Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoya filters iemand ervaring mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoya filters iemand ervaring mee?

Beste lezer,

Graag had ik van jullie hier op het forum ervaringen gekend met filters.

Ik fotografeer met een Canon met 24-70 f2,8 L USM lens met B&W UV filter op.

Nu zou ik mij graag een Grijsfilter en Polarisatiefilter aanschaffen omdat dit mijn wensen
    in verband met foto's die ik maak beter te goede zou komen.

Nu ben ik gaan rond zoeken op het net en ben ik op een setje van Hoya gebotst voor de prijs van 87,95 euro voor een UV-filter, NDx8-filter en polarisatie filter.

Zou dit een goeie keuze zijn dit te bestellen of toch maar opteren voor de duurdere B+W filters die elk rond de 97 euro kosten.

Ik ben geen pro fotograaf, nog bezeten amateur, maar doe het wel ernstig voor het plezier.

Ik heb ook al enkele revieuws van deze set van Hoya gelezen en waren toch zeer positief.

Graag hoor ik jullie ervaringen over dit soort filters en de keuze van het merk.

Alvast dank, Melkdjefer
    Olivier
    CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

Re: Hoya filters iemand ervaring mee?

De Hoya HD filters zijn ook goed, maar de Pro1 serie zou wat lastig zijn om te kuisen. Post eens een linkje naar dat setje van Hoya?
    Voor filters kan je zeker ook eens kijken naar http://maxsaver.net/, is een stuk goedkoper, je moet wel wat langer wachten omdat het van Azië komt maar de prijzen zijn een stuk lager en de producten zijn dezelfde.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik heb een Hoya Pro pola en vind die beter dan de B+W. Voor B+W had ik een slimme uitvoering nodig en bij de Hoya niet.