Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke accesoires voor medische macrofoto's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke accesoires voor medische macrofoto's?

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Welke chirurgische handelingen zijn het juist?? Oppervlakkig, in de buikholte of ergens anders?? Maakt wel veel uit qua belichtingsmogelijkheden en brandpuntafstand.Ook de vergrotingsfactor wordt hierdoor bepaald.Normaal zul je niet veel 1:1 nodig hebben,tenzij er echt een detail noodzakelijk is.
    Het zal geen "kleine opening de diepte in" zijn, maar ook niet alleen oppervlakkig.
    Een combinatie van overzichtsfoto's van een gebied rond de 25cm bij 25cm met regelmatig closeup/macro shots.
    1:1 zal maximale nodig zijn en zoals jij zegt....waarschijnlijk niet vaak.
    Vandaar dat ik zelf toch dacht een ringflitser nodig te hebben, voor de closeups die wat dieper moeten, en niet met alleen de SB800+diffuser los van het toestel denk uit te kunnen (maar dat kan ik fout hebben vandaar ook mijn vragen hier).
    Ik vraag me wel af welke diffuser Thierry hier in gedachten heeft, de diffuser/softdome die met de SB800 geleverd wordt heb ik altijd compleet nutteloos gevonden.
    De Falcon Eyes FGA-SB2030S 20x30cm softbox zou met deze korte afstanden misschien wat zijn?

Comment

Re: Welke accesoires voor medische macrofoto's?

Zeer technisch:welk soort operatie is het ?

Comment

Working...
      X