Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart voor Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart voor Canon 350D

Hallo,

Ga me een nieuwe geheugenkaart aanschaffen voor mijn 350D,heb nu kaartje van 2gb (kingston Elite pro 2Gb 50x).
    Nu ben ik gaan kijken op internet en de keuze is zo enorm (schrijfsnelheden - merken - opslapcapiciteit ).
    Denk dat 4 of 8 gb ga nemen,maar welke schrijfsnelheid.
    Weet er iemand welke schrijfsnelheid mijn kaart van Kingston heeft (50x maar met wat komt dat overeen )
    Zijn kaarten te koop 20mb/sec,heb zelf een kaart gevonden op internet (Merk Pretec / 16gb / 120x) voor 32€.
    En dan zie je soms kaarten van ander merk 4gb voor dezelfde prijs

Wie kan me beetje helpen
    Alvast bedankt
    Serge

Re: Geheugenkaart voor Canon 350D

ik heb nog met een 300D gewerkt en ik gebruikte er een 133x in

Nu raad ik je wel aan om kaarten van 4 gig te kopen. Met 8 gig zit de kans er in dat je in de problemen komt.
    Bij mij blokkeerde en herstartte mijn toestel steeds na verloop van tijd / maken van foto's en geen manier om dit te omzeilen.
    Ik dacht eerst dat het aan een specifieke kingston kaart lag van 8 gig, deze binnengestoken maar met de 2de kaart van 8 gig had ik uiteindelijk hetzelfde probleem en deze 2de kaart werkt zonder enig problemen in mijn 40d's
    Met mijn kaart van 4 gig heb ik nooit problemen gehad in de 300d
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Bedankt Userke,

Dan zal ik ook maar een 133x nemen van Kingston.
      Nu een vraagske,normaal moet je op een knopje drukken om u geheugenkaart eruit te halen.
      Bij mij werkt dat niet,ik heb het ook maar gezien vandaag had mijn kaart er nog nooit uitgehaald .
      En toestel is al paar jaar oud ik denk dat hij zo uit de winkel is gekomen,maar garantie zal da nimeer zijn.
      Zou er iets afgebroken zijn binnenin of is dat een fabricagefout van Canon?

mvg serge

Comment

moet niet noodzakelijk van kingston zijn hoor

andere merken zullen ook voldoen

sneller heeft in ieder geval weinig zin dus investeer er zeker niet in
        koop liever meer kaarten met die snelheid of zelfs iets lager dan naar de hoge snelheid te gaan want je zal die toch nooit benutten

garantie is het zeker en vast niet meer, toestel wordt zelfs al een aantal jaren niet meer gemaakt
        ik vermoed dat dan inderdaad de knop is afgebroken om die los te duwen dus sowieso voorzichtig zijn met het wisselen van kaarten

mss dat als ik in jouw positie zou zijn, mss zelfs zou durven overwegen om naar een ander toestel te zoeken als je de basis meehebt en het momenteel doen met hetgeen je hebt (behalve lenzen want de investeringen die je daarin doet zijn praktisch levenslang) om dan nadien over te schakelen naar een recenter toestel
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Er is (mag wellicht niet verbazen ) een Wiki van:

Comment

in een 350D moet een CF en geen SD

Comment

En derhalve:

Comment

Working...