Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levertijd ebay-shops

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• levertijd ebay-shops

Begin februari (betaling op 9 feb) kocht ik op een ebay-store enkele nieuwe zonnekappen voor diverse objectieven.
    OK, het is namaak maar kosten slechts 1/10 van de merkprijs.
    Levering gebeurt vanuit Hongkong. Vond het wel beetje raar dat ze gratis verzenden over de ganse wereld.
    Vandaag 12 maart heb ik nog steeds bestelling niet ontvangen.
    Hebben jullie ervaring met ebay-shops en wat is een normale levertijd ????
    Zou ik gefopt zijn en geld kwijt ?
    groeten,
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Re: levertijd ebay-shops

Heb ook al eens 6 weken gewacht.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

4 ŕ 6 weken kan maar is toch lang. Gefopt, weet ik niet er kan altijd iets verloren gaan bij de verzending. Dit heb ik ook 2x voorgehad, maar is altijd opgelost geraakt. Ik heb gewoon de verkoper gemaild en dan kreeg ik 2x het voorstel ofwel geld terug ofwel het bestelde item opnieuw verzenden waar ik koos voor het laatste. Als je betaald heb met PayPal ben je je geld ook niet kwijt want dan wordt het terugbetaald bij niet onvangen van de bestelde waren. Ik verkies nog altijd eerst de verkoper te contacteren eer ik een klacht indien bij PayPal.
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Het procentje naast de naam geeft het aantal goed beoordeelde transacties weer. De meeste van die webwinkels liggen rond de 99%. In zo'n geval is de kans heel klein dat je effectief gefopt zou zijn.

Comment

Ik koop geregeld kleinigheidjes (protectors, afstandsbediening, hoesjes, ...) bij Chinese eBay-stores en moet toch meestal een dikke 3 weken wachten.

De beste tips die ik kan geven:

* Met Paypal betalen (doe ik ALTIJD) en in het slechtste geval binnen de 30 dagen na betaling een dispuut openen. Dan wordt de betaling bevroren en moet de verkoper een reactie geven. Meestal is dit een weekje langer wachten en dan een 'full refund'.

* Kijk naar de feedback!! Een verkoper met maar 87,4% (ofzo) mag je sowieso al overslaan. Ik pik er steeds verkopers uit met 99,x% positieve feedback en bekijk ook altijd of dat gespreid is over 12 verkochte items of 15.000 .

Een voorbeeldje: Jack Photographic is de laatste waaar ik wat besteld heb en de eerste zending was er keurig binnen de 3 weken, op de 2de bestelling wacht ik nou ook al sinds 17/02, dus het blijft een klein beetje gokken .
          Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
          Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
          Flash: Nikon SB-700

Comment

Bij Hong Kong Post hebben ze op dit ogenblik een vertraging van meer dan 14 dagen.
            Een bestelling die de leverancier daar aflevert wordt daardoor pas 2 tot 3 weken later werkelijk verzonden.
            En dan duurt het gewoonlijk nog een week vooralleer de postbode het pakje in je brievenbus steekt (of een briefje dat je het pakje de volgende dag in het postkantoor kan ophalen).
            Als het dan ook nog bij DSV terechtkomt zal je nog een maand langer moeten wachten (pakjes waarop een te laag bedrag is vermeld komen voor afhandeling van de BTW en eventuele boete bij DSV terecht).

Je zal geduld moeten hebben...

(Ik ben ook aan het wachten op wat spulletjes vanuit Hong Kong.)

-Besteld op 2 februari
            -volgens de "shop" verzonden op 17 februari
            -dit krijg ik nu te zien via het trackingnummer: "The item (xxxxxxxxxxxHK) is being processed for departure from Hong Kong as of 2-Mar-2012"

Het pakje is dus nog altijd niet vertrokken bij Hong Kong Post.
            Waarschijnlijk is er te weinig plaats op het vliegtuig.
            Last edited by Black B@ndit; 12 maart 2012, 17:19.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

OK, toch nog niet wanhopen.
              Ze komt hopelijk nog.
              groetjes en bedankt voor de reacties
              Ray
              Canon EOS 5D MIV
              https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Ze zijn waarschijnlijk nog altijd de achterstand van het Chinees nieuwjaar aan het verwerken, tijdens die periode ligt daar alles voor minstens een week stil.
                BD0338BE

Comment

Is normaal voor deze tijd van het jaar. Kan wel ff duren (tot 6 weken).
                  Zoals bandid al zei, ze zijn nog aan het bekomen van hun nieuwjaarsviering.

Van de honderden pakjes die ik al besteld heb in hongkong zijn ze ALLEMAAL aangekomen (soms wel ff wachten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Is normaal voor deze tijd van het jaar. Kan wel ff duren (tot 6 weken).
                    Zoals bandid al zei, ze zijn nog aan het bekomen van hun nieuwjaarsviering.

Van de honderden pakjes die ik al besteld heb in hongkong zijn ze ALLEMAAL aangekomen (soms wel ff wachten)
                    bij mij waren het er wel geen 100-den maar toch al verschillende tientallen vanuit Hong Kong en China, ook alles ontvangen met een wachttijd van 9 dagen tot 4 weken.. De 2 enige niet toegekomen zendingen kwamen alle 2 uit Europa, 1 x Berlijn en 1 x Jersey, achteraf is dit wel mooi opgelost.!!
                    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
                      OK, toch nog niet wanhopen.
                      Ze komt hopelijk nog.
                      groetjes en bedankt voor de reacties
                      Ray
                      Heb ook 4 weken gewacht op een flitser. Die Hong-Kong verkopers leveren altijd, maar je moet kunnen wachten. Als je snelle levering wil, moet je kijken bij UK of Duitse verkopers, ze zijn wat duurder, maar leveren meestal wel razendsnel (4 a 5 dagen max.).
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

1ste keer ofzo heb ik idd ook 4-5 weken moeten wachten, tegenwoordig gaat het sneller en heb ik regelmatig mijn materiaal binnen de 2-3 weken. Uit de UK is idd meestal een week dat je moet tellen.
                        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb gisteren met de betreffende shop contact opgenomen en die zei doodleuk: "Soms gaat er wat verloren bij de post. Geen probleem, moet ik de items opnieuw opsturen of wil je gewoon je geld terug?" Ik heb voor de refund gekozen en amper een dag later had ik een bedankje en mijn geld terug op Paypal.

Dus de shop die ik hierboven vernoemde levert super service!
                          Zoals ik al zei: je moet er gewoon geluk mee hebben.

Het grootste probleem is dat vanuit China de levertijd vaak 20 tot 25 werkdagen is en je bij Paypal maar tot 30 dagen na de betaling een dispuut kan starten... Zonde, maar gelukkig nog maar 1 keertje nodig gehad.
                          Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
                          Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
                          Flash: Nikon SB-700

Comment

soms krijg ik ze na een week en somes idd 4 weken of meer. Nu wacht ik al een tijdje op een adapter terwijl ik een andere bestelling had gedaan ( paar dagen later ) die ik al na 10 dagen heb ontvangen. Kortom je weet nooit wanneer iets aankomt.

Comment

Als er bij de Belgische post ook nog eens wat mis gaat, dan moet je nog langer wachten.

Vorige vrijdag zat er dan toch eindelijk een briefje in de bus dat ik het pakje maandag (gisteren dus) in het postpunt mocht ophalen.
                              Gisteren ben ik daar geweest, het pakje was er niet...
                              Ze hebben dan van daaruit gebeld naar het postkantoor in Rijkevorsel, en daar hebben ze beloofd dat het pakje vandaag wel op het postpunt zou geraken.

Maar vandaag was het er nog niet, ze zijn het blijkbaar "verloren".
                              Hopelijk hoor ik er heel binnenkort wat meer over, ze gaan de zaak "onderzoeken".
                              Volgens mij is dat heel gemakkelijk, van elke aangetekende verzending weten ze wie die laatst heeft vast gehad, dan moeten ze volgens mij niet erg lang zoeken om uit te vissen wie dat was, en wat er met mijn bestelling gebeurd is.

Ik heb alleen maar schrik dat ze het weer terug gestuurd hebben naar de afzender, dat hebben ze ooit nog gedaan, en toen duurde het in totaal meer dan een half jaar om die bestelling uiteindelijk tot hier te krijgen.

Een klachtenformulier invullen op de website van de post is onmogelijk als je zelf de enveloppe niet in je handen hebt.
                              Je moet zoveel gegevens invullen dat je er minstens een half uur aan kwijt bent, maar dan moet je ze ook nog allemaal hebben.
                              Ik ken het juiste adres van de afzender niet, ik ken zijn naam en voornaam niet, ik weet niet hoeveel het pakje weegt...
                              Daarom krijg ik altijd een foutmelding, en kan ik geen klacht indienen.

Ik heb het nummer van de zending (staat op het briefje dat de postbode heeft achter gelaten), dat zou volgens mij meer dan voldoende moeten zijn.
                              Maar nee, ze willen gewoon niet dat ik klacht indien, daarom maken ze het gewoon onmogelijk door veel teveel gegevens te vragen waarvan ze toch weten dat ik ze niet heb...
                              Last edited by Black B@ndit; 20 maart 2012, 18:58.
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X