Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met deze variabele ND filter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iemand ervaring met deze variabele ND filter?

zoals de titel aangeeft, iemand ervaring mee?
    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
    facebook

500px

Re: iemand ervaring met deze variabele ND filter?

Ik heb in de tijd ooit zo'n variabele ND filter in elkaar gestoken.
    Bij maximale lichtonderdrukking bekwam ik een wat blauwachtig beeld, maar anders werkt het systeem goed. Waarschijnlijk dat de fabrikant aangepaste filters zal gebruikt hebben om de blauwe schijn tegen te gaan.
    Niet gebruiken met toplenzen, want het resulterend beeld verliest aan scherpte (bij alle ND waarden).

Wordt hier reeds besproken: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...nd-301203.html
    Last edited by mdoigny; 10 september 2011, 16:24.
    Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Ik heb deze gekocht, in 77mm versie, maar principe blijft hetzelfde.

Wat mij direct opviel is dat de WB serieus veranderd, deze keer niet naar blauw maar naar geel

Ik heb hem op twee shoots gebruikt om een 30 seconden belichting te krijgen bij een stevige wind zodat de wolken mooi wazig werden ... maar op de 24-105 met 5dII verlies je inderdaad wat aan scherpte ... en eerlijk gezegd vond ik het effect niet wat ik wou, de kleuren waren echt om zeep en moest ik in PP aanpassen (ik heb geen custom WB gebruikt)

Nu steekt hij in de tas moet ik toegeven, serieus duur stukje glas om even te testen.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ok bedankt voor de reacties.... Ik ga dan maar voor een "vaste" ND filter....
        facebook

500px

Comment

Working...
        X