Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

impossible px push film

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • impossible px push film

    De avond voor mijn vakantie naar Praag nog even snel een fotowinkel in de buurt opgezocht om een nieuwe film voor mijn polaroidcamera aan te schaffen. Prijs was even slikken: €30 voor 8 beelden maar vooruit, het was vakantie! Eerst de laatste 4 beelden geschoten van de oude ( over datum) cassette van polaroid zelf nog die nog in mijn camera zat. mooPrecies wat ik wildë: fijne kleurtjes Daarna de nieuwe cassette van Impossible geladen, stond verder niks op de verpakking. Eerste beeld: nauwelijks enig beeld, een grote zachtrose waas Na nog 2 keer hetzelfde effect (wat aan de lichtinstellingsknop gedraaid) op internet de pagina van Impossible opgezocht. Deze film bleek een verhaal apart: geschikt voor zonnige omstandigheden, knop op volledig licht draaien voor het beste resultaat en de polaroid onmiddelijk afdekken zodra deze uit de camera kwam..Vreemd dat zulke specifieke gebruikerstips niet op de verpakking staan, maar goed. Volgende dag vol goede moed de laatste beelden volgens aanwijzingen geschoten, wederom bagger Alle beelden tonen rare strepen, nauwelijks detail.


    Na thuiskomst contact gezocht met de klantenservice van Impossible project en de klacht voorgelegd. Op verzoek een aantal beelden ingescant om te laten zien wat ik bedoel. Reactie: tja, dit was film in een experimentele fase, zeg maar de mislukte versie van hun normale kleurenfilm. Om redenen die ik niet begrijp is deze tegen allesbehalve experimentele prijzen op de markt gebracht en Impossible vergoed uitsluitend film die online is aangeschaft Ik heb de bon dus niet meer van de winkel waar de film gekocht is, maar vind dat Impossible als fabrikant van dit product uiteindelijk verantwoordelijk is voor het product. Al wat ik vraag is een nieuwe film, is dat nou écht zo onredelijk? na wat gegoogle blijken aardig wat mensen hetzelfde probleem met deze film te hebben.

  • #2
    Re: impossible px push film

    Ik heb impossible films online gekocht, en ben er ook allesbehalve content van. Nochtans ken ik veel mensen die er wel blij van worden, maar bij mij? mhmhhmmmm Nee, veel te duur voor de baggere kwaliteit.... jammer voor de polaroid, want ik hou er zo van....
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #3
      Re: impossible px push film

      Impossible beweert zelf uitsluitend online aangeschafte film te vergoeden. Ik zou dus zeker een poging wagen als ik jou was. Ik ben zelf ook nog steeds met ze aan het bakkelijen om de film, ondanks dat die niet online is aangeschaft, vergoed te krijgen.

      Comment


      • #4
        Re: impossible px push film

        Koop een film online, en reclameer daarna met deze foto's om je film vergoed te krijgen.
        Niet erg mooi maar dat is hun politiek ook niet....
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: impossible px push film

          Nee, dat was ik niet van plan. Impossible zoekt inmiddels zelf contact met de fotowinkel waar de film gekocht is. Ik hoop dat ik op die manier uiteindelijk daar gewoon een nieuwe film op mag halen. Vind het op zich wel heel jammer dat ze bij Impossible niet wat meer tijd gestoken hebben in het ontwikkelen van de nieuwe films in plaats van zo snel mogelijk "iets" op de markt te gooien. Ik betwijfel of ik voorlopig nog geld aan hun films uit ga geven.

          Comment


          • #6
            Re: impossible px push film

            Het is blijkbaar "Impossible" om service te krijgen, en bedrijven zijn dan verwonderd dat ze failliet gaan
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

            Comment


            • #7
              Re: impossible px push film

              'impossible' om met onze film foto's te maken, of zoiets.

              Ch.
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment


              • #8
                Re: impossible px push film

                ik wist dat ze problemen hadden om op te starten maar ik had gedacht dat ze er nu toch wat beter mee weg waren...
                Toch goed dat ze dan contact opnemen met de winkel. Met een beetje geluk is het toch geen weg gegooid geld.
                Ik denk dat er veel mensen blij zijn de polaroid niet verdwijnt.
                Al bij al is het toch goed dat ze er zijn en het gewoon nog doen ipv de machines gewoon af te zetten.

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: impossible px push film

                  Ik heb gisteravond een nieuwe film opgehaald bij de fotowinkel waar ik de vorige had aangeschaft. Uit een andere partij als het goed is, dus ik hoop inderdaad dat deze beter is. Ze hadden de vorige batch teruggestuurd omdat er inderdaad meer klachten waren geweest. Ik durf hem bijna niet meer in m'n camera te laden

                  Comment


                  • #10
                    Re: impossible px push film

                    Ik hoop dat je de geupdate versie gratis gekregen hebt, gezien de erbarmelijke foto's van de probleemversie?
                    Niet vergeten de kwaliteit, én de nieuwe foto's hier te posten, zodat geïnteresseerde leden weten wat ze kunnen verwachten
                    Nikon D5100 + 18-105mm VR
                    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: impossible px push film

                      Deze film kong inderdaad uit een and ere partij. De winkle beefy medreses films Teri vestiges Naar Impossible vantage klachten. Ik ga asked de resultaten van de nudged film laten zien. Mote wel zeggen dat ik er Nietzsche zo heel veel verge iWeb in heb. Op Hun website geeft Impossible self ook wel San dat Hun film Nietzsche is wat het zoo morgen zijn. Ik denk dat het kiezen van de juiced belichting heel erg lastig is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: impossible px push film

                        Het is een zeer moeilijke film om mee te werken en het vergt wat zoekwerk, ieder toestel reageert ook anders op de film. Het is vooral belangrijk de foto direct af te schermen van het licht. Mijn eerste filmpjes waren ook een teleurstelling maar ondertussen begint het toch aardig te lukken. De nieuwe PX-70 film zou al beter moeten zijn, de 600 is momenteel ook al veel beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: impossible px push film

                          Je kan op hun site idd extra tips lezen zoals het afschermen van licht direkt na opname (zoals hierboven reeds gezegd) en opletten met warmte en koude. Ook over en of onderbelichten kan toch een beter beeld geven!
                          De gustibus et coloribus non est disputandum
                          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: impossible px push film

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                            Deze film kong inderdaad uit een and ere partij. De winkle beefy medreses films Teri vestiges Naar Impossible vantage klachten. Ik ga asked de resultaten van de nudged film laten zien. Mote wel zeggen dat ik er Nietzsche zo heel veel verge iWeb in heb. Op Hun website geeft Impossible self ook wel San dat Hun film Nietzsche is wat het zoo morgen zijn. Ik denk dat het kiezen van de juiced belichting heel erg lastig is.
                            Damn you autocorrect!
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #15
                              Re: impossible px push film

                              heb zelf ook film gekocht, en ook allesbehalve tevreden.

                              oranje/groen/blauw komt er uit, erg flets qua kleur.

                              Comment

                              Working...
                              X