Ik ga eind juni een Sigma 120-300 f2.8 OS met 1.4 en 2.0 converters aankopen. Op termijn zal ik hiervoor ook een nieuw statief nodig hebben. Ik wil ook een gimball optie voor BIF en dergelijke.
Ik vind het belangrijk dat het statief in carbon is, relatief licht (minder dan 2 kg liefst) is en geen middenkolom heeft. Ik wil ook liefst eentje met 4 secties vanwege de kleinere opplooigrootte.
Qua statieven had ik gedacht aan:
Qua gimball dacht ik aan:
Wat denken jullie dat de beste optie is? Andere ervaringen/tips etc mogen zeker ook.
Ik vind het belangrijk dat het statief in carbon is, relatief licht (minder dan 2 kg liefst) is en geen middenkolom heeft. Ik wil ook liefst eentje met 4 secties vanwege de kleinere opplooigrootte.
Qua statieven had ik gedacht aan:
Feisol CT-3442
Feisol CT-3472
Benro C3780T
De Gitzo 2/3 reeks zien er ook top uit, maar ik twijfel of deze de meerprijs waard zijn. Ik weet zeker dat dat uitstekende statieven zijn, en waarschijnlijk de beste van de hoop, maar of dat het zo'n groot verschil is qua stabiliteit? Het gewicht is ongeveer hetzelfde, dus daar moet je het niet voor doen.Feisol CT-3472
Benro C3780T
Qua gimball dacht ik aan:
Jobu Black Widow Jr 3
Wimberley Sidekick SK-100 (icm mijn Sirui K30x balhoofd)
Wimberley Sidekick SK-100 (icm mijn Sirui K30x balhoofd)
Wat denken jullie dat de beste optie is? Andere ervaringen/tips etc mogen zeker ook.
Comment