Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

impossible px push film

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: impossible px push film

    Dat direct afdekken heb ik bij alle opnames gedaan met de darkslide die in de cassettes zit. Daarna ging de polaroid direct m'n donkere fototas in. Ik vind eerlijk gezegd ook dat een polaroid niet meer lichtgevoelig hoort te zijn op het moment dat ie de camera uitkomt. Denk dat de mensen van impossible heel enthousiast zijn, maar wat mij betreft hebben ze nog geen product ontwikkelt wat in de schappen thuishoort. Zéker niet voor de prijzen die ze rekenen. En het "zoeken" naar die juiste stand van de belichtingsknop is enig, maar niet als je €30 voor 8 beelden neer legt. Dan vind ik het een beetje zonde als ik de helft verknoei met zoeken naar een ideale stand.

    Comment


    • #17
      Re: impossible px push film

      Eerste 2 beelden geschoten. Film is iso 100. In een schemerige slaapkamer, zonder flits, knop op donker gedraaid, in een doosje geschoten (film uit de kamera in het doosje laten komen), doosje direct dicht en hald uur gelaten. Effect: nog steeds troep, nog steeds overbelicht. Conclusie: impossible moet gewoon eerst eens zorgen dat ze hun zaakjes op orde hebben voor ze mensen geld uit de zak kloppen

      Comment


      • #18
        Re: impossible px push film

        Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
        Eerste 2 beelden geschoten. Film is iso 100. In een schemerige slaapkamer, zonder flits, knop op donker gedraaid, in een doosje geschoten (film uit de kamera in het doosje laten komen), doosje direct dicht en hald uur gelaten. Effect: nog steeds troep, nog steeds overbelicht. Conclusie: impossible moet gewoon eerst eens zorgen dat ze hun zaakjes op orde hebben voor ze mensen geld uit de zak kloppen
        Schemerige kamer, zonder flits en toch overbelicht... klopt volgens mij toch niet. Probeer eens op een niet-zonnige middag en knop op donker (licht bij sx-70).

        Want bij mij lukt foto's nemen wel

        Comment


        • #19
          Re: impossible px push film

          Ik heb een polaroid 1000 landcamera. Even voor de duidelijkhied, want daar is wel verwarring over: die knop om de belichting aan te passen: betekend de donkere kant nou dat je beeld donkerder word of dat het juist lichter word? Dat kan ik niet goed terugvinden in m'n boekje. Misschien doe ik het al die tijd wel net verkeerd om..

          Comment

          Working...
          X