Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon flitser - Indoor sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon flitser - Indoor sport

Hey allen,

Volgende week komt mijn 70-200 F/2.8 toe en ik had een paar vraagjes.

Binnen twee weken is er sportdag van mijn ma haar werk en is ze fotograaf van dienst. Ze doet dit al 5 jaar met men 400D en de standaard kitlens + 70-300 (brol). En elk jaar wordt ze beter.

Nu ben ik wat serieuzer geworden in de fotografie en ben ik een stapje hoger gegaan in materiaal. Dus 7D aangeschaft en een 17-55mm lens. En volgende week komt men nieuw pareltje erbij de 70-200 f/2.8 IS II.

Nu elk jaar heeft ze natuurlijk problemen met de lichtsituatie voor de sporten indoor. Ze heeft telkens bruikbare foto's gehad maar meestal van niet actie-momenten. En ja we weter waarom.
    Nu vroeg ik mij af of ik er goed aan zou doen om een externe flitser aan te schaffen om foto's te nemen in combinatie met de 17-55 en de 70-200mm

Wie kan er mij helpen?
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

Re: Canon flitser - Indoor sport

flits kan je alleen maar off-camera gebruiken, om de zaal op te lichten... want anders stoor je de spelers...

zonder flits... een 85mm f1.4/f1.8 en hoog in de ISO's gaan... 1600-3200
    in de meeste zalen zal een 70-200mm met z'n f2.8 nog niet voldoen om actie foto's te nemen... je hebt immers een sluitertijd nodig van 1/300 of hoger...

zie een topic hierover hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Re: Canon flitser - Indoor sport

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      flits kan je alleen maar off-camera gebruiken, om de zaal op te lichten... want anders stoor je de spelers...

zonder flits... een 85mm f1.4/f1.8 en hoog in de ISO's gaan... 1600-3200
      in de meeste zalen zal een 70-200mm met z'n f2.8 nog niet voldoen om actie foto's te nemen... je hebt immers een sluitertijd nodig van 1/300 of hoger...

zie een topic hierover hier
      Had het al gedacht dat een flits niet echt zou bijdragen in haar situatie, denk niet dat ze genoeg tijd heeft om dit allemaal te leren. Bedankt voor de link!
      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

Comment

Working...
      X