Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop studioverlichting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop studioverlichting

Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
    Userke, waar in neerpelt ben je geweest? En heb je dr fotos van?
    Ben wel benieuwd...
    ik dacht in neerpelt een verlaten ziekenhuis binnen te duiken maar intss was dit al terug vernieuwd en dus niet meer toegankelijk

dan maar een andere plek in de omgeving gezocht en terecht gekomen aan de vaart / jaagpad in lommel
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
      Ik ga mee op deze topic springen.

Ik wil ook meer beginnen met portretten te maken (met extra licht).

Maar zie ik nu goed dat hier een verschil gemaakt word tussen strobist en studio (materiaal)?

Bij mij zou het zowel voor binnen als buiten zijn. Full body of detail naar gezicht toe.

Zijn er goede bronnen om daar meer over te weten te komen?

Ik heb momenteel al een Speedlite 580 exII, dus eventueel door middel van een trigger te kopen en misschien ene paraplu dat ik al wat meer uit de voeten kan?
      Hey Neil,

de flits heb je idd al dus das stap 1
      nu rest de vraag nog welk toestel je hebt deels

bij bepaalde later toestellen van canon heb je de mogelijkheid om infrarood / slave triggering te gaan gebruiken, ook kan je een ST-2E ofzo aanschaffen voor dit te doen.
      Andere mogelijkheid zijn radiotriggers zoals de RF-602 / PocketWizard / Phottix Strato en nog vele anderen. Deze bieden meer mogelijkheden omdat je radio gestuurd werkt en je je flits dus achter een hoekje kan verbergen wat niet kan met infrarood / slave triggering.

Daarnaast heb je dan nog een lichtstatief nodig, swivel en paraplu of andere lichtmodifier die je wenst te gebruiken.

Dit zal voldoen in de meeste gevallen voor buiten.
      Wil je echt full body gaan doen binnenshuis waar je weinig ander licht voorhanden hebt om te reflecteren, wordt dit al moeilijker en zijn meer flitsen zeker geen overbodige luxe.
      Voor meer informatie over dit alles, zou ik je willen doorverwijzen naar het strobist-gedeelte hier op het forum, daar ga je een schat van informatie terugvinden.
      Heb je nog vragen, stel ze gerust, al dan niet prive, in een topic of andere kanalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        ik dacht in neerpelt een verlaten ziekenhuis binnen te duiken maar intss was dit al terug vernieuwd en dus niet meer toegankelijk

dan maar een andere plek in de omgeving gezocht en terecht gekomen aan de vaart / jaagpad in lommel
        Spijtig genoeg heeft t intussen een nieuwe bestemming gekregen. (voor een gedeelte toch want t meeste staat nog steeds leeg) er zit nu n kringloopwinkel in.

In t begin van het jaar is er nog ne gast door het dak gezakt en een meter of 7 naar beneden gedonderd en sinds tozn is het naar t schijnt beter dicht gemaakt...
        Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Spijtig genoeg heeft t intussen een nieuwe bestemming gekregen. (voor een gedeelte toch want t meeste staat nog steeds leeg) er zit nu n kringloopwinkel in.

In t begin van het jaar is er nog ne gast door het dak gezakt en een meter of 7 naar beneden gedonderd en sinds tozn is het naar t schijnt beter dicht gemaakt...
          ja, ik stond in de buurt van het station van neerpelt met die school naast en daar het ziekenhuis naast, dat was de beschrijving die ik had maar zag idd niet onmiddellijk een mogelijkheid tot toegang of om achteraan te geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            ja, ik stond in de buurt van het station van neerpelt met die school naast en daar het ziekenhuis naast, dat was de beschrijving die ik had maar zag idd niet onmiddellijk een mogelijkheid tot toegang of om achteraan te geraken
            achteraan kan via de straat tegenover t station, dan eindeweg naar echts en dan de eerste weer naar rechts, normaal kan je dan daarlangs ergens binnen.
            Je kan ook contact opnemen met t gemeente bestuur van Neerpelt, die kunnen je mss wel legaal toestemming geven om het gebouw op de foto te zetten.
            Je had ook nog kunnen stoppen bij het oude belastingskantoor tussen Neerpelt en Lommel, dat schijnt ook de moeite te zijn
            Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

achteraan kan via de straat tegenover t station, dan eindeweg naar echts en dan de eerste weer naar rechts, normaal kan je dan daarlangs ergens binnen.
              Je kan ook contact opnemen met t gemeente bestuur van Neerpelt, die kunnen je mss wel legaal toestemming geven om het gebouw op de foto te zetten.
              Je had ook nog kunnen stoppen bij het oude belastingskantoor tussen Neerpelt en Lommel, dat schijnt ook de moeite te zijn
              kan je mij dat adres eens pm'en?

Comment

Working...
              X