De avond voor mijn vakantie naar Praag nog even snel een fotowinkel in de buurt opgezocht om een nieuwe film voor mijn polaroidcamera aan te schaffen. Prijs was even slikken: €30 voor 8 beelden maar vooruit, het was vakantie! Eerst de laatste 4 beelden geschoten van de oude ( over datum) cassette van polaroid zelf nog die nog in mijn camera zat. mooPrecies wat ik wildë: fijne kleurtjes Daarna de nieuwe cassette van Impossible geladen, stond verder niks op de verpakking. Eerste beeld: nauwelijks enig beeld, een grote zachtrose waas Na nog 2 keer hetzelfde effect (wat aan de lichtinstellingsknop gedraaid) op internet de pagina van Impossible opgezocht. Deze film bleek een verhaal apart: geschikt voor zonnige omstandigheden, knop op volledig licht draaien voor het beste resultaat en de polaroid onmiddelijk afdekken zodra deze uit de camera kwam..Vreemd dat zulke specifieke gebruikerstips niet op de verpakking staan, maar goed. Volgende dag vol goede moed de laatste beelden volgens aanwijzingen geschoten, wederom bagger Alle beelden tonen rare strepen, nauwelijks detail.
Na thuiskomst contact gezocht met de klantenservice van Impossible project en de klacht voorgelegd. Op verzoek een aantal beelden ingescant om te laten zien wat ik bedoel. Reactie: tja, dit was film in een experimentele fase, zeg maar de mislukte versie van hun normale kleurenfilm. Om redenen die ik niet begrijp is deze tegen allesbehalve experimentele prijzen op de markt gebracht en Impossible vergoed uitsluitend film die online is aangeschaft Ik heb de bon dus niet meer van de winkel waar de film gekocht is, maar vind dat Impossible als fabrikant van dit product uiteindelijk verantwoordelijk is voor het product. Al wat ik vraag is een nieuwe film, is dat nou écht zo onredelijk? na wat gegoogle blijken aardig wat mensen hetzelfde probleem met deze film te hebben.
Na thuiskomst contact gezocht met de klantenservice van Impossible project en de klacht voorgelegd. Op verzoek een aantal beelden ingescant om te laten zien wat ik bedoel. Reactie: tja, dit was film in een experimentele fase, zeg maar de mislukte versie van hun normale kleurenfilm. Om redenen die ik niet begrijp is deze tegen allesbehalve experimentele prijzen op de markt gebracht en Impossible vergoed uitsluitend film die online is aangeschaft Ik heb de bon dus niet meer van de winkel waar de film gekocht is, maar vind dat Impossible als fabrikant van dit product uiteindelijk verantwoordelijk is voor het product. Al wat ik vraag is een nieuwe film, is dat nou écht zo onredelijk? na wat gegoogle blijken aardig wat mensen hetzelfde probleem met deze film te hebben.
Comment