Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Waarschijnlijk bedoel je de Yongnuo YN560, die is van het type speedlite en minder geschikt voor macro als je die gewoon op de hotshoe zet, tenzij je een diffuser, een off camera shoe cord of ander hulpstuk gaat gebruiken.
Bij macro heeft men niet graag direct op het onderwerp licht omdat je dan alles platflitst, men kijkt liever uit naar een MT-24 of MR-12 ringflits.
Elke lichtbron is bruikbaar, dus ook een YN flits.
De yn-560 kan je terugschroeven in flitskracht tot 1/128, wat voor macro toch ook wel handig is.
Alleen on-camera uitkijken dat je geen schaduw van je macro-objectief op je onderwerp krijgt.
Ja dat is die ik bedoel, dus als ik het zo zie kan ik hem gebruiken, inplaats van zo een duur speedlight van canon? Als ik maar off camera doe tijdens macro.
Comment