Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi Batterijen zaterdag 19/5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Geen verkoop in de kleinhandel. is uiteraard ook handig voor de gewone consument .
    Moh moh moh ... ge moet da niet zo letterlijk nemen, we leven in België hé
    Clueless ...

    Comment


    • #32
      Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Geen verkoop in de kleinhandel. is uiteraard ook handig voor de gewone consument .
      Je kan ze gewoon in Nederland bestellen, in de winkels zal je ze hier niet vinden.
      Maar dan komen er wel verzendkosten bij.

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      ... behalve dat het "alkalines" zijn ???

      (waarbij ik mij afvraag of men voor noodgevallen dan niet beter is met een setje Lithium's)
      Het grootste voordeel van lithium-AA batterijen is de lange houdbaarheid.
      Je kan die zonder problemen meer dan 10 jaar stockeren, dan hebben ze nog bijna de volle capaciteit.

      Ze hebben ook een wat grotere capaciteit en een wat lagere inwendige weerstand dan alkalinebatterijen.

      Maar ze zijn wel heel erg duur...
      Last edited by Black B@ndit; 22 mei 2012, 15:57.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #33
        Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

        De ready to use Batterijen van de Aldi sinds jan 2011 in gebruik , prima resultaat in verband met low discharge en lading (wit_groen versie)

        In mei 2012 enkele setjes AAA bij aangeschaft (werk ook met Powerex lader).

        En inderdaad de rood/groene versie bij mij ook sinds 2011 naar containerpark.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment


        • #34
          Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

          Heb net een batterijpack gekocht voor mijn externe flits, maar die BP neemt C-type batterijen...Iemand die een goede C-lader kent? (Traag opladen (16h) is goed).

          Verkopen ze ook C-type batterijen in de Aldi? (ik dacht van wel?)
          Ik gebruik alleszins met plezier en succes de AA en AAA batterijen uit de Aldi!

          (Ik veronderstel dat een Ni-Cd C-lader niet geschikt is voor NiMh batterijen?)
          Last edited by Portmixus; 31 mei 2012, 20:34.

          Comment


          • #35
            Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Heb net een batterijpack gekocht voor mijn externe flits, maar die BP neemt C-type batterijen...Iemand die een goede C-lader kent? (Traag opladen (16h) is goed).

            Verkopen ze ook C-type batterijen in de Aldi? (ik dacht van wel?)
            Ik gebruik alleszins met plezier en succes de AA en AAA batterijen uit de Aldi!

            (Ik veronderstel dat een Ni-Cd C-lader niet geschikt is voor NiMh batterijen?)
            Ik heb hier een lader van de oude markt en daaarop staat vermeld dat hij geschikt is voor beide type maar voor een C type batterij doet hij inderdaad 16 tot 25 h wat niet slecht is voor de batterijen.(maar inderdaad traag is , beter te traag dan te snel)

            kijk eens bij Powerex die hebben ook z'on lader waar ge van AAA tot D kunt mee laden.
            Type MHC808M bij Batterijking.nl voor 70 euro , laad van AAA tot D snel en ook soft mode , iedere batterij wordt afzonderlijk geladen , zie specifikaties op de site.
            Last edited by dacale; 1 juni 2012, 07:40. Reden: tekst gewijzigd
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

            Comment


            • #36
              Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

              allé, 'k zal het dan maar eens in het oog houden wanneer die andere (niet rood groene) eens terug in den aldi staan.
              Eens proberen
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #37
                Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                Ik heb mij er 2x4 gekocht, naar aanleiding van dit topic.

                Er lagen ook van die 6V (blokjes) zijn die ook van goed kwaliteit?
                En heeft de oplader dan zoveel invloed op de levensduur van de batterijen???
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                Comment


                • #38
                  Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                  Ik heb mij er 2x4 gekocht, naar aanleiding van dit topic.

                  Er lagen ook van die 6V (blokjes) zijn die ook van goed kwaliteit?
                  En heeft de oplader dan zoveel invloed op de levensduur van de batterijen???
                  bij een inteligente lader kunt ge laadstroom instellen per type batterij en ze worden afzonderlijk geladen (laadstroom en laadtijd in min is dan gekent)

                  zonder inteligente lader weet ge niet wat ge aan het doen zijn , met inteligente lader hebt ge een overzicht over capacteit ,laadduur en eventueel een ontlaad en refresch
                  programma met overzicht van de ontlaad en laadparameters.

                  en ge kunt eventueel na bepaalde ouderdom van uw batterijen koppels gaan vormen van
                  zelfde type batterijen met ongeveer dezelfde capaciteit (dit geld voor batterijen die in serie staan in 1 apparaat,flitser of camera)
                  als 1 batterijtje slecht is in een groep van 4 werkt de hele set niet goed.

                  en eventueel aan de hand van de gemeten parameters batterijen afvoeren naar de
                  recyclage (dit alles komt ge niet te weet met een eenvoudig ladertje)
                  Last edited by dacale; 2 juni 2012, 13:05. Reden: tekst aangepast
                  Groeten Leon
                  http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                  Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                    ...
                    En heeft de oplader dan zoveel invloed op de levensduur van de batterijen???
                    ja!

                    Comment


                    • #40
                      Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                      donderdag staan er ook oplaadbare batterijen in de lidl, zijn dit ook goeie?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                        Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                        donderdag staan er ook oplaadbare batterijen in de lidl, zijn dit ook goeie?
                        't zijn geen low discharge batterijen. Dat wil nog niet meteen zeggen dat ze slecht zijn, wel dat je ze altijd voor gebruik moet opladen. Die van de Aldi leken me wel beter.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                          Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                          donderdag staan er ook oplaadbare batterijen in de lidl, zijn dit ook goeie?
                          Ik moet geen gewone nimh-accu's meer hebben, want die gaan veel sneller stuk dan low selfdischarge accu's.
                          Ik vind ze onbetrouwbaar.
                          Als ik een setje accu's nodig heb, dan neem ik nu gewoon een setje uit de kast dat misschien een paar maanden geleden opgeladen is, en dat werkt dan prima.
                          Dat moet je niet doen met gewone accu's, want dan zal het apparaat waarin je ze nodig hebt heel snel zonder stroom vallen.

                          Het grootste probleem is dat er bij Lidl veel te weinig informatie bij staat, je weet nu gewoon niet welk type accu ze te koop aanbieden.
                          Als je voor dezelfde prijs low selfdischarge accu's kan kopen bij den Aldi, dan zou ik er nu zeker niet teveel kopen bij de Lidl, ze komen toch steeds terug bij den Aldi (minstens 2 keer per jaar).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                            Vanaf zaterdag in Aldi de deze met lader. Ik heb toch nog een lader nodig. Zijn dit de goeie batterijen of niet?

                            Klik hier
                            Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

                            Comment


                            • #44
                              Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                              De accu's zijn goed, de lader is heel wat minder.
                              Volgens de gegevens kan de lader 2 of 4 accu's laden, dat wil zeggen dat niet elke cel apart wordt gecontroleerd, ze staan per twee in serie.
                              Dat is niet zo goed voor de accu's, een lader die elke accu apart controleert is veel beter.

                              De accu's zullen daardoor wat minder lang meegaan omdat ze niet helemaal correct worden geladen.
                              Maar als de laadstroom niet overdreven hoog is, dan zal het verschil ten opzichte van een lader die elke cel apart controleert niet zo groot zijn.

                              Het is dus niet direct een probleem als je zo'n lader gebruikt, maar op lange termijn zal je de accu's eerder moeten laten recycleren dan wanneer je een heel goede lader gebruikt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Aldi Batterijen zaterdag 19/5

                                Na twee prulladers heb ik 2 jaar geleden eens een keer een echte goede gekocht. Ik wil niks anders meer.
                                Nu heb ik eindelijk ook eens zicht op de capaciteit van de batterijen, ook na X jaar.

                                Het is veel geld maar als ik de prijs van die prulladers reken die ik voor niks heb uitgegeven is het nog in de rede.

                                Comment

                                Working...
                                X