Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

yn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• yn

Ik weet niet of de naam goed gespeld is maarja ik vroeg me af of de flits YN65 ook normaal bruikbaar is voor bv macro
    Is dat mogelijk?

Danki

Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

Re: yn

Waarschijnlijk bedoel je de Yongnuo YN560, die is van het type speedlite en minder geschikt voor macro als je die gewoon op de hotshoe zet, tenzij je een diffuser, een off camera shoe cord of ander hulpstuk gaat gebruiken.
    Bij macro heeft men niet graag direct op het onderwerp licht omdat je dan alles platflitst, men kijkt liever uit naar een MT-24 of MR-12 ringflits.
    Last edited by Zappa; 21 februari 2012, 11:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Bij macro heeft men niet graag direct licht omdat je dan alles platflitst, men kijkt liever uit naar een MT-24 of MR-12 ringflits.
      En dat geeft indirect licht
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Elke lichtbron is bruikbaar, dus ook een YN flits.
        De yn-560 kan je terugschroeven in flitskracht tot 1/128, wat voor macro toch ook wel handig is.
        Alleen on-camera uitkijken dat je geen schaduw van je macro-objectief op je onderwerp krijgt.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          En dat geeft indirect licht
          Heb het aangepast en kijk uit naar jouw oplossing.

Comment

Ja dat is die ik bedoel, dus als ik het zo zie kan ik hem gebruiken, inplaats van zo een duur speedlight van canon? Als ik maar off camera doe tijdens macro.

Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

Comment

Working...
            X