Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac Book Pro alternatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac Book Pro alternatief

Natuurlijk zijn MBP's niet onverwoestbaar, dat zeg ik ook niet. Het gaat om de bouwkwaliteit. Hou eens een gewone laptop horizontaal met één hand aan de zijkant. Die plastieken gevallen buigen soms gewoon door. Als je een MBP in je handen hebt voelt dat gewoon stevig en betrouwbaar aan.

Wat de koeling betreft: ik heb mijn MBP nog nooit doen oververhitten, al draait de koeling wel op volle toeren als ik zwaardere dingen doe of met de laptop op schoot in bed zit (en de gleuf aan de achterkant dus een beetje is afgedekt)

Trouwens: 'maar' een 13" ? Voor mij moet een laptop vooral draagbaar zijn, en ik ben dus heel blij met mijn lichte 13". Zie je ook niet zitten in mijn tas. De 15" zijn ideaal als je wat meer kracht nodig hebt, maar bij mij was mobiliteit echt belangrijk. Een 15" heb ik nog gehad en dat was me toch iets te lomp.
    17" vind ik nutteloos. Dan ga je mijns inziens beter voor een iMac. Even draagbaar... Maar zo heeft ieder zo zijn voorkeuren.

En de prijs: JA, ze zijn duur, zeker als je je puur op de hardware specs baseert. Maar je krijgt wel voor wat je betaalt, al zijn er dingen die je niet direct mist als je ze niet hebt. (Al heeft die magsafe toch al een aantal keer mijn MBP gered van de hond die te enthousiast langs de salontafel loopt, spaart me ook heel wat kosten uit. )
    Last edited by Loccufier; 4 januari 2012, 20:58.
    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

't Voordeel van 13" (en zeker bij een MacBook Air): die geraakt in zowat elke fototas die voorzien is van een (kleine) laptopruimte .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Boy, do we have a nice slab of data for you to sink your teeth into today. The 3-year service history of more than 30,000 laptops has been pored over, analyzed, and reduced to gorgeous comparative charts, which you know you're dying to know more about. We should note, however, that the service was provided by SquareTrade, whose primary business is selling extended warranties, but that shouldn't completely prejudice us against reaching conclusions on the basis of the presented facts. Firstly, netbooks have shown themselves to be on average 20 percent less reliable than entry-level laptops, which in turn are 10 percent more likely to break down than premium machines. In other words, you get what you pay for -- shocking, right? The big talking point, though, will inevitably be the manufacturer comparison chart above: here ASUS and Toshiba (rather appropriately) share the winners' spoils, while HP languishes in the ignominious last place, with more than a quarter of all laptops expected to suffer a hardware fault of some kind within three years. So, does your experience corroborate / refute this info? Keep it gentlemanly, okay?

Laat ik nu net een Asus N53SV hebben... Asus, Toshiba en Sony zijn dus betrouwbaarder dan Apple. Mijn Asus N53SV heeft een uitstekende koeling. Ik hoor die enkel lichtjes draaien bij zware taken en dan nog is hij heel stil. Mijn zus heeft een Macbook Pro 13'' waar ik al veel mee gewerkt heb. Ik heb dus WEL ervaring met Apple. Ik twijfelde om een Macbook te kopen of deze Asus nadat mijn vorige laptop een jaar geleden kapot ging. Mijn budget was maximum 1100 euro. Wat kon ik daarmee kopen? Een Asus N53SV met een 15'' full HD scherm, een quadcore i7 processor, 6 gb ram, 750gb 7200rpm harde schijf en een degelijke grafische kaart.
        Wat had Apple mij aan te bieden voor die prijs? Ik kon net voor 1199, dus iets boven budget de basis Macbook Pro 13'' kopen. Maar 4 gb ram, een trage harde schijf, maar een dual core i5 processor, geen echte grafische kaart en een scherm met een lage resolutie (1280x800)...

Misschien als je een ongelimiteerd budget hebt, dat je beter voor een Macbook gaat, maar in mijn geval, en in vele gevallen, is een Macbook prijskwaliteit gewoon belabberd.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Zou gewoon zeggen niet druk maken gewoon kopen wat bij jou past. Of dit nu Windows of OS X is. Lekker belangrijk wat een ander vind van jou keuze. Gaat erom dat jij er goed en met alle tevredenheid mee kan werken !!

En dat van "ik vind het te duur" en "het geld niet waard". Tja dit is voor iedereen verschillend. Ieder heeft zijn/haar eigen budget. En zijn eigen definitie van duur en goed.

Vroeger had je alleen een zwarte Ford. En nu heb je de keuze wat je wilt rijden. Heerlijk toch dat ieder zijn/haar eigen keuze mag en kan maken.

Ik zou me er niet druk om maken. Niet goed voor je hart

Lijkt erop dat topic nu meer een bash topic word van PC tegen Apple en andersom.
          Denk dat iedereen wel een negatieve ervaring met één van biede kan noemen zonder al te veel moeite te hoeven doen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
            Zou gewoon zeggen niet druk maken gewoon kopen wat bij jou past. Of dit nu Windows of OS X is. Lekker belangrijk wat een ander vind van jou keuze. Gaat erom dat jij er goed en met alle tevredenheid mee kan werken !!

En dat van "ik vind het te duur" en "het geld niet waard". Tja dit is voor iedereen verschillend. Ieder heeft zijn/haar eigen budget. En zijn eigen definitie van duur en goed.

Vroeger had je alleen een zwarte Ford. En nu heb je de keuze wat je wilt rijden. Heerlijk toch dat ieder zijn/haar eigen keuze mag en kan maken.

Ik zou me er niet druk om maken. Niet goed voor je hart

Lijkt erop dat topic nu meer een bash topic word van PC tegen Apple en andersom.
            Denk dat iedereen wel een negatieve ervaring met één van biede kan noemen zonder al te veel moeite te hoeven doen ;-)

prima verwoord
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              prima verwoord
              Ik volg
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Ik heb al 20 jaar windows op zitten, dan weet ik wel waar ik over spreek e.
                Ik heb nu een Imac, had ik dat 20 jaar eerder geweten, had ik er lang ene staan heb. Eer dat windows serieus draait, heb je 200 keer meldingen van iets gehad + al de brol die je automatish krijgt. Imac is knopke induwen en dat spel draait teminste.
                Ok, Imac is duur, op lange termijn heb je ondertussen al 3 pc's versleten terwijl menne imac nog perfect draait wat dan uiteindelijk goedkoper is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door minipolis Bekijk bericht
                  Ik heb al 20 jaar windows op zitten, dan weet ik wel waar ik over spreek e.
                  Ik heb nu een Imac, had ik dat 20 jaar eerder geweten, had ik er lang ene staan heb. Eer dat windows serieus draait, heb je 200 keer meldingen van iets gehad + al de brol die je automatish krijgt. Imac is knopke induwen en dat spel draait teminste.
                  Ok, Imac is duur, op lange termijn heb je ondertussen al 3 pc's versleten terwijl menne imac nog perfect draait wat dan uiteindelijk goedkoper is.
                  as Superdaantje said:

Ieder maakt die keuze voor zich. Mac is goed ja, maar ieder beslist of hij/zij het geld er voor over heeft.
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    [...] Er zijn windows laptopmerken die betrouwbaarder zijn dan een MBP, bvb Dell en andere die minder betrouwbaar zijn zoals bvb Acer.
                    en zelfs hierover kun je een discussie houden aangezien mijn broer al 7jaar een Acer heeft en daar nooit problemen mee heeft gehad. Na 6 jaar draaide zijn laptop heel traag. Belangrijkste bestanden geback-up, alles geformateert en dan de back-up teruggezet ==> laptop draait weer zonder problemen.

maw: over alles kan je discussieren en op iedere regel bestaan er uitzonderingen.

(btw: tot op dit moment ook nog altijd geen klagen van mijn acer )
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                      en zelfs hierover kun je een discussie houden aangezien mijn broer al 7jaar een Acer heeft en daar nooit problemen mee heeft gehad. Na 6 jaar draaide zijn laptop heel traag. Belangrijkste bestanden geback-up, alles geformateert en dan de back-up teruggezet ==> laptop draait weer zonder problemen.

maw: over alles kan je discussieren en op iedere regel bestaan er uitzonderingen.

(btw: tot op dit moment ook nog altijd geen klagen van mijn acer )
                      Ik stel voor dat we het laten voor wat het is. Ik heb een officiële bron getoond, dat zijn statistieken. Als je ziet wat de betrouwbaarheid, is de kans idd groter dat je geen, dan dat je wel problemen krijgt.
                      De statistieken zijn er, iedereen mag er voor mij zijn eigen conclusies uittrekken.

Er zijn ook vergelijkende tests beschikbaar, Windows 7 vs Apple OSX: http://tweakers.net/reviews/2238/os-...k-aan-nek.html. Ook hier mag je voor mij je eigen conclusies uit trekken. Ik wil er wel nog even bij zeggen, zonder Apple zwart te willen maken, dat in de Adobe programma's (Lightroom, Photoshop, Premiere) Windows 7 consequent beter en sneller is dan OSX Lion op dezelfde hardware, dat is hier te zien.

Dus voor de performance of de betrouwbaarheid moet je dus al geen Macbook kopen. Dan blijft over het design en dan ben ik het met de Applefans eens dat het een mooi design heeft, al heeft dat zijn beperkingen (warmteafvoer is niet al te best).
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik ben zeker geen wiskundige (verre van), maar ik stel me toch de vraag in welke mate "meer dan 30.000 laptops" voor misschien miljoenen laptops representatief zijn .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Ik ben zeker geen wiskundige (verre van), maar ik stel me toch de vraag in welke mate "meer dan 30.000 laptops" voor misschien miljoenen laptops representatief zijn .
                          Tja, zoals gezegd, maar je daar van mij perfect je eigen conclusies uit trekken maar je zal het ongetwijfeld met mij eens zijn dat die statistieken van +30.000 laptops representatiever zijn dan de buurman die heel erg tevreden is over zijn Macbook die hij al meer dan 4 jaar gebruikt om een uitspraak te doen over betrouwbaarheid van laptops.

Deze statistieken bewijzen het tegendeel, de meeste laptopmerken zijn ongeveer even betrouwbaar dan Apple, sommigen zelfs meer tegen een algemeen lagere prijs, maar mijn conclusie is nog altijd dat de meeste laptopmerken gewoon prima zijn qua betrouwbaarheid. Dit is voor mij eigenlijk niet echt een verassing omdat vele onderdelen gewoon gemeenschappelijk zijn. Macbooks gebruiken Intel processoren en AMD grafische kaarten, er zijn meer dan genoeg laptops die dit ook gebruiken. Een behuizing gemaakt van aluminium die gebruikt wordt in de luchtvaartindustrie zorgt er niet voor dat een processor of grafische kaart langer mee gaat gaan, dat doet een goede koeling veel efficiënter, een zwak punt van Apple.

Comment

Heb hier thuis zowel osx als windows. Vind mijn oude MSi (aluminium) laptop degelijker als mijn 1600 € kostende 13 inch Macbook Pro. Dit terzijde. Qua gebruiksgemak en instellen is windows 7 beter als osx. Sluit ik bvb een apparaat aan op windows dan wordt het direct herkend en na installeren van drivers kan ik het onmiddellijk gebruiken. Bij osx gebeurt er heel dikwijls niets na het aansluiten van een apparaat. Zelfde verhaal bij aansluiten van een netwerkprinter : Bij windows geen probleem; maar bij osx kon ik op zoek naar generieke opensource drivers. (was HP deskjet 1220).

Ander voorbeeld : Bij het indrukken van capslock op een macbook verwacht je dat je de cijfers zou kunnen indrukken...... Mis dus; hiervoor diende ik eerst een ander toetsenbord taal (Frans) te installeren.

Het verhaaltje van uitpakken en beginnen werken is dus allang een fabeltje. Het blijven krengen als ze niet doen wat je ervan verwacht.

Waar osx wel in uitblinkt is het gebruik van de touchpad. Dit maakt het hele computerbeleven een echte verademing. Zoveel beter dan een muis !
                            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                            Flickr____No place to be

Comment

Working...
                            X