Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage Brussels Airlines

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Handbagage Brussels Airlines

Al veel gevlogen en handbagage werd nog nooit gewogen. met al mijn gerief erin weegt de tas rond de acht kilo.
    Ik moet er wel bijvoegen dat ik nog nooit met lowkost maatschappijen heb gevlogen.
    (steeds met charters ofwel nationale maatschappijen)

Een fotoapparaat aan je nek levert ook geen probleem bij de incheckbalie, wel bij de douanescan, waar je het op de band moet leggen.
    grts, Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Misschien handig als je ook een copy "factuur" van aanschaf bij je hebt voor het geval dat ze moeilijk gaan doen.

Comment

Ik vertrek maandag naar Andalusië met SN.

Zou graag de D700 meenemen met 14-24, 24-70 en 70-200.

Alleen, dat weegt nog wel iets, is het een idee om de body met de 14-24 of 24-70 aan m'n nek te hangen? Of de objectieven afzonderlijk verpakt in hun hoes, in de bagage mee te nemen?

Fototas zal dan tijdelijk rugzak zijn ofzo.

Een andere optie is de D7000 met 18-105, maar zal ik ginds geen mm's te kort hebben?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als je de grip niet meeneemt, zou ik een kleine rugzak nemen (maar wel een fototas, geen gewone)...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zonder grip en flash kom ik nu aan 6,5 kg heb gelukkig nog een vrouw en kind mee waarover ik nog wat gewicht kan verdelen
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Been there, done that (but didn't get the T-shirt )...

Toen ik twee jaar geleden naar Madrid ging met SN had ik ook dat probleem: het gewicht...Je mag maar 6 kilogram meenemen (of je zou in b.flex of b.business moeten vliegen) .

Op dat gebied heb ik een hekel aan luchtvaartmaatschappijen, en dat komt uit de mond van iemand die nochtans luchtvaart als hobby heeft .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Ik vertrek maandag naar Andalusië met SN.

Zou graag de D700 meenemen met 14-24, 24-70 en 70-200.

Alleen, dat weegt nog wel iets, is het een idee om de body met de 14-24 of 24-70 aan m'n nek te hangen? Of de objectieven afzonderlijk verpakt in hun hoes, in de bagage mee te nemen?

Fototas zal dan tijdelijk rugzak zijn ofzo.

Een andere optie is de D7000 met 18-105, maar zal ik ginds geen mm's te kort hebben?
                ik zou absoluut geen lenzen in de bagage doen, ik heb eens staan kijken hoe ze een vliegtuig uitladen, dat wil je echt niet.

je kan toch die D7000 met 18-105 en de 70-200 meenemen?
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                  ik zou absoluut geen lenzen in de bagage doen, ik heb eens staan kijken hoe ze een vliegtuig uitladen, dat wil je echt niet.

je kan toch die D7000 met 18-105 en de 70-200 meenemen?
                  Bij sn is het 6kg handbagage per persoon en we zijn met 3, dus in principe moet dit lukken.

De d7000 zou iets draagbaarder zijn en me idd meer telebereik geven.

Heb nog een paar dagen om te tobben

Comment

Vorige maand bij mijn vlucht naar Rome met SN is mijn handbagage wel degelijk gewogen bij het inchecken. Ze doen dat niet altijd maar soms dus wel. Ik heb met een andere maatschappij trouwens ook al gehad dat mijn handbagage gewogen werd, 2kg te zwaar was en ze er toch geen probleem van maakten.

Je kan gerust materiaal in je zakken steken of rond je nek hangen, en die na het inchecken terug in je handbagage steken. Bij de veiligheidscontrole wordt je handbagage niet meer gewogen (dat gebeurd alleen bij het inchecken). In Zaventem moest ik alleen mijn laptop maar terug bovenhalen bij de scanner, mijn camera niet. In Rome bij de vlucht terug moest dat dan weer wel...
                    mvg
                    Bert

Comment

Begin dit jaar ook 3-tal keer met Brussels airlines gevlogen. Ook mijn ervaring is dat je in b.flex slechts 6kg mag meenemen. Een beetje belachelijk als je weet dat ikzelf 64kg weeg en voor mij iemand zat die rond de 100kg woog... Voor een fototas met laptop body lenzen en accesoires is 6kg véél te weinig. Gelukkig waren er kennissen mee waar ik wat gewicht kon verdelen. Telkens is er gewogen en het zou niet mee gemogen hebben als handbagage. Voortaan kijk ik uit naar maatschappijen waar ze nog niet wegen maar toch goede tarieven hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
                        Telkens is er gewogen en het zou niet mee gemogen hebben als handbagage. Voortaan kijk ik uit naar maatschappijen waar ze nog niet wegen maar toch goede tarieven hebben.
                        Mijn ervaring met Brussels airlines is dat ze wel wegen maar toch nog redelijk wat marge inbouwen voor ze beginnen klagen. En je kan natuurlijk nog altijd wat dingen eruithalen en in de zakken van je jas steken tijdens het inchecken. Die wordt voorlopig nog altijd niet gewogen
                        mvg
                        Bert

Comment

Bij mij al 3x niet gewogen, zat wel met hoofdbagage bijlange niet aan max. gewicht, misschien daarom. Nu neem ik al die spullen niet meer mee, teveel gesleur, enkel de m4/3 camera.

Comment

Ik vleeg steeds economy maar doordat ik steeds Star Alliance vlieg en mijn Senator Card kan voorleggen is men heel mild .
                            Er wordt 40kg bagage toegestaan, ik zit er meestal nog enkele kg's over maar dat wordt toegestaan. Een tweede stuk handbagage ook maar ik let wel op met welke vliegers. De Avro's van SN zijn rot dingen voor bagage in kwijt te kunnen en dus neem ik maar 1 stuk handbagage mee. Gelukkig vlieg ik toch meestal LH van Brussel naar Frankfurt of Munchen in een Airbus en dan is een 2de stuk handbagage geen probleem.

Comment

Zat aan 6,3 kg maar ben niet gewogen geweest.

Comment

ja, controles zijn echt onvoorspelbaar.
                                Vorige vlucht moest mijn vrouw haar compacttoestel uit haar handtas halen en tonen aan de controle. Mijn fototas met reflex, meerdere lenzen en acc gingen er gewoon door zonder opmerkingen;

Er wordt inderdaad enkele gewogen aan de incheck. En daar hang het zeker af van de betrokken beambte. Normaal is slechts één stuk toegelaten als handbagage, dus een camera aan de nek trekt alleen maar aandacht zoadat ook de rest grondiger wordt bekeken.
                                Mijn advies: alles in de rugzak en niet teveel laten opvallen dat het veel weegt.
                                Een lieve lach aan de juffrouw van de incheck en de rest is normaal ok

succes,
                                Ray
                                Canon EOS 5D MIV
                                https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Working...
                                X