Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Converter raden jullie aan ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Converter raden jullie aan ?

Welke Converter raden jullie aan op deze lenzen .
    Canon - EF 70-200mm f/4L IS USM.
    Hij zou voornamelijk dienen voor de EF 70-200mm en eventueel voor de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM.
    Kan je die ook gebruiken op de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
    Volgens mijn zoek werk zou dit dan F 5,6 worden inplaats van F 4.0 en een bereik hebben van 200 mm maar vermits een 550D een crop camera is moet je die 200 mm maal 1.6 doen dan krijg je een 320 mm moet je dit getal dan nog nog een keer maal 1.4 doen ? dus krijg je een bereik van 448 mm of heb ik dat verkeerd uitgerekend ? En zijn de foto's dan nog duidelijk na gebruik van een converter ? ik heb regelmatig te weinig bereikt bij de flyball en de behendigheid maar ik vraag me dan ook af of deze aankoop zijn geld waard is .
    Volgens verschillende gegevens zou de Kenko 300 Pro heel goed zijn en veel goedkoper dan de Sigma en de Canon .
    Welke raden jullie aan uit deze 3 ?
    Sigma Tele Converter 1.4x DG voor Canon
    Kenko 300 Pro
    Canon Extender 1.4 II

Re: Welke Converter raden jullie aan ?

Ik heb de canon 1.4x || (gebruik hem op mijn 300mm f4.0) en ben er heel tevreden over!
    Je moet wel opletten, op je 24-105 en 17-55 gaat die van canon niet passen (doorgaans alleen op de witte objectieven van canon dus ook je 70-200)

je rekenwerk klopt ;-) brandpuntsafstand x cropfactor x ext

Als ik jouw was zou ik voor de canon gaan, de 3 maar dan ben je €500 kwijt of je kijkt 2e hands en voor een 2 en dan ben je voor de helft van het geld aan de gang voor net evenveel (in mijn ogen) kwaliteit bezig.
    De sigma/kenko/.. is een ander verhaal. Ik ben niet zo voor "4 thirds"
    Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

Comment

De Sigma 1,4x teleconverter is compatibel met de Canon 70-200 reeks (ik heb die zelf al gebruikt op de f2,8 L IS en de f4 L IS).

Waarschijnlijk is de Canon 1,4x TC beter, maar de nieuwste versie is wel erg duur...
      Of die versie III werkelijk zoveel beter is dan de II, dat weet ik niet, want ik heb geen van beide ooit zelf gebruikt.
      Ik heb wel een Canon 2x teleconverter versie III, en die werkt prima op de 70-200 f2,8 L IS II (en ook nog vrij goed op de 300mm f4 L IS, maar dan werkt de AF alleen nog op de 1D).

De Kenko is goedkoper, maar je moet er rekening mee houden dat sommige types van Kenko niet alle nodige informatie doorgeven naar de camera.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Waarom zou je een 1,4x op een 17-55 zetten als je een 24-105 hebt?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou de convertor alleen op de 17 -55 zetten als ik in een donkere zaal zit omdat die lens een 2.8 is . Sinds ik de 24-105 heb staat die standaard op het toestel het is een ideale lens . Met de 17 -55 mis ik wat zoom als we buiten zijn .Ik zou hem het meeste gebruiken op de 70-200 mm en op de 24 -105 als ik op vakantie ben dan moet ik maar 1 lens meenemen .De 17 -55 gebruik ik meestal binnen en dan heb je geen converter nodig .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
            Ik zou de convertor alleen op de 17 -55 zetten als ik in een donkere zaal zit omdat die lens een 2.8 is .
            en de lens + TC is 4, dat is toch exact gelijk aan een 24-105, maar dan nog een kleiner zoombereik......... Wat is het voordeel, waarschijnlijk een slechtere beeldkwaliteit
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb wat vergeten te zeggen wij zijn er met 2 dus de ene ik gebruikt de 24-105 en mijn zoon gebruikt met zijne eigen body met de 17-55
              Lenzen kosten teveel geld om ze dubbel te kopen dus wij gebruiken beide al onze lenzen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                Ik heb wat vergeten te zeggen wij zijn er met 2 dus de ene ik gebruikt de 24-105 en mijn zoon gebruikt met zijne eigen body met de 17-55
                Lenzen kosten teveel geld om ze dubbel te kopen dus wij gebruiken beide al onze lenzen .
                Die lenzen zijn niet geschikt om te gebruiken met een teleconverter.
                Het is zelfs mogelijk dat je ze beschadigt als je het toch probeert.
                Bij sommige lenzen kan het voorste lenselement van de teleconverter tegen het achterste lenselement van de lens komen en dat is geen goed idee.
                Het is mogelijk dat de teleconverter wel past, maar dat die lenselementen tijdens het focussen elkaar wel raken, en dan maak je stukken.
                Volg de raadgevingen van de fabrikant, en experimenteer niet met teleconverters op lenzen waarvan de fabrikant niet specifiek opgeeft dat ze compatibel zijn met teleconverters.
                Ik denk zelfs dat geen enkele teleconverter past op een EF-S lens, want zo'n lens past ook niet op een camerabody die niet compatibel is met EF-S lenzen.

Als je samen op dezelfde plaats foto's wil maken, en je hebt daarbij allebei tegelijk een lens met dezelfde brandpuntsafstand nodig, dan zal je ze toch dubbel moeten kopen...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Mijn Kenko PRO 300 DG 1.4 geeft alle informatie door naar de camera en past fysiek op elke lens.
                  In de gebruiksaanwijziging wordt er op gewezen hij ontworpen is voor brandpunten vanaf 100mm.
                  Op dergelijke lenzen zie ik geen verschil met de Canon 1.4 II.

Comment

Working...
                  X