Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand ervaring met een Benro Combi Statief Carbon C3770T ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heeft er iemand ervaring met een Benro Combi Statief Carbon C3770T ?

Ik ben aan het overwegen om een ander (lees :lichter) statief aan te schaffen.

Ik heb nu een manfrotto alu statief, 055 Basic Tripod (Black), met een manfrotto balhoofd:488RC4.

Als ik een ander statief aanschaf wordt het sowieso een carbon statief, omwille van het lager gewicht en de betere stabiliteit/trillingsdemping die carbon heeft tov alu.

Ook wil ik een statief zonder middenkolom. (eventueel waar je ook laag tegen de grond mee kan werken)

Statief zal voornamelijk moeten dienen voor sea-& landscapes (soms opgesteld in zand / zeewater), b&w long exposures en af en toe macro.

Door dit alles (en bugetair) was mijn oog gevallen op het Benro Combi Statief Carbon C3770T.

Misschien er ook even bij vermelden ik hiervoor max 459€ wil uitgeven, zijnde de prijs van deze Benro.

Nu is de vraag wie heeft er ervaring met dit statief of met zijn broertje de C3780T: idem de C3770T maar met 4 secties ipv 3.

Alvast bedankt voor je reactie !
    Last edited by Jetfool; 15 november 2011, 13:44. Reden: Link toegevoegd
    pitteljon.be
    The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Re: Heeft er iemand ervaring met een Benro Combi Statief Carbon C3770T ?

Ik heb geen ervaring met Benro. Wel weet ik dat een statief met 3 secties stabieler zal zijn dan 4 secties en ook groter wanneer het opgeborgen moet worden.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
      Ik heb geen ervaring met Benro. Wel weet ik dat een statief met 3 secties stabieler zal zijn dan 4 secties en ook groter wanneer het opgeborgen moet worden.
      Happy Genes, wat je hier aanhaald wist ik ook al, maar toch bedankt voor je reactie.
      pitteljon.be
      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

Anders niemand die een Benro carbon statief gebruikt zonder middenkolom bv ??
        pitteljon.be

Comment

Paul, misschien naast de kwestie, aangezien ik het niet over die types van Benro heb, maar toch wat input van mijn zijde...

Ik heb voor de gelijkaardige keuze gestaan... Mijn MF 055 PRO3 (alu) was heel goed, maar inderdaad, het weegt zwaar door als je er een paar uur mee op stap bent.

Ik heb me dan de MF 055 PRO3 in carbon gekocht, met de kop 498RC2.
          De ideale combinatie voor mij, licht, heel stevig en heel degelijk.
          De middenkolom zit soms in de weg, maar door het vernufte systeem kan je de kolom horizontaal plaatsen, en kan je heel laag bij de grond.
          Ik verkoos dit type, ipv geen middenkolom, omdat dit toch toelaat snel en precies de hoogte te regelen.

Ik heb er onlangs de 190 in carbon bijgekocht, omdat ik iets compacter wou voor in de reiskoffer.
          Ik heb dan voor 4 secties gekozen (PRO4), omdat die nog kleiner is.
          De totale hoogte is gelijk voor 3 en 4 secties, maar de opgevouwen lengte is korter.

Dit is het voordeel.

Het nadeel van 4 secties is dat je meer segmenten moet los- en vastzetten, alhoewel dit snel gaat met het "clips"-systeem, maar ook dat de onderste secties heel dun worden bij 4 secties.

Die zou ik niet in het zand zetten, want die zakt er gemakkelijker in. Voor mij geen probleem, want daar gebruik ik toch de 055 PRO3 voor.

Voor city-street-urbex-studio, en gewone vaste ondergronden maakt het niet veel uit, en profiteer ik van het lichte gewicht.

Om het lichte gewicht niet te "killen" door de zware kop 498RC2, heb ik daar de 496RC2 bij gekocht die geen aparte 'pano' draairichting heeft.
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Danny,

Bedankt voor je uitleg
            Heb ondertussen gekozen en besteld het is een Gitzo 3541LS geworden, staat als tip bij konijn en prijs is 200€ goedkoper dan bij de rest
            Hopelijk heb ik nu een ook een statief voor leven, zoals de meeste zegen over een gitzo systematic
            pitteljon.be

Comment

Congrats !!! Gitzo is nog altijd de top denk ik Veel plezier ermee.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Congrats !!! Gitzo is nog altijd de top denk ik Veel plezier ermee.
                Ik zal het je weten te vertellen bij gelegenheid
                pitteljon.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jetfool Bekijk bericht
                  Danny,

Bedankt voor je uitleg
                  Heb ondertussen gekozen en besteld het is een Gitzo 3541LS geworden, Hopelijk heb ik nu een ook een statief voor leven, zoals de meeste zegen over een gitzo systematic
                  Paul, hier moet je niet aan twijfelen !!

Comment

Danny,

Bedankt voor je uitleg
                    Heb ondertussen gekozen en besteld het is een Gitzo 3541LS geworden, staat als tip bij konijn en prijs is 200€ goedkoper dan bij de rest
                    Hopelijk heb ik nu een ook een statief voor leven, zoals de meeste zegen over een gitzo systematic
                    Goede keuze, heb hem ergens anders voor dezelfde prijs gevonden.
                    Maar het verschil met mijn andere statief is wel erg groot hoor, dit is echt een goede kwalitteit.

Welke kop heb je erbij gekocht?
                    Ik heb bij fotobooms.nl een Sirui K30X gekocht voor 120 euro.
                    Dat is een mooie kop, ik moet hem nog wel goed uittesten, heb ik nog geen tijd voor gehad.
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      Goede keuze, heb hem ergens anders voor dezelfde prijs gevonden.
                      Maar het verschil met mijn andere statief is wel erg groot hoor, dit is echt een goede kwalitteit.

Welke kop heb je erbij gekocht?
                      Ik heb bij fotobooms.nl een Sirui K30X gekocht voor 120 euro.
                      Dat is een mooie kop, ik moet hem nog wel goed uittesten, heb ik nog geen tijd voor gehad.
                      Heb er geen kop bij gekocht m'n geld was op
                      Ik zal voorlopig mijn manfrotto 488RC4 balhoofd gebruiken op m'n gitzo
                      pitteljon.be

Comment

Heb er geen kop bij gekocht m'n geld was op
                        Ik zal voorlopig mijn manfrotto 488RC4 balhoofd gebruiken op m'n gitzo
                        Oeps, sorry.
                        Dat kan natuurlijk.
                        Ik heb inderdaad alleen die Sirui kop gekocht omdat hij relatief goedkoop is ten opzichte van een Markins e.d.

Comment

HIER ook steeds heel goeie service en prima prijzen.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Prima, bedankt voor de tip
                            pitteljon.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Bedankt voor de link, die had ik nog niet

Comment

Working...
                              X