Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Photo Sport AW Series

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Photo Sport AW Series

Een nieuwe serie fototassen van Lowepro...

De Photo Sport 200 AW is een rugzak met een (voor zover ik kan zien op de foto's) vrij goed uitgewerkt 'harnas' (onder andere een heupriem met wat 'padding' en bovenaan van die 'load adjustment straps') en is uiterst licht: 1,3 kilogram ! Er is ook een compartiment (aan je rug) voorzien om een CamelBak of dergelijke in te steken. Hopelijk is er daar wel een soort tas voorzien waar dat in kan gestoken worden, zodat het allemaal droog blijft als zo'n 'hydration pack' lek is, zoals ze bij de Pro Trekker-serie hebben gedaan ...

Er is bovenaan 13,9 liter aan ruimte voorzien om kleren, eten, enz in te steken. Er zou een (uitrekbaar) compartiment zijn vooraan en aan de zijkant. Onderaan zijn straps waar je pakweg een tas van een tent, een jas, opvouwstoeltje, enz kan aan kan bevestigen . In een nieuw soort zijcompartiment is er ruimte voor een 'pro DSLR with lens attached, flash'.

De Photo Sport Sling 100 AW is gelijkaardig, maar biedt 'slechts' 9 liter aan ruimte bovenaan en een kleiner compartiment voor fotomateriaal. Hij weegt maar 0,9 kilogram en is uiteraard een 'sling'-type tas.

Als ik ooit nog eens ga skiën weet ik al wat kopen . Had alleen graag een net iets groter model gezien...pff, fototassen zijn nog leuker (en moeilijker ) om te kiezen dan camera's en lenzen LOL.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Re: Lowepro Photo Sport AW Series

Ziet er inderdaad interessant uit, maar is wellicht nog niet op de markt?
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Ziet er een handige rugzak uit Alleen vrees ik dat de prijs wel wat hoog zal liggen
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
        Ziet er inderdaad interessant uit, maar is wellicht nog niet op de markt?
        Dat klopt . Zoals ik schreef, er is maar erg weinig over bekend. Lowepro heeft vroeger (met de Compact Courier 70/80) al eens tassen laten 'uitlekken', al dan niet bewust, via B&H. Deze keer helaas niet . Nu, vroeg of laat komen die er wel eens op. Deze heb ik gevonden toen ik toevallig op de sitemap keek van de vernieuwde site (want er is momenteel nog geen zoekfunctie). In de catalogus (onder de producten) staan ze ook nog niet online...
        Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Ziet er een handige rugzak uit Alleen vrees ik dat de prijs wel wat hoog zal liggen
        Dat zou enerzijds best kunnen, anderzijds zijn er geen zware materialen gebruikt zoals bij de Pro Trekker serie (het topmodel van die serie, de Pro Trekker 600 AW, kost niet minder dan 400 euro!).

Spijtig dat ze in de flap bovenaan, die boven het gewone gedeelte komt, geen ruimte hebben voorzien. Ik heb hier een Deuter liggen waar zoiets in zit, en bij de Pro Trekker AW-serie bestaat ook iets dergelijks.... EDIT: nu blijkt dat er wél zoiets is!

Ik hoop wel echt dat ze een zakje integreren voor het 'drinkbussysteem' (hydration pack)zoals bij de Pro Trekker-serie (zie de foto hieronder), want anders wordt het wel nogal riskant vind ik . Stel je voor dat zo'n CamelBak begint te lekken en dat al je materiaal (zowel gewoon als fotostuff) nat wordt...

Ik heb daarnet nog een Tsjechische website gevonden waar ze al op staan, met (vergrootbare) foto's en al . Er is (voor mij helaas) niet goed te zien of er zo'n zakje is zoals hierboven . Ik zie wél vier SlipLock-loops .

In juni/juli zouden ze uitkomen staat er daar, de prijs is nog niet bekend volgens hen. Op een Amerikaanse website die ik op Google vond stond de Sling 100 AW geprijsd aan 100 USD, de Photo Sport 200 AW aan 150 USD. Dat valt goed mee, vind ik .

Last edited by JorisVdB; 31 juli 2011, 19:13.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Voor die prijs valt het goed mee

Ik heb nu een Flipside 400, maar ik ga die verkopen. Ik ben het een beetje beu om een rugzak te hebben waar ik enkel fotomateriaal in kan steken Vandaar dat ik hem ga verkopen en kijken voor iets ala de Sport-serie.

Al ga ik eens ronkijken naar andere merken ook...
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
            Al ga ik eens ronkijken naar andere merken ook...
            Ik zou zeggen: laat maar horen als je een goed alternatief tegenkomt... Ik zal dit topic zeker verder volgen!
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

@Nick
              @Nelita

Kijk dan eens hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                Ik zou zeggen: laat maar horen als je een goed alternatief tegenkomt... Ik zal dit topic zeker verder volgen!
                Zal ik doen
                500px

Comment

Maar laat het ons liefst wel over de Lowepro Photo Sport houden in dit topic ...(kwestie van het overzichtelijk te houden ).

Comment

28l inhoud naast het fotogedeelte is wel niet veel. Onze rugzak die we nu op dagtrekking meedragen heeft een inhoud van 48l......

Denk dus dat ik deze zal behouden en zoals altijd mijn fototas aan de voorzijde van draagriemen van de rugzak bevestigen en dus half op borst/buik draag. Zorgt trouwens voor een evenwicht in gewicht tussen voor- en achterzijde . Het is alleen uitkijken bij afdalingen en af en toe moet ik de fototas beetje opzij duwen op toch een goed zicht te hebben waar ik mijn voeten neerzet.
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

Comment

't Is zelfs minder, Guido . 13,9 liter in de 200 AW, 9 liter in de Sling 100 AW (er zijn twee modellen: de 200 AW is een volledig uitgeruste rugzak, de Sling 100 AW is uiteraard een 'sling'-tas).

Om pakweg te gaan skiën (lang geleden dat ik dat gedaan heb!) lijkt hij me wél ideaal ...lekker licht, toch comfortabel, hydration system-compatibel, All-Weather Cover, leuk kleurtje (in plaats van altijd dat zwart!), toch wat ruimte voor gewoon materiaal én voor een lichte foto-uitrusting .

Heb op Facebook gevraagd of eventuele toekomstige tassen (zoals deze serie) het systeem van de Pro Trekkers gaan gebruiken: een apart zakje in het 'hydration'-compartiment, rond de CamelBak of dergelijke . Op het moment van schrijven heb ik nog geen antwoord gehad...Op de foto's van een tas van de nieuwe Optics-serie (meer bepaald die op de onderstaande link) is er ook een hydrationsysteem voorzien, maar er is niet te zien of er een apart zakje is .

Comment

En ze zijn officieel aangekondigd. Ze staan op de site van Lowepro bij de producten, en hier is de aankondiging.

En helaas geen 'CamelBak'-zakje ...

Comment

En nu afwachten op de prijs...
                          500px

Comment

Op de Loweprosite staat de 200 AW aan $ 199 ...

Dat zijn natuurlijk wel prijzen van de fabrikant.En aan de hoge kant: voor de Pro Trekker 600 AW vragen ze daar $ 429: bij B&H kost diezelfde Pro Trekker 600 AW 'maar' $ 350. Om maar te zeggen, in de praktijk kan dat wel eens een stuk lager zijn. In euro gok ik op een € 150 à 180...maar eerder richting de € 150 (hopelijk).

Antwoord van Lowepro op het hydrationsysteem:
                            "Hi Joris, for the backpack, there's a dedicated area for your hydration system, not the pouch that you're asking about, but the area is isolated from other parts of the bag. So I think your gear will be protected."
                            (Derrick Story, Lowepro Photography Evangelist)

Comment

Nog een redelijke prijs €150...

Ik zal mn zoektocht naar een nieuwe backpack met ruimte voor daypack verderzetten

edit: eens contact opgenomen met topfoto. Daar kreeg ik te horen dat de rugzak ong 198 CHF zal kosten, ong 150 euro dus (198 Swiss francs = 154.5984 Euros)
                              Last edited by Nick-; 3 mei 2011, 23:26.
                              500px

Comment

Working...
                              X