatten voor mij.

Comment

Idem 8Gb ultra x 30 kosten ongeveer als je wat rondsurft 30- 35€ en voldoen ruim voor foto's. Al die extreemen kosten alleen veel GBcenten.
      https://ggpics.be/

Comment

Sorry als ik wat gemeen klink, maar wat doe je IN GODSNAAM met een D300 als je niet eens weet welk type geheugenkaart daarin gaat, en waar je dat uberhaupt kunt kopen?
        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
          Sorry als ik wat gemeen klink, maar wat doe je IN GODSNAAM met een D300 als je niet eens weet welk type geheugenkaart daarin gaat, en waar je dat uberhaupt kunt kopen?
          Mista Molla In "Godsnaam" lees eens goed. De vraag was niet welk type card maar welk merk.

Er zijn verschillende merken die CF card maken. ik heb ze van verschillende merken gehad.
          ik zou ook 8 GB Sandisk Etreme 60mb/s aanraden vooral als je veel actie foto`s gaat maken.
          En anders neem je gewoon 8gb versie
          Last edited by jessey; 26 juni 2012, 18:03.

Comment

Sandisk extreme pro 16gb zijn de beste dat er zijn, super snel en je mag ze laten vallen in water of in de zand. Ben ik zeeeer content van.

Comment

En je hebt er garantie op.

Vriendelijk groet ,
              Jessey

Comment

Ik heb enkel de 16gb/60mb van sandisk .

Comment

Beste,

Ik ben een beginner die op het punt staat om zijn spiegelreflexcamera te kopen maar hier hoort dan ook een geheugenkaart bij.
                  Ik zal de camera vooral voor toeristische uitstappen en sport, wielrennen en mountainbike, gebruiken.
                  Maar zo'n geheugenkaartje bepaalt ook denk ik hoe snel je foto's kan trekken.
                  Is zo'n sandisk extreme goed genoeg of toch beter de pro? Is 16gb genoeg, of ben ik beter af met 2x 8 gb. Kunnen camera's goed om met grote geheugen kaarten?

Grtz en bedankt!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Ook wordt aangenomen dat je maar beter niet de 16 of 32GB kaartjes kan nemen omdat dit een risico kan zijn als het kaartje kapot zou gaan en je héél veel foto's kwijt bent.
                    Dat wordt niet aangenomen, maar door sommigen beweert. Ik ben van mening dat je eerder een kaart buiten de camera kwijt bent/per ongeluk wist oid en ik heb er altijd maa één in gebruik en het is gewoon iedere keer na gebruik de kaart overschrijven naar de HDD, nu één van 8GB en die heb ik nog nooit vol gehad.

De D300 schrijft met 35MB/s dus een supersnelle kaart heb je niet echt nodig en als je niet vaak burst schiet heb je helemaal geen snelle nodig.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dacuba Bekijk bericht
                      Ik zal de camera vooral voor toeristische uitstappen en sport, wielrennen en mountainbike, gebruiken.
                      Maar zo'n geheugenkaartje bepaalt ook denk ik hoe snel je foto's kan trekken.
                      Is zo'n sandisk extreme goed genoeg of toch beter de pro? Is 16gb genoeg, of ben ik beter af met 2x 8 gb. Kunnen camera's goed om met grote geheugen kaarten?
                      Doorgaans is iedere geheugenkaart goed genoeg, je kunt overwegen om een zogenaamde "extreme" of "10-20-30x" kaart aan te schaffen, deze kunnen de data wat sneller wegschrijven. Meestal heeft je toestel zelf ook een buffer geheugen waar de foto's naar worden weggeschreven en van daaruit weer naar de geheugenkaart.

Vwb de grootte van de kaart, ik heb een 16gb kaart en kan daar in de hoogste kwaliteit 2.200 foto's op kwijt, schiet ik ze in RAW dan worden dat er 520. Ik overweeg nog een tweede 16gb kaart aan te schaffen als reserve. Ben overigens absoluut niet bang dat een kaart kapot gaat, zijn niet kapot te krijgen, je raakt ze eerder kwijt.

Comment

Net nog even getest. Canon 500D met Trancend 16gb SDHC class 10:

- RAW + jpg (15 megapixel), max 5 foto's continu (is ongeveer 150mb)
                        - jpg (15 megapixel), onbeperkt, ben bij 40 continu foto's gestopt.

Comment

Dank je wel, dan worden het er 2 van 16gb denk ik, ruim voldoende en beter 1tje reserve bij hebbben lees ik hier.

Merci

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

Working...
                          X