Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief voor de canon e600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief voor de canon e600

Voor mijn canon eos 600D wil ik een degelijk statief aankopen
    zou vooral dienen voor foto s in de hoogte, gebouwen vooral (mijn studiewerk)

wat is een goed statief , op wat moet ik letten ?
    Koop liever een degelijk statief.
    ik zie veruiteen lopende prijzen , vandaar dat ik door het bos de bomen niet meer zie

bedankt voor feedback

Groetjes
    Anne-Lies
    Last edited by Anne-Lies; 13 december 2011, 21:32.
    Anne-Lies.
    ------------
    Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

Re: statief voor de canon e600

Geen idee, maar bekijk deze topics ook eens:

Klik

Klik

Nog een intersant pdf'ke
    Last edited by eos550; 13 december 2011, 21:31.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

Comment

Carbon zou minder kans op trillingen geven. Is ook net iets lichter, maar dat scheelt niet zoveel.
      Als je 't vooral buiten schikt te gebruiken, dan lijkt mij een systeem waarbij je een gewicht (fototas, zak stenen) aan de onderkant van de middenzuil kan hangen, een goed idee (het zwaartepunt komt een pak lager te liggen, waardaar het statief veel stabieler staat).

mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Re: statief voor de canon e600

Carbon is lichter dan aluminium. Een erg populair statief bij BD is de Manfrotto 055XProB, en die heb ik een aantal jaren geleden reeds gekocht. Helaas, wat zwaar, en daarom ben ik dit jaar overgeschakeld naar de Manfrotto 190CXPro4. Met de Markins Q3-kop een handige, lichte en makkelijk meeneembare combinatie. Ook mijn vrouw, die meteen met carbon begonnen is, is van haar Gitzo GT3530LS overgeschakeld op dezelfde Manfrotto (de 190) als ik. Omdat haar statiefkop (RRS BH-55) te zwaar was voor de lichtere Manfrotto, is zij ook op Markins Q3 overgeschakeld.
        Gevolg is dat de statieven veel sneller worden meegenomen tegenwoordig; de grotere, zwaardere statieven staan op de zolder en dienen voor studiowerk.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
        X